God lørdag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Jon_A, 30. okt 2021.

1. Jon_A

Jon_A Medlem

Likes mottatt:
    632
    Bonuspoeng:
    83
    God morgen far mitt første besøk i gullstua! Det ble et godt førsteinntrykk for meg som eneste besøkende de første ti minuttene. Nå har det kommet tre andre, så det begynner å bli folksomt, men jeg er i gang med dagens første frokost, så det går nok bra.

I dag går turen først til CPH, deretter LAX, Las Vegas og Grand Canyon. Etter å ha blitt smittet av bonusfeber i 2019, og så måtte holde seg hjemme i frykt for annen feber, er det endelig på tide å komme seg ut i verden!

Kristian, Spielhaug, haifinn and 20 others like this.
  2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    God tur @Jon_A !

Og god morgen fra Larvik! Etter nattens regn ser det ut til å bli en fin dag. Avslutning på fotballen for begge gutta idag. A-laget spiller sesongens siste kamp og da er det tradisjon at alle de yngre spillerne marsjerer inn på banen før kampstart. Også er det selvsagt Liverpool-kamp kl. 16 :)

Har en reise til HKG i januar jeg forsøker å finne ut av. Kan jo håpe at HKG åpnet for besøkende (uten karantene) før jeg skal reise men begynner å bli usikker. Dette var en reise opprinnelig booket med SAS og FP4. Jeg har dermed kun betalt 60.000 poeng for reisen og flyr nå OSL-CPH-FRA-HND-HKG-TPE-VIE-ZRH-OSL, alle flights i C. Er rimelig interessert i å få den gjennomført på et eller annet vis.

Ha en flott lørdag!

999C18F4-D0C1-4E0A-AAED-E0A2251C58FB.jpeg

Kristian, Spielhaug, Earl and 12 others like this.
  3. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,837
    Bonuspoeng:
    183
    Hørtes veldig fristende ut! Post bilder og oppdateringer :cool:

ArthurDent, Torris, holmen and 2 others like this.
  4. Jon_A

Jon_A Medlem

Likes mottatt:
    632
    Bonuspoeng:
    83
    Alt gikk som smurt på første flight, flott å se soloppgangen fra 30,000 fot mens man nyter frokost nummer to:
    79AB4F20-3C8D-422F-9CD6-38CE733C7604.jpeg

Er nå installert i loungen på CPH:
    7BEE2A77-37FE-4442-A95A-684E5DDB8746.jpeg

Tok en runde for å sjekke ut loungen. Fant noen avskjermede stoler som passer veldig bra etter en sen kveld i går for å få gjort unna de siste forberedelsene og en tidlig morgen for å rekke flyet. Matserveringen var omtrent som på OSL, så det ble ikke noen tredje frokost.

Eneste skår i gleden så langt er SSSS på boardingkortet. Ble anbefalt å bevege meg gjennom passkontrollen en time før boarding for å ha god tid til ekstrasjekker.

Kan forøvrig rapportere at trenden ser ut til å være nei til munnbind på OSL, men ja til munnbind på CPH.

Earl, Calling, anders82 and 10 others like this.
  5. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,687
    Bonuspoeng:
    183
    Første dag i mitt nye utvidelse av perspektivene Skyteam-liv. Det er dobbel opptjening hos AF og KLM før nyttår, så har tre helgeturer i Europa som tar meg til gull. Så langt er observasjonen at Gullstua åpner før OSL Lounge om morgenen, og at SAS frokost slår AF frokost ombord, men den nye intra-Schengen loungen på CDG er veldig fin. Og med forbindelse internt på terminal 2F hvor intra-Schengen går, så virker CDG ganske bra. Ellers er observasjon så langt at det er veldig enkelt på nettet å selv endre på reiser (alle reiser er mulig å justere i øyeblikket). En prat med kundeservice til AF ifm en Delta-reise ga også en veldig god opplevelse.

Kristian, Spielhaug, Earl and 13 others like this.
  6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,447
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen hjemmefra.
    Det var godt å få sovet et par timer ekstra, det er vel derfor de har funnet opp helg i sin tid?
    Har ingen planer for dagen, så da blir det vel å se på noen fly/hotell reviews, reisebrev, og leiebiler til neste års turene. Kanskje til og med bestille noe nytt om jeg tilfeldigvis finner noen snacks.

Ha en flott dag! :)

Kristian, Earl, Calling and 9 others like this.
  7. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    31,220
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdag fra Molde. Dagen er i gang og hotellfrokost inntatt, snart nærer det ut på ekspedisjon, nærmere mål fir utflukten tas etterhvert, men skal i alle fall svippe en runde på Atlanterhavsveien

Kristian, Earl, Calling and 10 others like this.
  8. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,837
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdagsmorgen!

