Det er vel ikke helt utenkelig at det er nettopp dette som er forretningsmodellen til Smartdelay; effektiv formidling av leads til Airhelp? Jeg kan umulig tenke meg at Gjensidige og de andre som tilbyr denne tjenesten til sine kunder betaler spesielt mye for det, man kan jo tilogmed tenke seg at de faktisk får betalt av Smartdelay for å sluse kunder deres vei?
Høres veldig sannsynlig ut. Man trenger ikke klikke ja på Airhelp, men design og UI fremstår som at du skal klikke der. K
Test nummer to. Pushback seks minutter før oppsatt avgang, e-post fra Smartdelay minuttet senere der de konstaterer at flyet er i rute og ønsker meg god tur. K
Jeg skulle gjerne klart meg uten den bekreftende e-posten på at flyet mitt er i rute, altså. Den synes jeg var irriterende.
Revolt tilbyr også smartdelay+ til sine premium og metal kunder, dog i en litt nedskalert versjon ift antall personer man kan ta med seg.
Fikk en forsinkelse, og de sendte meg en loungekupong istedenfor Paypal-utbetalingen som jeg ba om (står bekreftet i opprinnelig epost). Får se om kundeservice'n dems er verdt noe.
I dag tikket det inn en epost med at det skal bli fikset, og så kom det 40 euro inn på Paypal-kontoen. Fornøyd med responstiden mtp at det var helg. Spurte så om det blir fikset for de øvrige registreringene mine, og det skulle være i orden.
Du trenger ikke AirHelp. Det er et innsalg, for at du skal gi fra deg jobben med å søke kompensasjon, dersom forsinkelsen blir lang nok til dette.
Sukk… Litt uheldig med nok en forsinkelse i dag, og til tross for tidligere lovnad har jeg nok en gang fått en loungekey istedenfor utbetaling. En gang kan skje, men to ganger begynner å bli mistenkelig. Er takknemlig for alt som er ‘gratis’, men om de ikke har lyst til å betale ut penger burde de kanskje aldri lagt det ut som mulighet. Forsinkelsen i dag er på en innenlandsflyvning i USA, så den kan AirHelp uansett ikke tjene på… Kan virkelig ikke se hvordan det blir lønnsomt i det lange løpet.
Funket som bare rakkeren det her. Fikk e-post like ved ny boarding, penger på PayPal-konto umiddelbart. 80 EUR rikere og vi skulle bare ha en kort natt på flyplasshotell uansett, så en forsinkelse som var helt i grenseland utgjorde ikke allverdens forskjell. Hittil veldig happy med tjenesten!
Melding fra Smartdelay og penger på konto ver første indikasjon på forsinkelsen. Noen minutter senere tikket det inn i app og på skjermer. Var ikke mer enn en halvtime heller, så her var de generøse K
Noen som vet hvilken kode de trenger for å registrere på Smartdelay? Prøvde med nummer på reiseforsikring, men det var det ikke.
Jeg har Gjensidige reise Pluss, men vet ikke hvilken kode Smartdelay trenger for å registrere meg som bruker hos dem.
Tegnet en ekstra Gjensidige reiseforsikring for dette tilbudet, og nå tikket første 40€ inn få minutt etter at KLM offisielt forlenget forsinkelsen fra 55 min til 1:20t. Bra tjeneste, blir spennende om den fortsetter.