God Kveld!
Det virker som koronaen brer seg rundt blandt medlemmene på forumet, så ønsker God Bedring til
@Points4Fun m/familie og
@obay.
Det har blitt noen hjemmetester på meg de siste dagene når
@Eddie47 testet positivt på tirsdag.
Men så langt virker det som at samværet vi hadde i København forrige helg ikke ble til en spredningsfest!
God Bedring
@Eddie47, snart ruller du ut gulvlakken på hytta som du hadde planlagt for noen dager siden.
Ser her på dagstråden at
@Maggie og
@Flymunda er ute på langtur,
@Maggie på SK955 lander først.
@indahla er i startgropen på ANA109.
View attachment 92661
@indahla kan kose seg på vei til HND i First Class
Så over til meg selv.
Hvis jeg hadde kommet meg på flyet til LA i går, kunne jeg startet dagen på Venice Beach som planlagt.
Kanskje jeg hadde sett denne mini hjullasteren tømme søppel (bilde hentet fra live webkamera)
View attachment 92658
Men noen av dere har fått med seg at jeg ble hjemme fra den turen pga en liten operasjon.(de av dere som ikke liker bilder av sår med tråd i, burde avslutte lesingen her)
Nå skal jeg fortelle dere om forløpet til operasjonen.
3.jan: Kjenner jeg en plutselig stikking/prikking og umiddelbar kløe på en eksakt
føflekk på ryggen, jeg tar en tur til speilet for å kikke.
Da ser jeg at akkurat den flekken har en ujevn farge utifra hva jeg husker fra tidligere. Skaffer meg en time hos en hudlege på Aleris dagen etterpå.
4.jan: Hudlegen kikker på alle føflekkene jeg har og synes den ene jeg klødde på ser mistenkelig ut, så hun fjerner den og sender den til test. Hun forteller at det kan ta 2-3 uker før resultatet kommer.
13.jan: Her er et bilde tatt etter første oppskjæring, når det har grodd i 9 dager.
View attachment 92659
14.jan: Hudlegen ringer og sier at det er funnet melanom (føflekkreft) i prøven som ble sendt inn. Hun sier med en gang at jeg skal ta det med ro, og samtidig berømmer hun meg for å ta tak i det så tidlig.
Blir forklart at jeg må inn igjen for å renskjære en sikkerhetsmargin rundt flekken på Radiumhospitalet.
18.jan: Jeg får time på Radium 7.feb, denne blir senere utsatt til 14.feb pga sykdom blandt de ansatte.
Akkurat den utsettelsen setter jeg pris på i dag, for jeg hadde nok ikke reist på heisatur til København med
@Eddie47,
@RoadKing og
@holmen kun 4 dager etter dette inngrepet.
14.feb: Presis kl 10:30 blir jeg hentet, akkurat når jeg hadde time. Ned på benken, bedøvelse blir satt. Kirurgen kutter, svir av stumpene på noen blodårer og begynner å sy igjen. Plutselig treffer han et punkt med nålen som ikke er bedøvet, fy fanden å vondt det var. Fikk mer bedøvelse før han fortsatte sy arbeidet.
Det hele tok 45 min fra start til slutt.
18.feb: Første gang jeg ser såret på ryggen selv, en føflekk på 3mm med grums ble til dette.
View attachment 92662
Jeg velgte å dele denne historien med dere, fordi jeg ønsker at ingen nøler med å oppsøke hudlege ved den minste mistanke om at noe kan være galt.
Jeg var veldig heldig som oppdaget dette fort
Ta dere en ekstra titt på føflekker i ny og ne for eventuelle forandringer, så kan dere kanskje unnslippe det samme som meg.
PS. håper ingen føler seg støtt av bildeneVis alt...