Da er gjeldsregistrene åpnet https://www.norskgjeld.no https://www.gjeldsregisteret.com/ Den siste viser på en bedre oversikt over alle kredittrammene synes jeg. I tillegg så mangler SEB på norskgjeld.no så tallet på usikret gjeld er for lavt. Ellers en interessant observasjon at jeg har 4 oppføringer fra DNB BANK ASA, men det står ikke hva kortene/kontoene heter. Så det kan bli litt gjetteleken hvis man ikke helt har oversikten selv. Kontokreditt på skandiabanken/sbanken ser ikke ut til å være inkludert, men jeg tror den ene fra DNB på 5000 kr er regningskontoen. AMEX ser ikke ut til å være på listen. Total usikret rammekreditt ender opp på 540.000 og det blir interessant å se hvordan dette slår ut hvis jeg skal søke på et nytt kort i fremtiden. Hvordan ligger dere andre an?
Jeg fikk opp kontokreditt fra sbanken og den har stått noen år ubrukt så jeg fjernet den. Forsvant fra registeret i løpet av dagen
Hos meg mangler Shell MC på oversikten, så helt oppdatert er ikke registeret for min del... Ellers synes jeg oversikten hos Gjeldsregisteret er enkel og oversiktlig.
Har fått opp tre av åtte kort (mulig jeg har flere kort som jeg ikke husker i farten) hos gjeldsregisteret. Sikret gjeld og rammekreditter er ikke med da jeg trolig har pant i noe som sikkerhet.
login-knappen på forsiden av norskgjeld.no funker ikke hos meg, det gir jo et veldig godt førsteinntrykk.
Jeg fikk opp denne feilmeldingen (!) HTTP Status 500 - Internal Server Error type Exception report messageInternal Server Error descriptionThe server encountered an internal error that prevented it from fulfilling this request. exception org.json.JSONException: JSONObject["access_token"] not found. note The full stack traces of the exception and its root causes are available in the Payara Micro #badassfish logs. Vet ikke riktig om jeg synes emneknaggen "badassfish" virker veldig tillitvekkende !?
Har Amex,Mastercard,Visa (Widerø) og Visa fra DNB. Står kun oppført med 1 kort her - som jeg helt glemte jeg hadde. Ingen av de over.
Synes dette ser bra ut, usikker på korleis informasjonen blir delt med andre kredittinstitusjoner, men at ein får ut rentebærende kreditt må vera topp når ein kredittvurderer personer.
Logget inn nå og det stod at det ikke var oppdatert de siste 26 timene. De to kortene jeg avsluttet forrige uke stod fremdeles oppført.
Får opp 3 av fire kjente kort. Shell Mc er ikke registrert noe sted. Godt å se rentebærende saldo = 0
Experian sitt kan du sjekke på https://www.minexperian.no Men står det samme her som resten av registrene.
Virkelig effektive saker dette her...ble medlem i Akademikerne i dag og signet dermed up for Danske Bank-avtalen. Oppga 137k i nåværende kredittramme. Var litt redd for at jeg kanskje ikke skulle få MC - neida....80k i kredittgrense på det (lønn 490k). Forstå det den som kan...
Samme her. Sa opp kort i Bank Norwegian, og det er det eneste som står som ikke oppdatert, helt tilfeldig er siste tidspunkt BN oppdaterte den informasjonen dagen før oppsigelse...
185k kreddittgrense, SAS AMEX er ikke med. (Det er jo ilke ett kredittkort lenger..). Tror alle kredittkortene er der, SAS MC, Widerøekortet, samt ett gammelt kort. Jeg har også ett annet Amex visstnok "no-limit" grønt kort (som aldri brukes), men så ikke det i oversikten.
Ser at norskgjeld har en egen fane som heter faktureringskort. Er ingen oppføringer her (hos meg ihvertfall), men kanskje trolig at AMEX kommer her?
DNB, SAS MC og Sparebank1 kort står oppført hos norskgjeld, mens på gjeldsregisteret står kun DNB og SAS MC..... Merkelig