Gjensidige reiseforsikring gir tilgang til SmartDelay+

Tråd i 'Nyheter' startet av Baldrick, 28. juni 2023.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,921
    Likes mottatt:
    7,129
    Bonuspoeng:
    183
    Denne posten minnet meg på at jeg hadde 8 flighter å registrere i juni. Jeg har Gouda og PayPal er fortsatt et valg
     
  2. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,413
    Likes mottatt:
    1,329
    Bonuspoeng:
    113
    Det er kun DNB som har lagt til dette 4. punktet i vilkårene på landing-siden hos SmartDelay:

    upload_2024-4-27_9-37-25.png


    Eika, Storebrand og Gjensidige har kun punkt 1-3.
    Gjør forsikringen mindre anvendelig hos DNB, ja.

    Oppdatering: Da har også min reiseforsikring hos Fremtind/Sparebank1 fått tilgang til SmartDelay, da med samme vilkår som hos DNB. Ikke overraskende da Fremtind eies av Sparebank1 og DNB.
     
    Last edited: 27. april 2024
    Baldrick and Nordlands like this.
  3. wf789

    wf789 Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Storebrand har også tatt inn punkt 4.
     
    freddyen liker dette
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,159
    Likes mottatt:
    1,898
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det vel et tidsspørsmål før det rulles ut overalt.
     
  5. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,413
    Likes mottatt:
    1,329
    Bonuspoeng:
    113

    Kan vi øyne et håp om at Smart Delay ikke støtter OSL, og dermed betaler ut €40?
    Kanskje det er mulig å finne en oversikt over hvilke flyplasser som støttes?
    En rapport fra en Revolut-bruker under:
     
  6. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,359
    Likes mottatt:
    10,249
    Bonuspoeng:
    183
    SmartDelay+ gir vel ut kuponger med DragonPass, og det er støttet på OSL.
     
    tobeornot999 and freddyen like this.
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,896
    Likes mottatt:
    7,962
    Bonuspoeng:
    183
    DragonPass fungerer helt riktig i OSLounge.

    Gir dog bare max 2 timer, der Loungekey og flere gir 3 timer.
     
  8. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    635
    Bonuspoeng:
    93
    Første fly jeg har opplevd forsinkelse på i dag etter dette kom hos fremtind. Alle andre fly har jeg fått mail om at flyet var i rute i det jeg går av flyet, mens i dag med litt over 1t forsinkelse har jeg fortsatt ikke hørt noe 3 timer etter landing, så er jo litt spent på om jeg får en mail til slutt og om det er en kupong til lounge på ARN der, som vil ha begrenset verdi nå som jeg er hjemme.
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,124
    Likes mottatt:
    58,915
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk lounge voucher (i tillegg til penger) på vei hjem fra HND. Da vi fikk den satt vi allerede i flyet, så den trengte vi jo ikke.

    Men, den er gyldig i 3 måneder, og kan brukes hvor som helst ser det ut til. Må ikke være der hvor forsinkelsen skjedde.

    (Dette er gjennom Gjensidige, men vil tro det er likt gjennom Fremtind?)

    EDIT:
    Glem det.. Dette var ikke gjennom SmartDelay. :rolleyes:
    Det var AirHelp plus.
     
  10. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,277
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Hvem er det som gir AirHelp Plus?
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,124
    Likes mottatt:
    58,915
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en betal-tjeneste. AirHelp er et selskap som hjelper deg med å få kompensasjon fra flyselskapene gjennom EU261 (eller hva det heter). Hvis man har AirHelp plus, så får du hele kompensasjonen, uten at de tar en andel. Man får også €100 hvis flyet blir kansellert, eller mer enn 3 timer forsinket. Og tilgang til lounge. Koster nesten €50 i året, jeg fikk en kampanjepris på €25 i fjor en gang.

    Har ikke hatt noe nytte av det, så jeg kommer ikke til å fortsette med dette når jeg må betale full pris.
    (Det skjer vel noe dagen etter at jeg sier opp, tenker jeg..)
     