Egg & bacon er fortært med tilhørende X antall kopper kaffe.
    Etter en runde på flightradar så ser det ut som det er hele 5 SAS flights fra ARN til AGP i dag?

upload_2021-10-30_10-11-16.png

Kristian, Earl, Sonictravel and 4 others like this.
  9. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,249
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen til forum @Jon_A og riktig god jomfrutur i lounge og kanskje SAS biz også?

Vi er spente på å høre hva du synes.

@indahla , la håpet leve. SAS flyttet jo min HKG 120k reise som ble flyttet til Swiss videre til en CT uten spørre meg, så min ble kansellert.

Og god morgen til alle andre fra San Sebastian. Lit sliten i dag etter god middag, lokal vin, faktisk laget i en åsside ved byen og til slutt en vellykket smaking av Cervezas Artesanal, snobbeøl på Geralds Bar.

Nå er det kaffe og sightseeing sier den kirke og borgglade medreisende.

Edit: Jeg har vist et gammel notat om Ozone på kalenderen som blir flyttet et år. Er det noe oppdaterte planer overhode?

Kristian, Earl, Calling and 9 others like this.
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,434
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag!
    Her har natten gått med til å pleie skadet hund, og dagen i dag får med til det samme. Må (praktisk nok) helt til Ensjø for å få tak i noen kompresser som trengs, så nå er det snart ut på tur

Deilig med helg. :rolleyes:

Kristian, Earl, Calling and 10 others like this.
  11. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen, og håper dere har en god start på dagen og helgen!

Ikke så mye spennende på tapeten. Håper på styrking av NOK da hotell i USD belastes til uken på en relativt pen sum.

Kristian, Earl, ArthurDent and 8 others like this.
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,036
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bare 3 stopp på T-banen til Ensjø og dyreklinikken rett over veien fra stasjonen. Vår hund fikk god pleie der ..

13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,434
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer helt an på hvor man starter. :p

14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,036
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten!
    Solkysten leverer:
    Lørdag morgen ble det målt 634,7 millimeter nedbør på målestasjonen på Florida i Bergen. Dette er ny regnrekord og gjør oktober 2021 til tidenes våteste måned noensinne målt i Bergen.

Dette slår rekorden fra 1975 da det ble målt 630 millimeter nedbør på en måned. I byen der alt regnet glemmes ved hver minste solgløtt, og der regnrekorder gir stolthetsfølelse, må dette derfor sies å være en jubeldag.
    52D0BE23-9CC5-4830-B146-A6E7CEC17E46.jpeg

Kristian, Earl, Sonictravel and 7 others like this.
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,036
    Bonuspoeng:
    293
    Synes jeg så at du var nær Jernbanetorget ...

holmen and Sunnfjordingen like this.
  16. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,199
    Bonuspoeng:
    113
    Høstferien i gang i Sverige fra i dag forklarer saken.

17. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,285
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå ein platinummedlem i NCC sitt lojalitetsprogram. Samstundes som eg kvalifiserte for platinum kom eg over 120k poeng på kontoen. Med det vart det tinga rom på Villa Copenhagen for påska. Det skal jammen bli godt å komme seg ut. Sjølv om det er fem og ein halv månad til. Eg gler meg allereie til frukosten.

Earl, Sonictravel, Flymunda and 6 others like this.
  18. Jon_A

Jon_A Medlem

Likes mottatt:
    632
    Bonuspoeng:
    83
    Takk! Det stemmer at det er biz. Jeg har installert meg og funnet frem til den beste inflight underholdningen:

5751284A-424A-43F8-83EF-26E7ABEA2373.jpeg

Nærmeste jeg har kommet før er Icelandair Saga Class, det er nok mer premium economy etter dagens standard. Kan si allerede at dette er et par hakk opp, ble nesten skuffet da kapteinen annonserte at de hadde funnet en rute utenom jetstrømmen og flygningen blir nesten to timer kortere.

Earl, Sonictravel, anders82 and 7 others like this.
  19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,929
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdag!

Her skal jeg benytte helgen til studier...
    Har to CTer som går ut i slutten av november + en 31 desember. Blir det champagnetur i slutten av oktober til neste år montro? Vurderer å bestille en t/r til Singapore i slutten av oktober sånn i tilfelle....? :D

Kristian, Earl, Calling and 3 others like this.
  20. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    0F06E5D6-AB5B-4BA7-8D1A-1D971B114B31.jpeg
    God formiddag fra Romsdalen

På vei med bolaget til Oslo for å hente gammel slekt som skal flytte oppover.
    Faktisk en en få dager med oppholdsvær den siste tiden så her må en bare nyte turen :)

Ha en strålende lørdag

Kristian, Earl, Calling and 4 others like this.

Del denne siden