Jeg fikk 40 dollar i oktober etter at WF var forsinket fra Mo i Rana. Så penger har de gitt. For meg ligger verdien I kupong når jeg først flyr med familien så holder SAGA kupongen kun for 1 tur. Jeg har brukt SmartDelay kuponger på familien også. De har aldri nektet meg det i lounger... Derfor jeg synes det er litt synd. Men skal overleve dette også altså.
Dårlig av Gjensidige å ikke gjøre eksisterende kunder oppmerksom på at reiseforsikringen deres endres fra 1. januar. Ikke at jeg har hatt enormt stort behov for denne biten, men den er grei å ha.
Ifølge noen venner (jeg har ikke Gjensidige) stod det nederst i et nyhetsbrev som ble sendt ut i desember.
Jepp, har flere ganger fått og senere brukt SmartDelay vouchere på annen tur enn de jeg fikk det for, så for min del har de verdi selv om man ikke får de før man sitter på flyet, og selv om jeg har status flere steder og Saga klipp. Ikke minst fordi av og til blir det Norwegian, både jobb og privat.
Har en sånn smart delay voucher som går ut på dato den 10., uten at jeg får brukt den. Men det går kanskje ikke å gi den bort til en random person? Evt med å fotoshoppe pdfen litt?
Hehe, der blir litt avansert, så lar den nok bare forfalle. Leste ut QR koden og jammen står navnet i den og, ikke bare under den.
Fikk 4 kuponger, men vi satt jo selvsagt i flyet hele forsinkelsen. Kan man da kreve 40 USD per person i stedet for?
Den generelle oppfatningen er at du ikke kan det, hvis avreise-flyplassen rent faktisk har en lounge. Men du kan bruke kupongen på neste tur, innenfor expiry. Hvis det siste ikke er aktuelt, koster det jo ingenting å kontakte forsikringen og ta det opp + be om cash siden du ikke fikk brukt lounge.
Jeg har prøvd i ett tilfelle, det gikk ikke. Men, vi fikk utvidet gyldighet på kupongene, fra tre til seks måneder. Det var "det beste" de kunne gjøre.
Dette er litt teit. Når man sitter i flyet i godt over en time ekstra, så ender man gjerne opp med å kjøpe mat og drikke på flyet.
https://norsk.smartdelay.com/gjensidige/content/contact-us [email protected] Jeg ser at nettadressen er relativ til hvilket forsikringsselskap man har - bytt ut Gjensidige-delen med annet selskap. Men, support e-posten er den samme. Hvorpå de spurte meg hvem som var provider av forsikringen, i mitt tilfellet er det Fremtind. Det kan jo hende svarene er annerledes basert på dette, men tviler.
Takk for godt tips. Har fått utvidet voucher som var gyldig i 3 måneder, til nå, og ikke gyldig lenger, med 6 nye måneder (fra i dag til juli).
Det første året har SmartDelay egentlig «dekket» kostnaden for Gjensidige‑reiseforsikringen min og vel så det (da det fortsatt var mulig å velge PayPal‑utbetaling). Regner med at Gjensidige ikke kommer til å tilby noen «rabatt» på grunn av at SmartDelay faller bort Er det noen andre konkurransedyktige forsikringsselskap som tilbyr denne tjenesten? Ser at IF tilbyr det med superforsikringen sin, men den er ganske dyr. Fremtind gjør det via ulike banker, men det er vanskelig å skjønne om det gjelder alle banker
Jeg har en veldig bra reiseforsikring gjennom jobben, men uten SmartDelay. Jeg har derfor kjøpt abonnement hos Airhelp direkte, både for meg selv og madammen. Koster 39 Euro i året per pers, men da er det 0% cut av utbetaling ved en eventuell EU361. Og så kommer loungegreiene i tillegg. Har vurdert å kjøpe en privat reiseforsikring, men kommer mye bedre ut på denne måten.
Har jeg forstått det riktig: - Du kjøper tjenesten Smartdelay for 39 EUR per pers i året. - Hvis flyet er forsinket får du voucher/penger - Airhelp kjører sak for deg hvis det er EU261 sak, uten at de tar noen form for provisjon av denne?
Var ikke klar over at Gjensidige hadde sluttet med SmartDelay (dårlig informert fra Gjensidige som nevnt i tråden her). Var en forsinkelse på flyet mitt nå på fredag. Litt over 1 time. Med SmartDelay hadde jeg fått kupong for lounge. Men jeg kan ikke se at jeg har rett til det uten SmartDelay, altså i henhold til EU sine kompensasjonsregler. Stemmer min tolkning her? Synes forøvrig SAS kunne vært mer på ballen her. Jeg kan ved et punkt begynne å kreve inn penger fra SAS. I dette tilfellet rakk jeg ikke å spise i lounge. Jeg måtte dermed betale 200 kr for å få mat og drikke på neste fly. Hvis SAS automatisk hadde ordnet med gratis mat i slike tilfeller så vil jeg ikke gidde i å mase etter penger ved neste anledning med mindre det selvsagt er lange forsinkelser.