Min første erfaring med forsinkelse etter at jeg kom over SmartDelay via Gjensidige var ikke som jeg håpte... Flyvningen, SK377, sist fredag ble først meldt forsinket med "unknown" ny tid grunnet teknisk feil og at de ventet på tekniker (som måtte kjøre hjemmefra da det ikke er tekniker på jobb på dagtid ved TRD i følge gate...). 1 time og 5 min etter oppsatt avgangstid tikket det inn kansellering, men fremdeles ingen mail fra SmartDelay... Var i kontakt med de i dag, og grunnen jeg fikk oppgitt for manglende mail var at flyvningen nå, i deres øyne, ikke var forsinket... SmartDelay krever at flyvningen går med gitt rutenummer og at den kun er forsinket... I deres systemer var flyvningen aldri forsinket, den gitt rett over til kansellert... I mitt tilfelle tror jeg den utløsende årsaken til uteblevet kompensasjon i all hovedsak var at SAS aldri annonserte nytt (forventet) tidspunkt for avgang, og dermed hang ikke systemet til SmartDelay med... Håper på bedre lykke ved neste anledning, selv om jeg helst vil komme avgårde...
Noen som vet om denne tjenesten også gjelder reiseforsikring (Gjensidige) man har via et arbeidsforhold? Jeg har ikke personlig reiseforsikring, men god forsikring via jobben.
Vi beklager at flyet ditt SK828 har blitt avbrutt. Jeg fikk penger i dag mens jeg fløy, selv om de kaller flighten avbrutt. Det riktige er avgang ca 1 time og 5 min etter rutetid. Var ikke 1 time i et jafs heller.
Er det kun for Gjensidige? Vi har via Gouda (del av Gjensidige) på jobben, og kan bruke det på private reiser.
Er det i hele tatt noen sjekk om man er Gjensidige kunde foruten og bruke Gjensidige "koden" når man logger inn Er Gjensidige kunde selv, men virker ikke på meg om at dataene man legger inn sjekkes opp mot noe register
Fikk testet ut denne løsningen i går. På en 3 leg reise fra BGO til TLL ble først leg fra OSL til ARN forsinket med rett i overkant av en time, og 40 euro per person tikket inn på Paypal konto. Neste leg ble også forsinket, og da tikket det igjen inn 40 euro per person på konto. Ikke verst med 80 euro per pers tilbake på denne reisen Nesten så man håper på forsinkelser på veien hjem også
Har endret en reise og prøver å avbestille registreringen på noen leg, men får bare opp spørsmål om "validate eligibility" og ikke den vanlige siden med knapp for å avbryte registrering. Noen som har vært borti det samme? Skal prøve å ringe det norske nummeret (åpent 10-14) i morgen, orker ikke mer enn 2 min av ventemusikken på det engelske nummeret.
Skal legge til neste reise i Smartdelay+, men nå får jeg bare feilmelding. Noen som har fått samme feil? Eller har hørt om de har byttet "kode"? EDIT: de har byttet til stor G..
Fikk første utbetaling i går, bra av Wizzair å melde inn realistisk forsinkelse i god tid: Fikk sms og 40 EUR inn på paypal konto 3 timer før opprinnelig avgang. Det var da meldt akkurat 60 min forsinkelse, fasit ble 70 min.
Noe av det samme skjedde for meg i går. Skulle fra TRD til OSL, og DY761 var i utgangspunktet 40 minutter forsinket, men i realiteten så lå flyet over en time bak skjema på flyvningen før den jeg skulle ta. Norwegian valgte å kansellere avgangen, og booke oss om på neste avgang, DY 763, som var 1 time og 20 minutter etter opprinnelig avgang. Dette blir ikke dekket av SmartDelay+, da flyet er kansellert, og ikke forsinket.
Det er jo litt dust at forsikringen ikke gjelder ved kansellering. Hvis man får kansellert og blir booket om får man jo potensielt enda lenger å vente, så hvis det faktisk er tilfellet er jo ordningen særs mye dårligere enn jeg trodde. Passer også dårlig med at jeg nettopp ble booket om til i morgen på grunn av kansellering og hadde tenkt å bruke pengene på øl
Hei! Har kanskje noen sjekket om reiseforsikringen til Gjensidige er markedets + - beste deal med tanke på Smart Delay og forsikringens pris? Ser at rimeligste forsikring med Smart Delay for meg og familien hos Gjensidige blir da ca. 2500 pr. år.
Om du er medlem av en fagforening eller enkelte andre organisasjoner er det gjerne selskapet de gir rabatt hos som kan gi deg den beste dealen. Har selv Gjensidige Reise Pluss med Tekna rabatt og betaler 1120 for kun meg selv. Om du er medlem i DNT skal det gi 26% rabatt på reiseforsikring hos Gjensidige. Husk også på utbyttet fra Gjensidige på cirka 11% når du sammenligner med andre selskap.
Da har Eika forsikringer også fått SmartDelay+. Og for de som lurer, man kan ikke registrere samme flight flere ganger selv om man har flere forsikringer. (Man kan selvsagt trikse med flere e-poster etc, men det er jo svindel)
Og da har DNB (Fremtind) kastet seg på også: https://www.dnb.no/forsikring/reiseforsikring/smartdelay
Vet ikke om dette gjelder særskilt for avtalen med DNB (Fremtind), men det fremstår ikke som at man kan velge lenger mellom loungetilgang eller €40 slik jeg leser i tidligere poster i denne tråden. Jeg fikk ikke opp noen valg om kompensasjonsmetode da jeg registrerte et par flighter nå nettopp. Fra bekreftelsesmailen: "I tilfelle en forsinkelse på 60 minutter eller mer, vil vi utstede en loungekupong til den registrerte e-postadressen din for å gjøre ventetiden mer komfortabel. Hvis det ikke er lounge på avreiseflyplassen din, vil du motta en PayPal utbetaling som du kan bruke som du vil." Som EBD som hovedsakelig reiser mellom OSL og andre flyplasser med A*-lounger har vel dermed SmartDelay+ begrenset/ingen verdi atm..(?)