God fredag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Flyingdutchman, 18. febr 2022.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,786
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk fra MIA forrige uke, så det stemmer nok dårlig.

Skal teste A330 i morgen, så da får vi se hva som skjer. Kanskje det bare er fra OSL at man ikke får?

drsyk liker dette
  2. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,649
    Bonuspoeng:
    183
    Ny dag, nye nedturar. Etter to timars jobbing på heimekontoret kom det telefon frå barnehagen om at minstemann truleg har fått vasskoppar. Då blir det heimedriving resten av dagen. Fanden vite når ting måtte roe seg. Snart helg i alle fall. Blir det råd å få hogd litt ved?

Earl, Eddie47, Points4Fun and 3 others like this.
  3. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Huff god bedring, husk INGEN IBUX eller Nurofen... Paracet er det lov å gi rikelig med, du får hugge ved eller spille litt MS Fligt simulator eventuelt litt Lego :)

Sunnfjordingen and sutenai like this.
  4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Det var pre-flight drikke på CPH-EWR i går :)
    A330

democomputer and haifinn like this.
  5. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke på CPH-ORD med A330 akkurat nå heller.

6. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,844
    Bonuspoeng:
    350
    I følge purser som var ombord på. CPH-IAD når jeg fløy dit i januar går svært mange longhaulmaskiner med en cabincrew mindre enn normalt pga mannskapsmangel. På de flygningene det mangler en utgår pre departure drinken pga arbeidsoppgavene til crew før avgang.
    De var også en short (men fortsatt lovlig) på returen, så fikk ikke pre departure på noen av de flightene.

Maggie liker dette
  7. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,132
    Bonuspoeng:
    93
    Da var det blitt morgen i LA også. På tide å skygge banen før @holmen kommer, så stikker en tur opp til SFO i dag. Med Alaska, så nok en "first" på denne turen.

Kan forsåvidt virkelig anbefale burger'n på Father's Office i "sentrum". Medium rare; skikkelig bra greier.

holmen, Eddie47, Earl and 1 other person like this.
  8. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,649
    Bonuspoeng:
    183
    Kva med Krug?

drsyk liker dette
  9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
    Gir du barnet Krug mot vannkopper?
    Du verden …

10. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,141
    Bonuspoeng:
    113
    Tidlig krøkes som god krok skal bli :D

drsyk liker dette
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,156
    Bonuspoeng:
    183
    Ja!! A350 er topp. Og C setene er super nice for soving og alt.

Maten (hos SK) er derimot dårligere enn verste charter jeg har vært innom siste 20 år. Og SAS kundeservice sa på svensk at de beklaget, og dermed var den saken ferdig.

drsyk, Trent600 and Lars J like this.
  12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,156
    Bonuspoeng:
    183
    Du mener "god Krug skal bli"?

drsyk and Flyrlavt like this.
  13. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,558
    Bonuspoeng:
    183
    God Kveld!
    Det virker som koronaen brer seg rundt blandt medlemmene på forumet, så ønsker God Bedring til @Points4Fun m/familie og @obay.
    Det har blitt noen hjemmetester på meg de siste dagene når @Eddie47 testet positivt på tirsdag.
    Men så langt virker det som at samværet vi hadde i København forrige helg ikke ble til en spredningsfest!
    God Bedring @Eddie47, snart ruller du ut gulvlakken på hytta som du hadde planlagt for noen dager siden.

Ser her på dagstråden at @Maggie og @Flymunda er ute på langtur, @Maggie på SK955 lander først. @indahla er i startgropen på ANA109.

all.png

@indahla kan kose seg på vei til HND i First Class :)

Så over til meg selv.
    Hvis jeg hadde kommet meg på flyet til LA i går, kunne jeg startet dagen på Venice Beach som planlagt.
    Kanskje jeg hadde sett denne mini hjullasteren tømme søppel (bilde hentet fra live webkamera)

la.png

Men noen av dere har fått med seg at jeg ble hjemme fra den turen pga en liten operasjon.(de av dere som ikke liker bilder av sår med tråd i, burde avslutte lesingen her)

Nå skal jeg fortelle dere om forløpet til operasjonen.
    3.jan: Kjenner jeg en plutselig stikking/prikking og umiddelbar kløe på en eksakt
    føflekk på ryggen, jeg tar en tur til speilet for å kikke.
    Da ser jeg at akkurat den flekken har en ujevn farge utifra hva jeg husker fra tidligere. Skaffer meg en time hos en hudlege på Aleris dagen etterpå.

