Origin Open Jaw er en mulig løsning. Book det 9. segmentet som egen reise og betal enten med penger eller poeng. Eller rett og slett tar LIS-OSL på egen billett.
Men da har vi vel ikke samme rettigheter ved tidsendring eller kansellering som berører den det 9. segmentet? Det har vært så mange endringer på vår billett nå, at jeg vet ikke om jeg tør ha en billett som står utenfor.
Det er mulig å redusere risikoen til et akseptabelt nivå slik jeg ser det. Faktisk er det flere måter å gjøre det på. Men som du selv sier, det er kanskje ikke meningen at dere skal reise.
Da har det ordnet seg, ikke med navnebytte, men ny reise. Fikk alle poeng tilbake, selv om poengene hadde gått ut. Fikk alle skatter og avgifter tilbake, inkludert service fee (ikke fått tilbake, men kommer til å få det). Ny reise (business) er nå: 5. februar TOS-CPH-BOS-PTY (overnatting i BOS, 23timer) 11. februar PTY-BOG-BCN-MUC-OSL-TOS (overnatting i BOG 22 timer)
Er det mulig? Etter at jeg både har lest og kommentert i denne tråden kom jeg plutselig på at min egen kone har dobbelt fornavn, typ xxxx-yyyy, men går bare under xxxx i hverdagen, og har aldri brukt yyyy. Vi har heller aldri brukt noe annet enn xxxx på flybilletter selv om det står xxxx-yyyy i passet (sjekket nå). Vi snakker mange titalls reiser i hele verden. Aldri fått et spørsmål.
Det er kun første fornavn som er av betydning på flybilletter, og i den maskinlesbare delen av passet er bindestreken trolig byttet ut med et mellomrom.
Det var det flyplassagenten sa. Bindestrek, skråstrek, ikke mellomrom etc var ikke så nøye. Verre med feilstavelser. I går ble jeg for øvrig informert om en reisende med ganske nøyaktig problemstilling som oss. Har ikke snakket direkte med personen, så ikke helt sikre på detaljer. Uansett, etter mye frem og tilbake ringte han til engelsk kundeservice, og her hadde de faktisk korrigert navnet hans. Reisen var med Star Alliance, samme som oss. Så akkurat nå kjenner jeg at jeg er litt forbanna.
Mulig det var ledige bonusseter på flyvningene slik at disse kunne bookes på nytt med riktig navn, eller at agenten har tatt en råsjans på at segmentene dukker opp igjen ved avbestilling?
Han sa de ble rebooket. Var bare samboeren som fikk ny billett, da det var hennes mellomnavnet som var skrevet feil. Referansenummeret på billetten va den samme. Nå har jeg skjønt at mellomnavn ikke er så viktig, men det faktum at navnet faktisk ble endret får meg til å se rødt - spesielt etter alt det tullet vi har vært gjennom med denne bestillingen.