God Lørdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kjeeli, 21. aug 2021.

1. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,558
    Bonuspoeng:
    183
    God Lørdag
    Månen er 96,1% synlig akkurat nå, og ligner litt på en gretten Pacman herfra!

måne.jpg

Det er 21.August i dag, så hva har skjedd på denne dag tidligere.
    1810 Jean Babtiste Julius Bernadotte ble valgt til svensk tronfølge
    1887 Det Norske Arbeiderpartiet ble stiftet.
    1911 Mona Lisa ble stjålet av 3 italienere fra museet Louvre, bilde kom til rette etter 2 år.
    1959 Hawaii ble den 50. delstat i USA
    1968: Fem Warszawapakt-land invaderer Tsjekkoslovakia. Dette er første gang betegnelsen "Brezjnev-doktrinen" blir tatt i bruk. Alexander Dubcek og andre ledende politikere blir ført til Moskva som fanger.
    1981 Norges første barneombud, Målfrid Grude Flekkøy ble utnevnt.
    1988 Erling Braut Haaland sin sterkeste motstander i Bundesligaen Robert Lewandowski blir født.
    1991 Latvia erklærte seg som uavhengig stat

Kenny Rogers skulle blitt 83 år, men han døde 20.03.2020
    Hayden Panettiere fra tv-serien Heroes fyller 32 år

h.jpg

Usain Bolt blir 35 år

us.jpg

Ragnvald og Ragni kan kose seg med en svele i anledning navnedag.
    Navnet Ragnvald er mest vanlig i Tyskland med ca 8000 stk der, Norge med 663 stk, Finland med 295 stk og Island med 166 stk.
    Det er flest Finske kvinner/damer/jenter som har navnet Ragni ca 308 stk. Ragni i Norge teller 240 stk og i Sverige 113 stk.

Det er også dagen for Geocaching @Are og @Petter B-C
    https://www.daysoftheyear.com/days/geocaching-day

Ha en Fantastisk Lørdag Folkens :)

Last edited: 21. aug 2021
    ArthurDent, Earl, Calling and 19 others like this.
  2. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Gooood morgen.
    Nattevaktslivet er i gang igjen her!
    Drikker trakterkaffe som en svamp, men nyter utsikten og en sabla stor måne :)

ArthurDent, Earl, EndreD and 11 others like this.
  3. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    :)Ikke god morgen fra OSL

Sett dere fast for en @&#%$ start på turen. Ferdig uthvilt på et tragisk scandic rom, mer om det er det ikke å si enn 1 stjernes. 0450 til parkeringen og ankommer OSL i god tid 0500, klar for Roma, avreise 0600

Nesten ingen i skranken, bare 1 før meg alle steder, Tenker nå går alt bra. Vi booking inn sjekker og bagasje blir sendt videre. Mitt covid pass og negativ test framlegges. Vi får booking billetter.

Da starter helvete…

Fruen bestilte nytt mobil abonnement og dermed slettet hun bankID, bankID brikker lå hjemme i Drammen. Kona waster 15 min på å lete før hun gir opp. Eneste løsning er hurtig test. Mens tiden går renner svetten min, 0535 taes testen, når prøve svaret ankommer, kan dere gjette hva klokken er og det var det flyet…

BAC5916F-CA65-43E6-B8DC-54F3C1A0034D.jpeg

ArthurDent, Earl, Upsaker and 14 others like this.
  4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Fortsettelsen er følgende:
    Løper til SAS skranken trykker på Eurobonus gull, ikke at det har noe å si. Damen i luken jobber febrilsk med å booke om

Herr Khan, vi har avreise til deg søndag. Og smiler.

(Hva @&k*% tenker jeg inni meg) men det går dessverre ikke da jeg har hjemme reise da.

Nei da må du nok sjekke andre flyselskaper.
    Vi kan ikke tilby noe annet da det ikke er flere fly til FCO.

Satan i @&$%# tenker jeg nok engang.

Hva kan en si? Da tenkte jeg på @RoadKing sine turer, som ikke alltid har gått knirke fritt.

Coviden stoppet vår Roma tur sist i 2020 og det ville jeg ikke tillate denne gangen!

Bagasjen måtte fjernes fra flyet og la oss si sånn at det flyet ble forsinket også…

ArthurDent, Earl, EndreD and 15 others like this.
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Oj, oj, oj, så trist å høre @drsyk .
    Dette var megakjedelig. Ønsker ingen å oppleve dette.
    Men ta det pent, ikke deng kjerringa, om noen uker er dette en god histotie.
    Vær spontane, se hvor neste fly med ledige plasser går og dra dit.
    Hold oss oppdatert.

6. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Setter meg ned med svært så hatefulle blikk til ikke min bedre halvdel for å si det sånn i øyeblikkets tilstand.

Hva kan vi gjøre? Ser på nye fly billetter en veis til Roma og finner ut av at om hun reiser hjem i mellomtiden rekker vi 1300 flyet med LH i money class…

Nei @RoadKing ble ingen denging av fruen men for å si det sånn ble plutselig hennes shopping budsjett gjort om til nye fly billetter (ikke i de eleverte klasser) og helt bakerst å flyet) :eek:

Ny avgang 1300, dvs jeg har vært her siden da. Fruen tok bilen hjem og tar flytoget tilbake.

SAS lovet å ikke kansellere retur billetter så antar blir artig imorgen på nytt.

LH ga meg en *G på boarding billetten og FT hadde nada kø, 5-7min så var en igjennom.

Videre på denne katastrofale reisen fant jeg fram til første stopp:

A3485E75-F0BE-4BA0-990B-A9EEE311670F.jpeg

Det var jo helt greit å få påspandert av AmEx for 0.10 øre.

Gullstua er jo stengt så ble det innenriks loungen, lite med folk, litt frokost ble det, ingen bobler som falt i smak, men en liten matbit ble det likevel.

A2A7CFEF-2909-42CE-A0B5-B554CA135772.jpeg
    Neste stopp OSL loungen.

ArthurDent, Earl, EndreD and 15 others like this.
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,781
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Leangkollen hotell!
    I dag skal jeg fikse gressklipperen til mor, gå på visning med søster, og være barnevakt for nevø. Så skal jeg bo en natt på The Hub for første gang.

Helg er digg! :cool:

ArthurDent, Earl, EndreD and 8 others like this.
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Bra det ordner seg @drsyk , det er fordelen med tidligavgang, da er det litt flere alternativer.

ArthurDent, Earl, EndreD and 5 others like this.
  9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    Lørdag på solkysten er flott, sol fra skyfri himmel og det er opp og ut ..
    Her er ingen flyplassforviklinger og mangel på koronaserifikat. Stakkars kona til @drsyk henne har jeg faktisk oppfattet som et ryddig menneske og den som må holde styr på doktoren .. håper det ordner seg og at dere får en fin tur til Roma og ikke gjør ting jeg ikke ville gjort.

Dagens opprinnelige plan var å våkne på Hilton Garden i Dublin med litt trang hjelm, spise frokost og etterhvert reise med tog til Howth og drikke lunsj ..!
    Men dagen tilbringes med denne utsikten
    3BB3FE83-8442-406F-ABE8-B1F703499A32.jpeg

ArthurDent, Earl, EndreD and 10 others like this.
  10. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,504
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Porsgrunn. Strålende vær. Liverpoolkamp på pubben kl 13.30, så rett ut til skalldyrbord hos venner etterpå. Tenner et lys for @drsyk
    Ha en fin dag

11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for gode ord! Det ordnet seg så langt det går an å si det, fram tilskrivende stund.

OSL loungen har vel det meste en ønsker med greie bobler, nesten ikke folk. Nå er vi på frokost nr 3 og boble runde 1.

5EC663E1-2F25-4973-A42F-3017934F2C5D.jpeg 4429B130-9831-4568-9620-771AD8FAF8F6.jpeg 91CBA770-6DE7-4106-89DC-07D924DCB441.jpeg EC1EE498-D7BC-435A-A9E7-42FE78A92D2E.jpeg 91D663DE-2154-4608-9BF3-9CB38BCF2ED1.jpeg

Ost og bobler runde 2
    58A76E2A-D900-449A-B310-DC0C17157C84.jpeg

Snart klart for runde nr 3 :D vi har jo fram til 1300 :rolleyes:

PS kom på at jeg må fylle EU-PLF dokumentene på nytt… (Krav for ankomst til Italia) Godkjenner de disse endringen? Enda en ny overraskelse som kan bli litt @&%#€ Igjen…(detaljer om avreise, transitt og fly selskap er jo endret)

12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,781
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror du planla dette, for å kunne sende kona hjem, og sitte på OSL loungen alene. :p

Earl, EndreD, Sunnfjordingen and 4 others like this.
  13. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,662
    Bonuspoeng:
    183
    God tur @drsyk . Men hva kan man si om å ikke være særlig bra forberedt etter ca uendelig mange historier om ting som går på tverke. Når det kommer til koronapass så er det screenshot, utskrift, bankid på mobil og bankid som gjelder. Feks innreise til Polen; Krakow, kun på mobil som var «gyldig», Katowice så ville de kun se print. Slovenia ville se begge.

