Eit triks som funkar både i loungen og på flyet er å putte smøret i lomma mens ein drikk to glas rødvin. Når andre glaset er tomt er smøret smørbart. (Fungerar best om ein går ut frå at smøret er hardt og ikkje opnar boksen for å sjekke før den går i lomma.) #travelhack_no_58
Fikk "kuben" på vei fra London i går; fire tørkede ansjos fulle av bein, eller hva det var, og den elendige plastgaffelen som bøyer seg når man prøver å grave ut maten nederst i boksen med den. I tillegg så var det en slags strø (småstein?) som holdt på å koste meg ei plombe. Men maten er vanligvis ikke problemet; den er ofte velsmakende nok, den. Også får man seg gjerne et godt flir av den håpløst pompøse teksten som følger med, som om det var selveste MAEMO man hadde satt seg tilbords hos. Det fortoner seg like surrealistisk hver gang jeg. Og esken som fulgte med, med en såkalt pai, inneholdt som vanlig noe som var totalt uspiselig. Kom fra Singapore med SQ i C, så det er mulig jeg var litt bortskjemt. Dog; jeg har spist fra mange av disse kubene, ikke en gang har jeg gjort noe annet enn å hate det. Flere ganger har jeg bare takket nei, det er muligens det som er hele poenger for SAS; at folk ikke skal orke å gå løs på dem. Men neste gang jeg flyr med SAS, så tar jeg med spisepinner. Et noe mer logisk redskap å få mat ut av brønnen på, enn med den plastgaffelen som bare bøyer seg, og dessuten er altfor kort.
Og om du kjører, og drikker Ringi, så er det mer effektiv å putte smørpakka i armhulen. Heller ikke da bør pakka åpnes først.
Svarbrev fra reklamasjonsavdelingen på en større meieriprodukt-bedrift. : "Kjære NN, vi takker for deres henvendelse. Vi kan forstå Deres frustrasjon over sølet, men når det står:" Vendes opp ned før den åpnes" på boksen, vil de aller fleste kunder forstå at boksen skal stå i vanlig stilling, og altså ikke skal åpnes mens den holdes opp-ned. Vi ser oss derfor ikke i stand til å imøtekomme deres krav om rens av garderoben."...
Når ein er blitt vant til å spela tetris opp og ned av denne kuben for å få tida til å gå, så kjem SAS og gjer at ting går glatt. Godt flighten var kort...