God søndagsmorgen folkens, Vi har vært i Gdansk siden torsdag ettermiddag på Hilton og nytt flotte diamantperks. Min baggasje kom fredag, men nå er det natt til Søndag, straks hjemreise, og ingen på flyplassen klarer finne ut hvor fruens koffert er. Har hele tiden blitt lovet at den kommer med neste fly. Vi har selvsagt handlet litt her, mest gaver men også delvis hasteinnkjøp av klær. Alt dette får ikke plass i min koffert. Noen som har erfaring med å få ny koffert til returreise på forsikring? Vi har helårs reiseforsikring gjennom AIG samt SAS EB MC for kjøpet. Og flyr selvsagt SAS T/R.
God søndag fra Sørlandet. Har regnet godt i natt også, så vi blir nok kvitt snøen etterhvert.. Og når den forsvinner får vi jo se hvor mange små velsignelser de tilsynelatende utallige kattene i området har lagt igjen på plenen hos oss.. Burde nesten alle opp alt og gi det tilbake til eieren av disse dyra.... Forøvrig er juleferien booket. Costa Rica i 2 uker blir nok uten all den norske snøen Ha en fin dag!
God ettermiddag fra verandaen på Ambassador transit lounge terminal 2 på Changi. Ble ingen SQ lounge da jeg flyr videre med Silk air, men med transit på Changi får man i det minste 2 timer gratis i en helt ok lounge og kan ta en dusj. Den dusjen var himmelsk etter å ha blitt levende kokt på East coast park beach i noen timer. En overaskende fin strand om enn noe mystisk med ca 100 lasteskip rett utenfor badesonen.
God bagasjelaus søndag frå Trøndelag! 1630 i går: SMS seier at bagasjen skal kome til Værnes laurdsg kveld. Tommel opp og god stemning. 2030 i går: Ny SMS seier at bagasjen vil bli sendt til Aust-Finnmark. Surmuling. 0930 i dag: Telefon til SAS ground handling bagasjesørvis (tasteval 3 for reiser med andre selskap enn SAS). Der støtte eg på danske Mette. Ho meiner at det er heilt logisk at bagasjen skal bli sendt til Vadsø for å bli levert til Trondheim. Oppgitt og kanskje ein smule hissig påpeiker eg at det er 2 000 km (ja, eg overdreiv litt) mellom destinasjon og utlevering. Danske Mette på bagasjetelefonen -- i bitende tone -- meiner at Lufthansa nok har ein kjempebrilliant plan med dette og at utlevering i Aust-Finnmark heilt garantert vil få fram kofferten til Trondheim fortare enn å sende bagasjen til Værnes. Ha ein fin dag, ønskjer eg danske Mette...nesten heilt utan ironi. Jadda... 1000 i dag: Ny telefon til SAS ground handling bagasjesørvis (tasteval 2 for reiser med SAS. Der møter eg svenske Anna i Sveg (Härjedalen). Eg argumenterer med avstand og så vidare. Svenske Anna i Sveg telefonerer til Gardermoen (kvifor kom eg ikkje dit sjølv då eg ringde 64 81 27 00??) og får reruta bagasjen min til Trondheim, noko hadde gått feil og dei på Gardemoen var takksame for å ha fått beskjed. Svenske Anna i Sveg og eg utvekslar erfaringar om gløymd bagasje. Triveleg. 1030 i dag: Venter på ny SMS om bagasje til Trondheim... Hotell mor & far stiller med utstyr enn så lenge
Søndag. "Litt" sliten etter gårsdagens bryllup. Men, jeg har ingen planer i dag, så det går nok greit. Været er ganske trist, og regnet har fjernet ganske mye snø. Nå håper jeg det fjerner litt mer, så ikke islaget som ligger igjen blir liggende. Fikk lyst til å booke en tur med TAP på salget, men fornuften seiret. Dessverre. Neste flytur er ikke før i påsken. Det er litt lenge til. Men da er det både guttetur til AMS og CT i F til Tokyo, så det er noe å se frem til! God søndag!
