Gjensidige reiseforsikring gir tilgang til SmartDelay+

Tråd i 'Nyheter' startet av Baldrick, 28. juni 2023.

  1. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,318
    Likes mottatt:
    2,511
    Bonuspoeng:
    113
    Min første erfaring med forsinkelse etter at jeg kom over SmartDelay via Gjensidige var ikke som jeg håpte...

    Flyvningen, SK377, sist fredag ble først meldt forsinket med "unknown" ny tid grunnet teknisk feil og at de ventet på tekniker (som måtte kjøre hjemmefra da det ikke er tekniker på jobb på dagtid ved TRD i følge gate...). 1 time og 5 min etter oppsatt avgangstid tikket det inn kansellering, men fremdeles ingen mail fra SmartDelay...

    Var i kontakt med de i dag, og grunnen jeg fikk oppgitt for manglende mail var at flyvningen nå, i deres øyne, ikke var forsinket... SmartDelay krever at flyvningen går med gitt rutenummer og at den kun er forsinket... I deres systemer var flyvningen aldri forsinket, den gitt rett over til kansellert...

    I mitt tilfelle tror jeg den utløsende årsaken til uteblevet kompensasjon i all hovedsak var at SAS aldri annonserte nytt (forventet) tidspunkt for avgang, og dermed hang ikke systemet til SmartDelay med...

    Håper på bedre lykke ved neste anledning, selv om jeg helst vil komme avgårde...
     
    Sonictravel liker dette
  2. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    1,039
    Likes mottatt:
    9,487
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet om denne tjenesten også gjelder reiseforsikring (Gjensidige) man har via et arbeidsforhold? Jeg har ikke personlig reiseforsikring, men god forsikring via jobben.
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,824
    Likes mottatt:
    22,186
    Bonuspoeng:
    293
    Vi beklager at flyet ditt SK828 har blitt avbrutt.

    Jeg fikk penger i dag mens jeg fløy, selv om de kaller flighten avbrutt. Det riktige er avgang ca 1 time og 5 min etter rutetid. Var ikke 1 time i et jafs heller.
     
    NorFlight and holmen like this.
  4. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,044
    Likes mottatt:
    1,517
    Bonuspoeng:
    113
    Gjelder ikke via arbeidsforhold.
     
    Calling liker dette
  5. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,178
    Likes mottatt:
    8,084
    Bonuspoeng:
    183
    Men det gjelder med privat forsikring på arbeidsreise :)
     
    markus and holmen like this.
  6. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    961
    Bonuspoeng:
    93
    Er det kun for Gjensidige? Vi har via Gouda (del av Gjensidige) på jobben, og kan bruke det på private reiser.
     
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,689
    Likes mottatt:
    7,815
    Bonuspoeng:
    183
    Er det i hele tatt noen sjekk om man er Gjensidige kunde foruten og bruke Gjensidige "koden" når man logger inn

    Er Gjensidige kunde selv, men virker ikke på meg om at dataene man legger inn sjekkes opp mot noe register
     
    Cumulus liker dette
  8. CptSideslip

    CptSideslip Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk testet ut denne løsningen i går.
    På en 3 leg reise fra BGO til TLL ble først leg fra OSL til ARN forsinket med rett i overkant av en time, og 40 euro per person tikket inn på Paypal konto. Neste leg ble også forsinket, og da tikket det igjen inn 40 euro per person på konto. Ikke verst med 80 euro per pers tilbake på denne reisen :)
    Nesten så man håper på forsinkelser på veien hjem også :D
     
    Cumulus, Baldrick, jonss and 2 others like this.
  9. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    669
    Likes mottatt:
    2,253
    Bonuspoeng:
    93
    Har endret en reise og prøver å avbestille registreringen på noen leg, men får bare opp spørsmål om "validate eligibility" og ikke den vanlige siden med knapp for å avbryte registrering. Noen som har vært borti det samme? Skal prøve å ringe det norske nummeret (åpent 10-14) i morgen, orker ikke mer enn 2 min av ventemusikken på det engelske nummeret.

    upload_2023-10-24_17-13-55.png
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,123
    Likes mottatt:
    58,914
    Bonuspoeng:
    293
    Skal legge til neste reise i Smartdelay+, men nå får jeg bare feilmelding. Noen som har fått samme feil? Eller har hørt om de har byttet "kode"? upload_2023-11-28_20-25-21.png

