Go West - far og sønn på dannelsesreise

Tråd i 'Reisebrev' startet av Spielhaug, 26. mai 2022.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,153
    Likes mottatt:
    7,899
    Bonuspoeng:
    183
    Uhoh, ser jeg har et lite hull i programmet. Noen tips til hva en kan gjøre på vei fra LAX 0900 og til en skal være i området Terminal Island i 12-13 tiden? Kjøre rundt Palos Verdes, kanskje?
     
    Calling liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,477
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle foreslå lunsj på Joe's Crab Shack i Redondo Beach, men det åpner ikke før kl 12.

    Du kan kjøre en omvei, og besøke Watts Towers. :)
     
  3. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,153
    Likes mottatt:
    7,899
    Bonuspoeng:
    183
    Watts
    Watts så veldig kult u! Liten omvei fra der via Joes og til Iowa, men det kan jo la seg gjøre med bil uten tak :cool:
     
    holmen liker dette
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,153
    Likes mottatt:
    7,899
    Bonuspoeng:
    183
    Takker! Skal bo på samme sted som du bodde sist. Noen anbefalinger til frokost? In house eller out house?
     
    Eddie47 liker dette
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,153
    Likes mottatt:
    7,899
    Bonuspoeng:
    183
    Huff så fælt tomatjuice smaker! Sper på med litt cola og Charles Hide and Seek. Det var bedre!
    EBF24E48-3B93-463B-B0A5-597BFA19F53A.jpeg
     
    Calling, kjeeli, Sonictravel and 15 others like this.
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,153
    Likes mottatt:
    7,899
    Bonuspoeng:
    183
    Aiai, action! Kapteinen og 2 flyverter i diskusjon med en dame. Blir det mellomlanding? Blir det strips? Stay tuned!
     
    EndreD, Sonictravel, Jeanette and 2 others like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,612
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har gull hos Hilton og fikk 15$ frokost voucher per dag og spiste på hotellet.
     
    Spielhaug liker dette
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,153
    Likes mottatt:
    7,899
    Bonuspoeng:
    183
    Tydeligvis en eldre dame som følte seg uvel, vi fortsetter!
     
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,153
    Likes mottatt:
    7,899
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke før en har satt føttene på amerikansk jord, så starter trøbbel med datatilkobling på telefonen. Hadde samme driten når vi var i Montreal i november, men har kjøpt nyere telefon i mellomtiden så nå er jeg noe oppgitt! Har forsøkt alle tilbydere som finnes, men inget hell. Skal finne meg en eSim og håper på bedre lykke der
    Ellers varmt og godt, som forventet, og en Ubersjåfør som var over gjennomsnittet interessert i å snakke gun control. Det og religion er vel ikke akkurat det man starter en samtale med her borte, men interessant
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    God tur :)
     
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    airalo.com funker fint i begge land. Gjennomfør kjøp på telefonen bruk gjerne https://cdn.airalo.com/_nuxt/ccc592d258f36a55f9be5aa60652b510.svg?w=360&dpr=3.0

    og følg instruksjonene nøyaktig.

    så får du også billigere pris og last ned esim

    :)
     
    Bolle liker dette
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293

    Fysjameg! Tomatjuicen til SAS er veldig god, om du blander den med Vodka.


    Så her kommer et viktig konsumenttips fra @ccurrahee.

    Tomatjuicen skal være fra de små boksene med ferdig krydret tomatjuice ikke fra 1liters pakkene.

    Og be om at vodkaen serveres på bordet så blander du til egen smak med stangselerien:)


    5 om dagen : er bra for magen!
     
    Calling, Sonictravel, Upsaker and 3 others like this.
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,153
    Likes mottatt:
    7,899
    Bonuspoeng:
    183
    Takker! Fikk orden på data med airalo rett etter mitt forrige innlegg, utrolig hvor lost man er uten telefon. Verste av alt var at verken telefon, sms eller data funket på Telenor. Etter eSIM var lagt inn så funket telefon og data, men fremdeles ikke sms. Og det står at jeg hadde full 4G/5G dekning hele tiden.
     
