God Lørdag Folkens!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kjeeli, 02. okt 2021.

1. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,558
    Bonuspoeng:
    183
    Å faen, tiden forsvant i anledning planlegging av vinterens skitur med kompiser til at jeg kunne fokusere på dagen i dag.
    Så jukser med screenshot fra NRK sin dagen i dag.

nrk.png

Tekst Tv ble lansert av BBC i Oktober 1972, under navnet Ceefax
    I Norge ble tjenesten tilbudt første gang 2.februar 1983, og per 2015 er det fremdeles 9 % av befolkningen som benytter seg av tjenesten, flere enn f.eks. twitter med 7 % på samme tidspunkt.
    Per 2017 er det 400 000 som bruker tekst-TV i Norge hver dag.

Det var
    https://no.wikipedia.org/wiki/Bukken_Bruse-ulykken
    som styrtet i Sør-Trønderlag

Gratulerer med dagen

til BGO

International Day of Non-Violence feires også I anledning at Mahatma Gandhi ble født på denne dag i 1864, han tok kvelden 30.Jan 1948.
    Edit:
    Norge Rundt hadde premiere i 1976
    Iron Maiden utgir albumet The X Factor

Litt for sjarmerende brisen til å fylle på med mer historikk i natt ;)

Last edited: 02. okt 2021
    Calling, Kristian, SirH00D and 14 others like this.
  2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    God altfor tidlig morgen fra Airport Hotel Okecie i Warszawa. Sitter og venter på bussen til flyplassen for LO281 til LHR i C. Og videre til YUL og YYZ med AC (første i C, andre i X).

Ikke rukket frokost så håper på noe OK mat i loungen. Og egentlig at det er en åpen lounge på WAW .. :)

Kristian, Earl, Avixlo and 10 others like this.
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen:)

Earl, Avixlo, Sunnfjordingen and 4 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,784
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra landet!
    Det skal visst regne i dag, så jeg får se hvor ivrig hunden er på tur i skogen. :rolleyes:

Under en uke til neste flytur, og den går attpåtil til utlandet! Et ganske lite utland, men det er absolutt spennende. :)

Ha en tørr lørdag! :cool:

Kristian, Earl, kjeeli and 6 others like this.
  5. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra solkysten, her øser det ned. Leiligheten i Lillestrøm er overlatt til håndverkerne, så her blir jeg en stund.

Kristian, Earl, Avixlo and 7 others like this.
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen :)
    Det er T-3 til neste flytur til Hell International og beslutningen ble fattet på torsdag, så nå er det også T-68 til det blir Sør Afrika. Juhu :)
    Ønsker alle en fortreffelig lørdag.

Kristian, Earl, sutenai and 9 others like this.
  7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,577
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Praha.
    Her skinner solen og mojito nr.2 før klokken 12 har jeg ikke opplevd siden tenårene.Pris ca 35kr.

God helg flotte forum :)

20211002_113840.jpg

Kristian, Earl, EndreD and 8 others like this.
  8. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,494
    Bonuspoeng:
    183
    God helg fra Oslo, rolig dag med lite planer, muligens en tur til byen med ungene for litt avveksling, vi går se :)

Kristian, Earl, EndreD and 6 others like this.
  9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten leverer som vanlig!
    God lørdag!
    Skal jeg reise til LAX eller MIA i slutten av januar når jeg skal på egotripp for å sikre EBD med en (-1-) reise?
    MIA og LAX gir samme poengutbytte!

MIA har betydelig bedre temperaturer, men aktuelle hoteller er 50-70% dyrere en LAX på den tiden.
    147662AE-ABE7-4932-8B42-5BBD1706E1B8.jpeg

Kristian, Sonictravel, Earl and 8 others like this.
  10. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,649
    Bonuspoeng:
    183
    God helg frå Sunnfjord. Eg sit ute og småfrys medan minstemann søv i vogna si. Då vert det tid til IF og ymse andre ting. Lenge lenge lenge til neste flytur, so då er det kjekt å sjå at @indahla leverer reisebrev. Du må gjerne sende framgangsmåten for korleis du fekk innvilga permisjon frå din overordna. Eg lurer på å ymte fram på om at madammen og systra snart bør ha seg ein utaskjerstur.

Kristian, Sonictravel, Earl and 7 others like this.
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
    Gjør som meg, lov henne gullkort når du tar en oval weekend til MIA eller LAX før 31.01.
    I Pluss får du vel 70 000 statuspoeng på en sånn tur og vel 100 000 statuspoeng i Business, og vips så er du EBD og kan skjenke henne et gullkort!

Kristian, Earl, EndreD and 3 others like this.
  12. holmen

Likes mottatt:
    64,784
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet hva jeg hadde valgt, for jeg synes ikke Florida er SÅ stas..

Nå har faktisk solen tittet frem her ute på landet også. Og jeg som trodde det skulle regne hele dagen. Nå blir det tur i skogen med hunden, før det begynner å regne igjen. :cool:

Earl and paron like this.
  13. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,617
    Bonuspoeng:
    183
    Lykkelig lørdag!