4.jan: Hudlegen kikker på alle føflekkene jeg har og synes den ene jeg klødde på ser mistenkelig ut, så hun fjerner den og sender den til test. Hun forteller at det kan ta 2-3 uker før resultatet kommer.

13.jan: Her er et bilde tatt etter første oppskjæring, når det har grodd i 9 dager.

b1.jpg

14.jan: Hudlegen ringer og sier at det er funnet melanom (føflekkreft) i prøven som ble sendt inn. Hun sier med en gang at jeg skal ta det med ro, og samtidig berømmer hun meg for å ta tak i det så tidlig.
    Blir forklart at jeg må inn igjen for å renskjære en sikkerhetsmargin rundt flekken på Radiumhospitalet.
    18.jan: Jeg får time på Radium 7.feb, denne blir senere utsatt til 14.feb pga sykdom blandt de ansatte.

Akkurat den utsettelsen setter jeg pris på i dag, for jeg hadde nok ikke reist på heisatur til København med @Eddie47, @RoadKing og @holmen kun 4 dager etter dette inngrepet.

14.feb: Presis kl 10:30 blir jeg hentet, akkurat når jeg hadde time. Ned på benken, bedøvelse blir satt. Kirurgen kutter, svir av stumpene på noen blodårer og begynner å sy igjen. Plutselig treffer han et punkt med nålen som ikke er bedøvet, fy fanden å vondt det var. Fikk mer bedøvelse før han fortsatte sy arbeidet.
    Det hele tok 45 min fra start til slutt.

18.feb: Første gang jeg ser såret på ryggen selv, en føflekk på 3mm med grums ble til dette.

b2.jpg

Jeg velgte å dele denne historien med dere, fordi jeg ønsker at ingen nøler med å oppsøke hudlege ved den minste mistanke om at noe kan være galt.
    Jeg var veldig heldig som oppdaget dette fort :)

Ta dere en ekstra titt på føflekker i ny og ne for eventuelle forandringer, så kan dere kanskje unnslippe det samme som meg.

PS. håper ingen føler seg støtt av bildene

Meursalt, Kristian, drsyk and 16 others like this.
  14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk for at du deler. Mannehelse er et viktig og underkommunisert tema.

15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
    Hytten om jeg må be!

Kuttet ser bra ut, måtte det gro pent og all dritt skåret bort.

kjeeli liker dette
  16. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,649
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe. Det vert nok som støttepromille til føresette ved behov ;) Og berre om @drsyk tek ein telefon til polsjefen i Førde og ordnar med resept. Det er vel gratis når det på papiret er medisin til born?

For litt over 100 år sidan vart lensmannen her i bygda dømt til fengsel for å ha utferda brennevinsrekvisisjonar der den som fekk rekvisisjonen sjølv kunne fylle inn kor mange flasker han ville ha. Det hadde vore stas om doktoren kunne ordna noko liknande for oss trengande forumistar.

På same tid diagnostiserte ikkje doktoren i bygda ein einase pasient med spanskesjuka. Det endra seg visst då han fikk fullmakt til å skrive ut rekvisisjonar på cognac som remedie.

Sunnfjordingane er eit løysingsorientert folk når det gjeld polvarer ;)

drsyk, sutenai, Points4Fun and 2 others like this.
  17. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Ingenting er min erfaring, såfremt du ikke skal fly videre innenriks.
    Regner med at det var en ekstra sjekk før avreise fra OSL?

18. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,662
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra LH sin kontraktlounge på SEA.

Egen F-avdeling, ikke noe å skrive hjem om ellers. Fikk meg en margarita og ett glass hvitt;
    18CF7388-0FCE-45A6-A44B-F47ABDFA598B.jpeg

E3EBA516-79C7-4CE5-AD9C-D7797FE286BE.jpeg

Bra HON service, ble guidet til TSA med beskjed om at jeg bare kan vente på loungen til jeg blir hentet. Greit for hadde ikke for mye tid.

19. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,558
    Bonuspoeng:
    183
    Her møtes @Flymunda på vei til ORD i 38000 ft høyde og kan se ned på @indahla på vei til HND som ligger på 32000 ft over Hudsonbukta!

vink 2.png

Fun fact om Hudsonbukta: Arealet til bukta er 1 222 600 km² Lengde fra nord til sør er 1500 km og bredden er på 830 km.
    Gjennomsnittsdybden er 130 m og på det dypeste 228 meter.

20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,786
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har testet negativt, og er klar for tur i morgen! :cool:

Del denne siden