    EDIT:
    de har byttet til stor G.. :)
     
    Flymunda and Nordlands like this.
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,123
    Likes mottatt:
    58,914
    Bonuspoeng:
    293
    Men, det funka ikke likevel da.
    upload_2023-11-28_20-31-1.png
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,824
    Likes mottatt:
    22,186
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk registrert to flighter her nå uten problemer. Takk for påminnelsen :)
     
    holmen liker dette
  13. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    669
    Likes mottatt:
    2,253
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk første utbetaling i går, bra av Wizzair å melde inn realistisk forsinkelse i god tid: Fikk sms og 40 EUR inn på paypal konto 3 timer før opprinnelig avgang. Det var da meldt akkurat 60 min forsinkelse, fasit ble 70 min.
     
    holmen liker dette
  14. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,359
    Likes mottatt:
    10,249
    Bonuspoeng:
    183
    Noe av det samme skjedde for meg i går.

    Skulle fra TRD til OSL, og DY761 var i utgangspunktet 40 minutter forsinket, men i realiteten så lå flyet over en time bak skjema på flyvningen før den jeg skulle ta.

    Norwegian valgte å kansellere avgangen, og booke oss om på neste avgang, DY 763, som var 1 time og 20 minutter etter opprinnelig avgang. Dette blir ikke dekket av SmartDelay+, da flyet er kansellert, og ikke forsinket.
     
  15. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    642
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo litt dust at forsikringen ikke gjelder ved kansellering. Hvis man får kansellert og blir booket om får man jo potensielt enda lenger å vente, så hvis det faktisk er tilfellet er jo ordningen særs mye dårligere enn jeg trodde. Passer også dårlig med at jeg nettopp ble booket om til i morgen på grunn av kansellering og hadde tenkt å bruke pengene på øl
     
  16. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Hei! Har kanskje noen sjekket om reiseforsikringen til Gjensidige er markedets + - beste deal med tanke på Smart Delay og forsikringens pris? Ser at rimeligste forsikring med Smart Delay for meg og familien hos Gjensidige blir da ca. 2500 pr. år.
     
    Last edited: 07. febr 2024
  17. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    669
    Likes mottatt:
    2,253
    Bonuspoeng:
    93
    Om du er medlem av en fagforening eller enkelte andre organisasjoner er det gjerne selskapet de gir rabatt hos som kan gi deg den beste dealen. Har selv Gjensidige Reise Pluss med Tekna rabatt og betaler 1120 for kun meg selv. Om du er medlem i DNT skal det gi 26% rabatt på reiseforsikring hos Gjensidige. Husk også på utbyttet fra Gjensidige på cirka 11% når du sammenligner med andre selskap.
     
    jonss and Skyline like this.
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,159
    Likes mottatt:
    1,898
    Bonuspoeng:
    113
    Da har Eika forsikringer også fått SmartDelay+.

    Og for de som lurer, man kan ikke registrere samme flight flere ganger selv om man har flere forsikringer. (Man kan selvsagt trikse med flere e-poster etc, men det er jo svindel)
     
  19. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    342
    Likes mottatt:
    711
    Bonuspoeng:
    93
    thfagert and Baldrick like this.
  20. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    112
    Bonuspoeng:
    43
    Vet ikke om dette gjelder særskilt for avtalen med DNB (Fremtind), men det fremstår ikke som at man kan velge lenger mellom loungetilgang eller €40 slik jeg leser i tidligere poster i denne tråden.

    Jeg fikk ikke opp noen valg om kompensasjonsmetode da jeg registrerte et par flighter nå nettopp.

    Fra bekreftelsesmailen:
    "I tilfelle en forsinkelse på 60 minutter eller mer, vil vi utstede en loungekupong til den registrerte e-postadressen din for å gjøre ventetiden mer komfortabel. Hvis det ikke er lounge på avreiseflyplassen din, vil du motta en PayPal utbetaling som du kan bruke som du vil."

    Som EBD som hovedsakelig reiser mellom OSL og andre flyplasser med A*-lounger har vel dermed SmartDelay+ begrenset/ingen verdi atm..(?)
     
    Last edited: 27. april 2024
    freddyen liker dette

Del denne siden