    Rapolo and mrt like this.
  12. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,277
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner, trodde noen hadde bundet det inn i noen kort. 3 timer vs 1 time er ganske stor forskjell
     
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,860
    Likes mottatt:
    2,430
    Bonuspoeng:
    113
    Oppdaget at fagorg. har byttet til Gouda Business Flex super med Smartdelay+ når jeg nå skal ut å reise. Når jeg registrerte flightene fikk jeg (fremdeles) opp valg om kun å velge PayPal :)

    Er det forresten en app el. lign som gjør registrering kjappere, eller er websiden eneste mulighet?
     
  14. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    196
    Likes mottatt:
    214
    Bonuspoeng:
    43
    Fått 450 kroner (40 Euro) ved 3 ulike forsinkelser de siste 2 månedene. Alle gangene såvidt over 1 time forsinket. Alt har gått knirkefritt. Penger rett inn på konto automatisk. Dette må være en utrolig dyr tjeneste for Gjensidige for de som flyr ofte. 1 time forsinkelse er jo ikke akkurat sjelden kost for de som er ofte ute å flyr?
     
  15. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,413
    Likes mottatt:
    1,329
    Bonuspoeng:
    113
    "Vi" er ganske sikre på at tjenesten koster lite eller ingenting for forsikringsselskapene som tilbyr den.
    Kanskje de til og med får betalt.
    SmartDelay+ pusher AirHelp under registrering og denne hjelper deg med erstatning for forsinket fly mot et heftig gebyr.

    SmartDelay. AirHelp, LoungeKey og Lounge Pass har for øvrig samme eier.
     
  16. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    945
    Likes mottatt:
    720
    Bonuspoeng:
    93

    Har aldri søkt erstatning for forsinket fly, men er det såpass mye jobb at det er verd å betale AirHelp for å gjøre det?
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,921
    Likes mottatt:
    7,129
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke i de tilfellene man bare trenger å fylle ut et skjema på sas.no. Og etter å ha selv sendt en klage til flyklagenemnda så vil jeg si det også er enkelt nok til at AirHelp ikke er verdt det.

    Hvis man må krangle med flyselskapet i et halvt år før man sender inn klage til flyklagenemnda, får medhold og så må bruke forliksrådet for å få ut penger av dem fordi de nekter å betale så kan det nok være greit å slippe å bruke arbeidstimer på det selv. Men jeg aner ikke hva sannsynligheten er for at det skjer og for at AirHelp er villige til å ta saken så langt hvis det skjer.
     
    Last edited: 28. mai 2024
    tobeornot999, Wanderlust and freddyen like this.
  18. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    669
    Likes mottatt:
    2,255
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde å registrere flygninger senere i dag, men får bare feilmelding at flygninger må registreres mer enn 2 timer før selv om det er flere timer til første avgang. Ringte kundeservice og fikk beskjed om at jeg måtte sende epost, noe jeg nå har gjort.
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,124
    Likes mottatt:
    58,915
    Bonuspoeng:
    293
    Samme skjedde for meg i går, da jeg skulle legge inn dagens flight.
    Hvor sendte du epost?
     
  20. Charterfeber

    Charterfeber Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Har samme utfordring selv! Hadde også satt pris på å få vite hvor du sendte mail.

    Opplever for øvrig at det er en relativt inkonsistent tjeneste. Får tilbakemelding på mail om "flyavgang på tid" eller tilsvarende på omtrent halvparten av flightene jeg registrerer. Resten forbigås i stillhet, uten at det er noe spesielt mønster for hvilke flighter som følges opp - og hvilke som ikke følges opp. Har flere flighter som har vært rett over en time forsinka, hvor Smartdelay simpelthen ikke følger opp med noe som helst. Orker dessverre ikke å krangle over kundeservice hver gang for å få PayPal-voucheren...
     

Del denne siden