God mandag fra Olja

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Travellingalf, 03. mai 2021.

1. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Lenge siden sist jeg har startet en "god morgen" tråd her inne, så det var vel på tide!

Her i Olja nærmer det seg hjemreise og det blir jo aldri feil. Satser på at jeg blir minst like heldig med været hjemme de neste ukene som vi har vært her ute den siste tiden. Men kan godt bli (mye) varmere da!

Legger ved ett par bilder med utsikten fra lugaren, i går kveld og i dag tidlig;

IMG_9193.jpeg

IMG_9198.jpeg

Ha en fin-fin mandag folkens!

Calling, Flyrlavt, Liza and 27 others like this.
  2. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Vi holder oss i det våte. God morgen fra kommunens badekar. Kan dessverre ikke si jeg var noe olja lyn.

I natt var det regn, og mere kommer i morgen. Det trengs. Da blir det gjødsling av plen, og Pfizer nr 2. Begge veldig nyttige!

Ha en frisk og god dag!

EndreD, Avixlo, Gribb and 12 others like this.
  3. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen frå det Vestlandske

Yr truer med regn her også, ser at det komt litt på terrassen alt, liker dette dårligt da dagen var planlagt til rydding i hagen.

Forhåpe at det tørker opp igjen fort når sola kommer ut slik at eg får gjort meg ferdig etter ein ufrivillig tur på skadebenken i helgen.

Går som det fleste andre og venter på ein tlf om at nå er det min tur til å få eit stikk, vanskelig å planlegge langt fram i tid når du ikkje veit kortid dette blir.

Ha ein god og forhåpentlig skadefri dag videre.

EndreD, Avixlo, Gribb and 11 others like this.
  4. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Dessverre? Er det ikke positivt at badekaret er fylt med alt annet enn olje(r), om så aldri så eterisk(e)? ;):)

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,955
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Larvik!

7 grader og delvis overskyet. Ser ut som finværet og over for denne gang. En uke med dårlig vær er meldt .. :(

Gikk igjennom noen bookinger i går. Får se om mine anslag slår an ..

T-122 Vietnam (skjer neppe)
    T-142 Hong Kong (litt mer sannsynlig siden jeg reiser alene ..)
    T-184 Vietnam (tja ..)
    T-262 Okinawa (Skjer!)
    T-317 Vietnam (Skjer hvis ingen de andre to Vietnam-turene blir noe av)

God mandag!

image.jpg

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,765
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Ny uke, men ingen nye muligheter.

Litt regn er meldt, kanskje blir det litt varmere snart?

Nyt mandagen!

EndreD, Avixlo, Wiolenze and 12 others like this.
  7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen ja.

Det ser vel ut som lysere tider, om en stryker India fra verdens statistikken.

Høstferie med TK C og LX C til SIN, den er inntil videre intakt, og en har innbilt seg gjennomførbar tur, ellers blir det å bare å sitte og vent.

Sommer ferien blir artig, hva skal en finne på da :)

Har en super dag.

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,886
    Bonuspoeng:
    293
    God mandag fra Lillestrøm, som nå nærmer seg å åpne opp fra tiltaksnivå 5A.

Det skjer samtidig som byen stenger ned på annet vis. Byens hovedgate, hvorav en god halvpart ligger nedsunket i myr skal endelig rehabiliteres (pluss noen vann og avløps -rør). Når det skjer så stenger gata for 1.5 år. Blir nok en utfordring for den som bruker bil daglig.

9. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Øst-Finnmark!

En observasjon: Jo høyere medlemsskapsstatus, jo mer krevende blir medlemmet.

Empiri: Én stykk katt, antatt med 'pandion for life'-medlemsskap gir loungeverten, altså undertegnede, langt mer abrupt søvnrytme enn to stykk sibirske huskyer, antatt med gavesølv-medlemsskap (mulig det er snakk om sibirske huskuer grunnet forkjærlighet for sofalivet).

Hypotese som utgangspunkt videre forskning: Medlemmer med høyere status er i større grad rammet av bonusfeber og av den grunn uroligere enn medlemmer med tilnærmet bermestatus.

Det er mangt og meget å fundere på!

Ha en kontemplativ og bonusinnbringende dag!

Last edited: 03. mai 2021
  10. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Mornings fra Oslo, sniker meg på kontoret denne uken siden leiligheten er stappet med pappesker. Snart går flyttelasset.