Earl, Sunnfjordingen, haifinn and 6 others like this.
  14. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hytten.
    Snart frokost nr 1, ingen bobler, kun svart kaffe. Tror ikke det blir bruk for bank-id heller.
    Det var direkte vondt å lese @drsyk sin epistel om dagens godt planlagte hyggetur. Og et nytt punkt er tilføyet i vår allerede lange liste over essensielle reiseforberedelser. Måtte dagen og reisen likevel bli god, @drsyk og frue!
    Ha en fin og spennende dag!

Earl, EndreD, Sunnfjordingen and 6 others like this.
  15. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,577
    Bonuspoeng:
    183
    Første jeg tenkte er at @drsyk sikkert ender opp med skylden for dette, siden det sikkert er han som har pusha kona på å bytte abo ved sist viatrumf/ice kampanje :D
    @drsyk Jeg følger med deg, vet at du allerede har vært inne på tanken bytte ut fruen med @Janni og at den tanken har forsterket seg mens du stod og kaldsvettet ;)
    God tur :)

Earl, EndreD, Sunnfjordingen and 7 others like this.
  16. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    God Morgen fra ett Grenland badet i sol deilig at sommeren ikke vil gi slipp riktig enda.

Bra det ordner seg :)

Nettopp grunnet slike ting har jeg skrevet ut mitt EUDCC og oppbevarer det sammen med passet, vet aldri når mobil ikke virker(tom for strøm, defekt, stjålet ++)

17. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,689
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra OSL, uten lounge eller fremvisning av koronasertifikat. Om en times tid skal Flyr (Operated by Air Baltic) frakte oss over fjellet. Setekartet sier 2-3, så ligger også an til ny flytype i loggboken. Lovende værrapport lenger opp i tråden, så kunne nok latt regnjakken ligge igjen hjemme.

18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Heheh akkurat det jeg tenkte på ja egontrip.

Det er vist best å ha all mulig rar tilgang ja!

Ingen kommentar :p Nettopp det som skjedde! Alt er igjen min skyld… @Eddie47 har 100% rett, hun som har styringen, jeg som byttet mobil abb og det var jeg medførte til sletting av bankid’n. Det å anta at fruen hadde fått bank ID på mobil igjen var ingen selvfølge…

Jepp nå er alt printet ut og bank Id med skjermbilder testet og klart

Igjen gikk EU-PLF utfyllingen i vår favør! Fikk jo tilsendt det 5 min senere på epost med de korrekte endringene.
    Runde 3
    68D4BE5F-D0CB-4A9A-842C-4995C7EE2F42.jpeg

Runde 4?
    D89B0F4E-175A-46D0-BE32-0F23671D401E.jpeg

Rekker vel et par runder til
    image.jpg

Sonictravel, Earl, EndreD and 12 others like this.
  19. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen god morgen

Det var litt av en lørdagstråd med minireisebrev på både godt og vondt fra @drsyk ! Ser ut til at han har det bra nå i det minste, så gjenstår det å se hvor mye bobler han dytter i seg, og om han faktisk kommer seg med flyet kl 13 :D:p

Selv har jeg glemt hvordan det er å fly. Triste greier.

På tide med mer kaffe!

God helg :)

Earl, RoadKing, EndreD and 7 others like this.
  20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    @drsyk
    Hils fruen ... tror hun må passe på deg heretter på denne turen, ser jo ut til at du får bobler .

21. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Synes nesten synd på deg i dag @drsyk, og er glad for at dere er klare for å komme dere avsted om et par timer.

At det er din feil, er det ikke noe tvil om. Det er jo jobben din o ekteskapet ( eller det var min :( i allefall)

Selv skal jeg uppe «synd på « faktoren litt. Jeg er er døgn Postoperativ etter akutt blindtarm. Så jeg er for en gangs skyld innlagt på Oslos Eldste Universitetssykehus. Det har vært i overkant mye vondt. Men nå er jeg på bena igjen og livet skal gå videre.

Sonictravel, holmen, EndreD and 4 others like this.

Del denne siden