    Eddie47 liker dette
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Spielhaug liker dette
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,153
    Likes mottatt:
    7,899
    Bonuspoeng:
    183
    77877746-AEA6-4FC6-AD4D-94AB94C5F4D9.jpeg
    Hilton Jamaica Bay Inn, Marina Del Rey etter anbefaling fra @Eddie47
    Store fine rom, oppgradert til marina view med Gold. Blir spennende å teste ny dusjvariant imorgen tidlig:
    C5411A5F-485D-48C6-8A9C-54009FAAF793.jpeg
    Vi fant ut at frisk luft måtte til før jetlaggen tok oss. Fremad, Apostlenes hester! Venice canals kun 2 kvartaler unna, det var jammen meg en oase i storbyen. Litt kardemomme by og noen nyere flotte villaer, gamle chevyer og nye Ferrarier i lett blanding. Brukes disse kanalene til noe, jeg syntes det var noe lite vann til at de kunne brukes til noe nyttig?
    8063E57D-C13C-4295-A2B1-0A735496FF7F.jpeg
     
    MilageRune, Calling, EndreD and 15 others like this.
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,153
    Likes mottatt:
    7,899
    Bonuspoeng:
    183
    Fra kanalene gikk vi 2-3 kvartaler vestover og kom til….-tada!!! Stillehavet!
    Var litt for kaldt for en dukkert, men vi fikk vaska tærne littegranne. Så vandret vi langs stranda, litt på promenaden, og så på alle de rare folkene, en god del uteliggere, og poden ble kvalm av «den søtlige lukta der». Og, ja, jeg syntes også det ble litt vel mye «gresslukt», enkelte deler av promenaden var det ikke frisk luft å få. Kom etterhvert frem til Santa Monica Pier, fikk sett litt, men var ikke i humør til å hoppe på noe karusell.
    3EA0071C-D6EF-45EE-A354-8C3B2A84FA65.jpeg
    Gikk videre til Water Grill for en lett middag, nå begynte trøttheten virkelig å gjøre seg gjeldende etter 22 timer i våken tilstand (poden fikk ikke sovet på flighten :eek:, her må bedre opplæring til!) Sushiroll, Crabcake og Lobster sandwich! Fantastisk! Takk for tips @Flymunda !
    852352D9-F799-451D-BF63-134EFFCEC302.jpeg
    Deretter måtte vi vente 20 min på Uber/Lyfto_O, var visst travelt denne ettermiddagen. Kl 19 stupte vi begge i seng og sovnet før hodet nådde puta.
     
    MilageRune, Calling, indahla and 18 others like this.
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,153
    Likes mottatt:
    7,899
    Bonuspoeng:
    183
    Etter eksperttips så skal jeg gi det en sjanse til på hjemturen! :cool:
     
  18. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer din vei snart! Alltid kjekt med inspirerende reisebrev.
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,477
    Bonuspoeng:
    293
    Tror de fylles ovenfra, og ikke med saltvann. Så det er pga tørke. Folk padler kajakk og med tråkkebåt, det er ikke koblet sammen med noe, så de kommer ikke så langt.
     
    kjeeli liker dette
  20. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,192
    Likes mottatt:
    22,483
    Bonuspoeng:
    183
    Det er en åpning i sør til Stillehavet

    venice.png

    Og vannmengden følger tidevannstabellen

    tidevann.png

    Hvis jeg leser videre så skjer det 2 ganger ukentlig en påfylling ovenfra også.

    This Information is for the Venice Canal's tidal gates at Washington Blvd. operated by Mariposa Horticultural. Mariposa also does the maintenance in the Canals. It is a twice weekly “flushing” schedule, when possible. The “flushing" maintains water quality and water level, and for canal maintenance when the water is low.

    The schedule depends upon the tides, which are variable. The schedule is coordination with the County of Los Angeles' tide gate at the Marina del Rey jetty. Their tidal gate controls the ocean water coming into the Venice Canals.
     
    Last edited: 27. mai 2022
    EndreD, Insomnia4u, Upsaker and 2 others like this.

Del denne siden