Tidlig på plass på Gardermoen i dag. Sammen led alle andre. Ti på syv i lett jogg, lite folk i bis innsjekk hos LH, de stengte båndet 0700, men den hyggelige mannen tvang bagasjen gjennom. Spent på om vi får den med oss hele veien til syden. Kjapp FT, priority boarding, alt vel.

Lounge i MUC nå, jeg og junior tester senator mens fruen og dattera er stuck i bis. Likt utvalg, men her får jeg kjøre brusmaskin selv og stolen er bedre.

K

14. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,649
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har tenkt i dei same baner. Problemet er at ho ikkje har brukt for eit gullkort. Det begynner å bli nokre år sidan ho var på tur med andre enn meg. Eg håpar på at ho og systra snart skal ta seg ein tur. Dei planla i fjor, men pandemien drog ut. Eg får prøve. Det hadde gjort seg med ein lang og fin tur til LAX eller SFO.

Eddie47 liker dette
  15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,985
    Bonuspoeng:
    293
    God lørdag fra Oslo. Det voldsomme regnværet som ble meldt har blitt til et ganske fint høstvær med sol og til dels blå himmel. Jeg sitter uansett inne og ser etter flybilletter, det er en stund siden sist. Noen tips til andre "billige" destinasjoner enn GDN? Prøver å kombinere enn MR med en sydentur, men Gdansk er ikke de beste rutene videre mot f.eks Tyrkia og Hellas.

16. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Er det fortsatt særkrav til munnbind/ansiktsmaske i Bayern?

17. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,658
    Bonuspoeng:
    183
    Etter alt for lenge borte fra dette flyforumet så er jeg kommet tilbake for å bli!
    Så god ettermiddag fra den Arktiske hovedstaden.

Siden sist jeg var aktiv her inne så har jeg fullført bacheloren et år etter planen, kom dessverre ikke inn på masteren så det ble reststudie på et årstudium i Historie noe jeg bare syns er gøy. Så denne høsten har jeg fag som innføring, nasjonalisme - Imperialisme - Globalisme fra Napoleon til idag samt Den norsk russiske grensas historie 1826 til 2010.

I sommer var jeg i Norge. Ble speiderleir i Lyngen i starten av sommeren g en speiderleir på Hvaler i midten av Juli med 2 uker. 2 fantastiske uker på Hvaler og Tredalen.

Igår ble det levert inn en jobbsøknad som arealplanlegger hos Norconsult så nå krysser jeg fingrene for fulltidsstilling.

Fremover nå på flyfronten så har jeg hittil etter at min nye EBD periode startet 1. september hatt 7 flyvninger. Til Tirsdag blir det tur med SAS til Bodø for litt jobb og til helgen blir det å fly ned til Oslo for å delta på et speiderrangement på Hønefoss. Videre ser jeg på hvordan jeg skal komme meg fra Tromsø til Stavanger på billigst mulig måte men helst med SAS/Widerøe og med bagasje. Skal prøve å få krets eller noe til å dekke, men vi får nå se på det. Har sett på Widerøe via Bergen ned også vurderer jeg Norwegian tilbake. Det er snakk om første helgen i November. Ellers planlegger jeg tur til Tours i Frankrike siste helg i November for å besøke en kamerat av meg som er på utveksling og der må en av flyvningene mine være med noe som gir Flying Blue slik at poengene forlenges hehe. Så har tenkt SAS (TOS-OSL-CPH-CDG), Air France (CDG-OSL) og SAS tilbake til Tromsø. Ellers vil ei jeg kjenner fra Oslo ha med meg på tur til Republikken Bergen første helgen i desember. Så jeg har mye spennende flyplaner fremover og nå som SAS har begynt 4x flyvning kampanjen sånn de hadde før sommeren er det mulighet for EBD i et år til.

For idag har jeg ikke lagt så mange planer så med det ønsker jeg alle en flott dag også satser jeg på å bli aktiv igjen.

Kristian, Jorge, Sonictravel and 12 others like this.
  18. holmen

Likes mottatt:
    64,784
    Bonuspoeng:
    293
    Ut i skogen (Frognerparken), i solen. Litt misunnelig på de som flyr i dag.

IMG_20211002_153643PXL_20211002_132325370.MP.jpg Screenshot_20211002-152336.png

Kristian, Sonictravel, Earl and 6 others like this.
  19. democomputer

Likes mottatt:
    5,617
    Bonuspoeng:
    183
    Kun innom flyplassen, og der er det som Berlin for et par uker siden. Munnbind på inne overalt.

K

20. democomputer

Likes mottatt:
    5,617
    Bonuspoeng:
    183
    I Tyskland var de lite interessert i dokumenter for oss som var i transit. I Spania var det kontroll av entryform og sertifikat for de som ikke hadde linket det i entryform.

K

Del denne siden