God mandag fra Buenos Aires!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kristian, 19. febr 2018.

  1. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    I ganlelandet har ei ny uke starta, mens her i Buenos Aires lakker og lir søndagen mot slutten. Nok en varm dag, i dag kanskje varmere enn gårsdagens +32.

    20180217_155947.jpg

    Man har fått hilse på herr Perón, Evitas mann, og ellers rusla mye rundt. Væskebalansen ble vedlikeholdt med et par glass rista melk og diverse anna.

    20180218_105048.jpg

    I dag, mandag, går turen til kaldere strøk, Eldlandet (Tierra del Fuego). Flyselskapet LATAM skal ta oss den nesten fire timer lange flyturen nedover. Der er det meldt 10--12 grader, noe som passer oss nordboere hakket bedre enn tredve pluss :rolleyes:

    Ha en fin mandag alle sammen, enten det skal flys, jobbes eller slappes av :)
     
    Last edited: 19. febr 2018
    Baldrick, watchaddicted, Earl and 9 others like this.
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Ups, her ble trådlaginga duplisert og jeg får ikke sletta den ene. Noen med myndighet til slikt må gjerne slå seg løs, ev. slå trådene sammen.
     
    ArthurDent liker dette
  3. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,900
    Likes mottatt:
    12,842
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Snølandet, eller Terra del Snøfresia som vi sier. Interessant at @Kristian, som vitterlig lever og bor i det høye nord, velger en ferietur til det høye sør! Det må være Amundsengenet som ligger latent i oss nordmenn :). God tur og takk for rapporter, uansett. Ser du engelskmenn der så nevn at hunder er bedre enn ponnier.
    Ha en riktig fin dag (og vinterferie dere som er så heldige å ha slikt), alle!
     
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra D1 på SK4011 OSL - SVG. Prioritert boarding funket som gull i dag og et par "viktige" herremenn ble ganske stramme i maska da det lyste rødt i slusa.

    Ser ut til at vi tar av i rute. Ha en strålende dag hvor enn i verden du befinner deg.
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,615
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra SOLENS rike!
    Her starter dagen med et par små blå og tindrende klar himmel og nesten stille på sjøen.

    Slike dager gir mange nok grunner til å bo i verdens vakreste by....

    Nå kommer snart tiden hvor jeg nesten kan se inn i lugarene på de største cruisebåtene som siger inn til byen kl 06 om morgenen ...

    Lyse morgener og sol!
     
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Tegner til å bli nok en fantastisk dag her i trønderhovedstaden, men undertegnede har innendørs arbeid å utføre så får ikke oppleve det i særlig grad.

    Ha en malingsfri mandag :D:D
     
  7. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mye interessant i livets ytterpunkter, men det kan være at du har rett i det om amundsengenet. Min mor har kommet fram til at jeg må ha fått en forholdsmessig stor del av flyttsamegenene fra hennes tippoldemor. Hvem vet?

    Apropos Amundsen og polare strøk. Skuta, Uruguay, gjennomførte i 1870-årene en ekspedisjon fra Eldlandet til Sør-Shetland og det antarktiske kontinentet. Om bord var svensken Nils Otto Gustav Nordenskiöld. Han har også gitt navn til området rundt Longyearbyen på Svalbard. Kanskje han også følte en dragning mot ytterpunktene? Nordmannen Karl Anton Larsen var også med på denne reisen, forøvrig. Man tråkker i kjente spor, med andre ord :)

    20180217_134459.jpg
     
    Baldrick, DanH, Earl and 5 others like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,615
    Bonuspoeng:
    293
    Når til og med bergensere tar gull i OL .... og solen skinner, så er det en flott dag!
     
    DanH, watchaddicted, Kristian and 3 others like this.
  9. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    go mandag og go Presidents' Day for alle som er i USA.

    Litt ros til SAS, som jeg kun bruker innland i Norge.
    Har en del EB å svi av, så jeg ringte for å bestille en bonusbillett
    med Air Canada i sommer.

    -Ingen ventetid på telefonen.
    -Det var plass på akkurat de avgangene jeg ville ha.
    25000 poeng well spent.
     
    Kristian and Eddie47 like this.
  10. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    upload_2018-2-19_19-7-40.png

    I fare for at disse trådene blir en værtråd, men bytter ikke ut så fantastiske gåturer med en eneste F-tur (banner i kjerka). Livet er best ute!

    Tidenes første gull til noen fra Bergen også!
     
    Earl, Kristian and Eddie47 like this.
  11. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden.
    Arbeidsuken startet med en fin og grei arbeidsdag uten noe møter. Når man i tillegg gikk av berdskapsvakt etter 10 døgn på vakt kl 12.00 i dag så føltes det ekstra godt å komme hjem. I dag ble det vin til middag for å feire litt for å si det sånn :)
    Ellers så fortsetter gullfangsten i Korea, er ikke ofte bergensere vinner i vinter-OL så gratulerer til byen ved de 7 fjell med den!
     
    Kristian liker dette
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,615
    Bonuspoeng:
    293
    Det er den historisk første!!
     
    Earl liker dette

Del denne siden