Denne posten minnet meg på at jeg hadde 8 flighter å registrere i juni. Jeg har Gouda og PayPal er fortsatt et valg
Det er kun DNB som har lagt til dette 4. punktet i vilkårene på landing-siden hos SmartDelay: Eika, Storebrand og Gjensidige har kun punkt 1-3. Gjør forsikringen mindre anvendelig hos DNB, ja. Oppdatering: Da har også min reiseforsikring hos Fremtind/Sparebank1 fått tilgang til SmartDelay, da med samme vilkår som hos DNB. Ikke overraskende da Fremtind eies av Sparebank1 og DNB.
Kan vi øyne et håp om at Smart Delay ikke støtter OSL, og dermed betaler ut €40? Kanskje det er mulig å finne en oversikt over hvilke flyplasser som støttes? En rapport fra en Revolut-bruker under:
DragonPass fungerer helt riktig i OSLounge. Gir dog bare max 2 timer, der Loungekey og flere gir 3 timer.
Første fly jeg har opplevd forsinkelse på i dag etter dette kom hos fremtind. Alle andre fly har jeg fått mail om at flyet var i rute i det jeg går av flyet, mens i dag med litt over 1t forsinkelse har jeg fortsatt ikke hørt noe 3 timer etter landing, så er jo litt spent på om jeg får en mail til slutt og om det er en kupong til lounge på ARN der, som vil ha begrenset verdi nå som jeg er hjemme.
Jeg fikk lounge voucher (i tillegg til penger) på vei hjem fra HND. Da vi fikk den satt vi allerede i flyet, så den trengte vi jo ikke. Men, den er gyldig i 3 måneder, og kan brukes hvor som helst ser det ut til. Må ikke være der hvor forsinkelsen skjedde. (Dette er gjennom Gjensidige, men vil tro det er likt gjennom Fremtind?) EDIT: Glem det.. Dette var ikke gjennom SmartDelay. Det var AirHelp plus.
Det er en betal-tjeneste. AirHelp er et selskap som hjelper deg med å få kompensasjon fra flyselskapene gjennom EU261 (eller hva det heter). Hvis man har AirHelp plus, så får du hele kompensasjonen, uten at de tar en andel. Man får også €100 hvis flyet blir kansellert, eller mer enn 3 timer forsinket. Og tilgang til lounge. Koster nesten €50 i året, jeg fikk en kampanjepris på €25 i fjor en gang. Har ikke hatt noe nytte av det, så jeg kommer ikke til å fortsette med dette når jeg må betale full pris. (Det skjer vel noe dagen etter at jeg sier opp, tenker jeg..)
Oppdaget at fagorg. har byttet til Gouda Business Flex super med Smartdelay+ når jeg nå skal ut å reise. Når jeg registrerte flightene fikk jeg (fremdeles) opp valg om kun å velge PayPal Er det forresten en app el. lign som gjør registrering kjappere, eller er websiden eneste mulighet?
Fått 450 kroner (40 Euro) ved 3 ulike forsinkelser de siste 2 månedene. Alle gangene såvidt over 1 time forsinket. Alt har gått knirkefritt. Penger rett inn på konto automatisk. Dette må være en utrolig dyr tjeneste for Gjensidige for de som flyr ofte. 1 time forsinkelse er jo ikke akkurat sjelden kost for de som er ofte ute å flyr?
"Vi" er ganske sikre på at tjenesten koster lite eller ingenting for forsikringsselskapene som tilbyr den. Kanskje de til og med får betalt. SmartDelay+ pusher AirHelp under registrering og denne hjelper deg med erstatning for forsinket fly mot et heftig gebyr. SmartDelay. AirHelp, LoungeKey og Lounge Pass har for øvrig samme eier.
Har aldri søkt erstatning for forsinket fly, men er det såpass mye jobb at det er verd å betale AirHelp for å gjøre det?
Ikke i de tilfellene man bare trenger å fylle ut et skjema på sas.no. Og etter å ha selv sendt en klage til flyklagenemnda så vil jeg si det også er enkelt nok til at AirHelp ikke er verdt det. Hvis man må krangle med flyselskapet i et halvt år før man sender inn klage til flyklagenemnda, får medhold og så må bruke forliksrådet for å få ut penger av dem fordi de nekter å betale så kan det nok være greit å slippe å bruke arbeidstimer på det selv. Men jeg aner ikke hva sannsynligheten er for at det skjer og for at AirHelp er villige til å ta saken så langt hvis det skjer.
Prøvde å registrere flygninger senere i dag, men får bare feilmelding at flygninger må registreres mer enn 2 timer før selv om det er flere timer til første avgang. Ringte kundeservice og fikk beskjed om at jeg måtte sende epost, noe jeg nå har gjort.
Har samme utfordring selv! Hadde også satt pris på å få vite hvor du sendte mail. Opplever for øvrig at det er en relativt inkonsistent tjeneste. Får tilbakemelding på mail om "flyavgang på tid" eller tilsvarende på omtrent halvparten av flightene jeg registrerer. Resten forbigås i stillhet, uten at det er noe spesielt mønster for hvilke flighter som følges opp - og hvilke som ikke følges opp. Har flere flighter som har vært rett over en time forsinka, hvor Smartdelay simpelthen ikke følger opp med noe som helst. Orker dessverre ikke å krangle over kundeservice hver gang for å få PayPal-voucheren...