Haha haah..... Det er nok ikke så lett for en danske å helt forstå hvor stort Norge er. I Danmark kan de jo nesten levere bagasje med sprettert til resten av landet fra alle flyplassene, uansett hvor det egentlig skal...
God søndag fra Nordens Paris Her er det -5° med overskyet eller ihvertfall ikke slik at man kan se himmelen. På den lyse siden så er det bare 16 dager igjen til jeg skal ut å fly med Norwegian. Men den flyturen er ikke idag så da får alle med og uten bagasje ha en God søndag
Så ikke du hadde fått svar: Jeg har i allefall kjøpt (rimelig, 900 nok ish) koffert for retur-reise når bagasje ikke har blitt med ut. AIG var reiseforsikring. Ingen spørsmål derifrå.
Åh, det er ikkje ofte at eg bannar over telefonen til framande, men det kom nokre gloser til danske Mette, noko som neppe gjorde henne særleg meir glad i stemmen. Samstundes er dette eit førsteklasses eksempel på kor ofte ein møter kompetanseløyse i førstelinje... Oppdatering: 1330 i dag: Ventar framleis på SMS om kvar kofferten er. Hotell mor & far stiller med vinterklede i eit snørikt Trøndelag inntil vidare. EDIT: 1345 i dag: Telefon til svenske Anna i Sveg (Härjedalen) på nummeret som skal gå til SAS ground handling. Det kan vere at alle fly til Trondheim er fullasta, seier svenske Anna i Sveg. Eg i undrande tone: Alle 15 (svært omtrentleg overslag)? Svenske Anna i Sveg lover å sende ei påminning til 'supervisor' (når fekk alle så jævla fine titlar på utanlandsk??? (kva med skiftleiar, bagasjehandteringssjef eller noko anna vettugt??)) på Gardermoen og be vedkomande gi meg info så fort dei sjølve veit noko.
Minner meg om for noen år siden. Jeg jobbet i et verdensomspenennde selskap som frakter pakker rundt i verden. En pakke fra USA som skulle vært i Danmark hadde havnet i Norge (OSL). En kollega var på telefon med en kollega i USA, som lurte på om ikke vi bare kunne kjøre ut å levere pakken?
God ettermiddag fra BA lounge LHR terminal 5 B-gates. Alltid litt spesielt å komme ut hit hvor de store flyene går fra... men siden jeg skal til OSL og ikke ut i verden er det veldig enkelt å finne ut hvilken gate som gjelder før det står på skjermene. Det står nemlig bare 1 liten Airbus her ute, så hvis ikke BA overrasker stort i valget av flytype så er det nok den som skal frakte oss over Nordsjøen Nyt søndagen folkens EDIT: hadde jo vært gøy om det var den store til høyre, men må nok ta til takke med den lille til venstre...
Da ble det kjøp i siste liten av baggasje på flyplassen og 5 fulle bæreposer ble presset inni og sjekket inn i hui og hast. Så slipper vi bli uvenner med alle på flyet til CPH i ettermiddag. Turde ikke kjøpe samsoniten som sto der til 1500 PLN så da ble det am.tourister til 400 PLN. Vi krysser fingrene. Takk for tips! Uansett blir det godt og vel 160 EB poeng med sas eb mc Da gjenstår det bare å se om de har isbiter igjen til en kjapp GT på vei til CPH.
Oppdatering: 1430 i dag: SMS om at eitt av to kolli er på veg til Værnes. 1600 i dag: Ein triveleg trønder leverer koffert med vinterklede på døra. 1845 i dag: Gjesten på Hotell mor & far konkluderer med at kolli nummer to er på veg nordover med SK4478 (OSL--KKN). Danske Mettes spådommar om utkøyring til Trondheim frå Aust-Finnmark slår kanskje til... Det er rart ein ikkje drikk meir... Apropos drikke: Flyet frå Gardermoen til Værnes i går hadde namnet 'Heimer viking', men eg las 'heimert' både éin og to gongar før eg fekk det riktig...