Gjenglemt bag dukker ikke opp - råd?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av falken, 27. des 2022.

  1. falken

    falken Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Glemte en bag på et fly fra Bergen til Oslo 23 des. Ga beskjed nesten umiddelbart til hittegods, men fikk beskjed om å smøre meg med tålmodighet. Hittil har de skyldt på manglende levering fra vaskepersonell i julen, men da den heller ikke dukket opp i dag (27) anbefalte hittegods at jeg skulle kontakte SAS. Der kom jeg ingen vei, de viser tilbake til hittegods, så nå er jeg litt rådvill. Forstår ikke hvordan den bare kan forsvinne all den tid hittegods hevder de har et velfungerende system.

    Noen med erfaring som vet mer om dette fungerer? Må jeg bare anta at personell har stjålet den eller kan den "sitte fast" et sted?
     
  2. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63

    Opplevde det samme med en sekk, kom aldri til rette.
     
  3. Bonsai

    Bonsai Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    33
    Reiste flyet videre eller hadde det nattstopp i Oslo?
    Grunnen til at jeg spør er at hvis flyet reiste videre, så er det ikke sikkert at det ble oppdaget før ankomst på neste flyplass og kan derfor ha blitt levert til hittegods der. Stadig vekk det skjer på stasjonen jeg jobber ved, får inn hittegods men navnet på eiendelen matcher ikke på noen fra passasjerlisten på det innkommene flyet.
     
    kiev liker dette
  4. falken

    falken Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Dro til Alta og tilbake til Oslo igjen den 23. Der sto det stille til 26 før det dro til Arlanda- og Oslo igjen osv. En drøss steder ila 26 og 27. Har sjekket i Alta, ingenting der, men foreløpig ikke begynt å sjekke andre steder da hittegods på OSL mente det var veldig sjeldent at ting endte andre steder ...
     
  5. Bonsai

    Bonsai Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    33
    De ville uansett ha funnet gjenglemte ting på nattcleaning, så da har den vel forsvunne en plass på OSL.
     
  6. falken

    falken Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvem er det egentlig som vasker flyene da, siden hittegods tydeligvis har null mulighet til å sjekke direkte med dem? Eget firma?
     
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,846
    Likes mottatt:
    7,976
    Bonuspoeng:
    183
    Du har ikke tenkt på muligheten for at en passasjer har stukket av med bagen din? :)
     
  8. falken

    falken Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Joda, man tenker jo det etter hvert, men man er ganske modig hvis man bare stjeler en bag man ikke eier ut av bagasjehyllen. Og jeg var en av de siste av flyet.
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,846
    Likes mottatt:
    7,976
    Bonuspoeng:
    183
    Har opplevd at noen tok kofferten min på bagasjebåndet :mad: ble aldri levert tilbake :mad:
     
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,745
    Likes mottatt:
    7,688
    Bonuspoeng:
    183
    Kan skje. Heldigvis veldig lav sannsynlighet, men sjansen for retur er vel nesten null, litt som i din erfaring.

    Reiseforsikring neste!
     
    eventyrer liker dette
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,622
    Likes mottatt:
    6,621
    Bonuspoeng:
    183
    Reiseforsikring dekker vel ikke gjenglemt reisegods?
     
  12. falken

    falken Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tror ikke det, nei. Derfor det er ekstra frustrerende at man ikke kan henvende seg til verken flyselskap eller vaskefirma, og hittegods egentlig bare er aller siste ledd i et ikke fungerende system.
     
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,745
    Likes mottatt:
    7,688
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, men svaret mitt gikk på at noen andre hadde rappet bagasjen som tilhørte @paramberg.
     
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,846
    Likes mottatt:
    7,976
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe ja jobber innen forsikring:D
     
  15. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Noen reiseforsikringer kan dekke gjenglemt gods på fly om man rapporter inn til hittegods og gjenstanden ikke dukker opp. Hadde en lignende hendelse da vi glemte et par briller ombord hos sas i våres og de ikke dukket opp på lost&found. Vår forsikring (gjensidige) dekte det ikke.
     
  16. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Glemte en PC og iPad på et Air Canada-fly en gang. Det ble plukket opp av renholdscrewet samme dag, og brukte ikke mindre enn 3,5 måned på å dukke opp hos lost and found på FRA. Glemte en koffert på toget en gang også, samma greia. Dette tar ofte tid.
     

Del denne siden