Vilkårene jeg henviser til er de vi har fått tilsendt ifm reiseforsikringen vi har med Gjensidige gjennom arbeidsgiver.
Gjensidige er dessuten notorisk gjerrige og avslår alle krav uansett hvor rett du har, inntil du for 3. gang fortsatt opprettholder kravet og sier at du vil kjøre Finansklagenemda om de ikke skulle være enige i det som gjerne kan være et åpenbart dekket krav. Ble så lei av det i en tidligere jobb at jeg meldte alle 230 ansatte med forsikring ut av Gjensidige og inn i Europeiske/If istedet. Sjelden har jeg fått så mange hurrarop om noe "så kjedelig" som forsikring, når folk faktisk fikk dekket de hundrelappene de hadde krav på for å ha oppsøkt lege og fått en resept i utlandet uten å måtte kaste bort timer på å krangle med Gjensidige.
Har heldigvis motsatt oppfattning av Gjensidige, har hatt to claims på reise og ett på villaforsikring i løpet av siste året, alle har vært raskt og greit behandlet. Selv reiseforsikringsssak med hastekjøp av diverse safari outfit på marked i Kigali (grunnet bortkommen bagasje), hvor det var svært vanskelig å få kvittering og alt gikk i cashoppgjør ble forbausende raskt og smidig behandlet.
Samme her. De svarer kjapt, og er raske med utbetaling. Det eneste jeg er MEGET misfornøyd med er dyreforsikringen deres. (Vi gjorde kanskje litt for lite research i forkant, så noe av det er vår egen feil.) Vi har en hund som har allergi, og Gjensidige dekker noe sånn som 5000 kr i løpet av hundens levetid. Det brukte vi opp første uken med undersøkelser og medisiner. Andre forsikringsselskaper dekker det samme beløpet i året. Og nå er det for sent å bytte forsikring på hunden.
Intet negativt å bemerke om Gjensidige her heller, utelukkende god respons de gangene vi har hatt behov for å bruke forsikringene våre. Men man kan jo diskutere om det burde vært en egen tråd for SmartDelay+, denne har jo på en måte blitt en felles en for alle forsikringer på tross av trådnavnet.
Sikkert en god ide, så er det enklere å holde oversikt. Men, det er nok fare for at det ikke blir så mye diskusjon om SmartDelay fremover, i og med at den største oppsiden for oss her inne forsvinner.
Ikke minst siden 80% av de utbetalingene jeg har fått har kommet når jeg sitter på flyet og forsinkelsen endelig bikker en time... Jeg vil jo ikke vente til flyet er en time forsinket før jeg skaffer meg lunge-tilgang, det vil jeg ha fra første minutt på flyplassen, så da er det ordnet gjennom billett, status eller kort. K
Nå som tråden likevel ser ut til å spore langt avgårde; der må jeg faktisk si meg uenig. Har tidligere hatt Agria på hund som var forferdelig tungvindt på både dekning via veterinær og utbetaling, og hadde sist Gjensidige på hest som var helt fantastisk med null problem på utbetaling det siste året den var syk inkludert livsforsikringsutbetaling når den dessverre måtte krysse regnbuebroa der vi så for oss en avkortning som aldri kom. Er et utrolig lett valg hvilket selskap den neste skal forsikres i, og det starter ikke på A...
Det lounge-passet man får er det ikke noe krav om at man bruker på den aktuelle flyplassen på den aktuelle dagen. Det har en helt grei varighet for de som vanker her inne. Jeg feilregistrerte voucher istedenfor penger i vinter og en forsinkelse TOS-OSL ga et fint loungeopphold i påsken i San Jose hvor Alaska ikke har lounge.
Glemte å legge inn reise i går, så er mest for nysgjerrighets skyld: flyreise i går kl 18, melding om utsettelse til 19, men avreisetidspunkt 1858 ifg. Avinor. Hadde jeg vært berettiget kompensasjon per vilkårene?
Ja, når først 1t er oversteget utløses betaling/lounge-voucher. Opplevde samme med en KLM hvor de byttet fly og forsinkelsen forsvant nesten helt.
Problemet er jo bare at voucher har begrenset verdi (kan brukes senere med samme passasjerer og flyplass, men likevel) når man sitter ombord i flyet og er 2 minutter unna push-back Synd det ikke er mulig å velge fritt mellom Paypal-transfer og lounge voucher.
Som du ser av denne posten lenger opp er det bare krav om samme passasjer, ikke krav om samme flyplass. Fortsatt best med penger såklart. Spesielt hvis man allerede har ett kredittkort som gir noen gratis Loungeklipp
Jeg lurer på hvem som er målgruppen. I hvert fall ikke den samme som de andre tjenestene selskapet driver. The Collinson Group lever av å selge lounge til privat-/firmakunder og finansinstitusjoner gjennom tjenestene Priority Pass, LoungeKey og LoungePass. Så lanseres det en tjeneste som ikke utløser tilgangen før én times forsinkelse, altså 2-3 timer ETTER du ankommer flyplassen. Når muligheten for kontanterstatning forsvinner har tjenesten begrenset verdi. Det hadde vært interessant å se statistikk på hvor mange av lounge-voucherne som faktisk brukes. (Der du sitter, fastspent i sete, og loungebilletten tikker inn...)
Helt enig begrenset nytte. Og nettopp derfor koster sikkert ikke dette stort for forsikringsselskapene å tilby kundene. Samtidig kan forsikringsselskapene si til kundene sine at de tilbyr "en ekstra fordel" om du er kunde hos oss. Og det koster dem null admin. Litt lignende Hertz eller Avis medlemsskap som noen av dem slenger på til viktige kunder. Har nesten ingen verdi, men høres fint ut
Sant, dette var jo mest gøy for oss som alltid reiser med tilgang til lounge. Ramlet automatisk inn kupong for lounge når vi satt på MUC i forrige uke, vi var jo allerede i senator og brydde oss fint lite om å bruke kupongen. Kan heller ikke se at jeg får noe behov for kupongen på fremtidige reiser.
Utbetaling/tilgang utløses i det flyselskapet rapporterer ny avgangstid som er minst 1 time etter opprinnelig, det er mange selskap som er mye flinkere enn SAS til å gjøre det lenge før avgang, jeg har fått utbetaling 3 ganger 3+ timer før avgang, 1x før flygning med Wizz og 2x med LH.
Er det noen som vet om Smart Delay skjønner at enkelte lounger kun er tilgjengelig for utenlandsreisende? Feks. BGO: vil et forsinket Oslo-fly utløse PayPal-erstatning ettersom loungen ikke er tilgjengelig på innenlandsreiser?