Ellers begynner sommeren og høsten se bra ut på reisefronten
    Juni: OSL-TOS-ANX-BOO-RET-SVJ-BOO-OSL og forhåpentligvis første flight med Flyr med påfølgende SK TOS-OSL
    Juli: OSL-HOV-OSL
    August: OSL-SOG-SDN-SOG-OSL
    September: OSL-FRO-OSL (CT-tur)

Alt er jo tentativt såklart, men kjekt å ha noen bookinger i appen.

Ha det kjekt :)

EndreD, Avixlo, Gribb and 12 others like this.
  11. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte nok mer på hastighet enn væske . . .

12. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,547
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondelag.
    Har brukt helgen til noe så eksotisk som hagearbeid. Plenen er borte, duk er lagt og nå er det bare å få tak i noen kantstein og naturstein til å fylle opp der det en gang var plen. Vedlikeholdsfritt, deilig.

Ellers var det en liten feiring siden et makerspace som jeg har en finger med i røret i har fått tildelt 300.000kr fra Gjensidigestiftelsen. Pengene kommer til å bli brukt på artige ting som laserkutter og 3D skrivere, blant annet, samt en god del går til lønn for å ansette ungdommer og unge voksne i sommer. Dette blir bra!

Ha en flott mandag dere :)

EndreD, Avixlo, Origo and 14 others like this.
  13. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    EndreD, Avixlo, Gribb and 10 others like this.
  14. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland. Måtte dra hjem fra pubben uten å ha sett kamp i går. Fikk ulpa i meg 4 Carlsberg alikevel.
    Ser det har kommet 10.000 statuspoeng fra Saga Mc inn på konto. Greit det..
    Ha en god uke.

EndreD, Avixlo, Gribb and 10 others like this.
  15. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Synes dette er vanskelig når både SAS og Norwegian har vært teknisk konkurs. Tar heller SAS og Norwegian i live enn en neve bonuspoeng.

16. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Tillegg til arbeidshypotesen: Høystatuselementer (mennesker og dyr) kan kan enten ha egenskaper nedarvet gjennom generasjoner, eller være såkalt "nystatuselementer". De siste lider mest når status står i fare. Lykke til videre med studien. Dette er potensielt doktorgradsmaterie.

17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten, litt fuktig i dag ..
    Det ser livende ut i nord ..
    Det var litt godt å få luft under vingene i helgen, men også veldig rar å fly under disse forholdene.

Nordmenn er seg selv lik!
    Da vi landet i Bergen sa sjefsdamen med høy og klar stemme at alle måtte bli sittende på setet inntil de på raden foran hadde reist seg og forlatt flyet.
    Da lyset ble slukket reiste nesten alle som skulle av på BGO seg foran oss, selv om døren ikke var åpnet. Vi satt på rad 5 og ventet tolmodig på at de gjorde seg ferdige.
    Da døren ble åpnet strømmet de på bakfra!

Litt «tøff i trynet» reiste jeg meg rask opp og stoppet strømmen slik at vi tre kunne reise oss og få med oss tingene våre.
    Kommentaren bakfra «hvordan kunne vi vite at du skulle ut?»
    Nei det var vel ikke lett der de sto og trykket på bakfra og overhode ikke tenkte på at de nesten klatret på hverandre og derav fare for nærkontakt?

Nok en gang «tøff i trynet» «Nei vi har fått beskjed om å sitte til de foran har gjort seg ferdig..,, «

Svært sur mumling bakfra siden vi brukte den tiden en 6 åring trengte ..,

4F5878CF-00DB-4859-BE82-3455E94BDC5F.jpeg

Earl, ordnetseg, EndreD and 14 others like this.
  18. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,640
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Her er sola på veg gjennom skyene og arbeidsdagen er i full sving. I kveld skal eg snekre ferdig vedbua mi. Neste prosjekt vert platting og trapp. Godt Obs Bygg i Førde tek AmEx.

Kjekt å sjå at den mykje omtalte CT-turen til FRO berre er månader vekke, @OttoL. Har du store planar for kva du skal i Sunnfjords nest finaste by?

EndreD, Avixlo, Berlioz and 9 others like this.
  19. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Romsdalen

Ny uke, ikke så mange nye muligheter. Men gamle rutiner, DET er på plass! Kaffe, Teams og IF. Så det går vel strålende denne uka også :)
    Lettskyet og fremdeles kaldt. Skal bli litt varmere og litt mindre sol. Kunne vært greit om snøen smeltet fra hagen/platten snart nå.

T-35 til første flytur på evigheter (Mulig jeg må ha på meg "Jeg reiser alene" mappen min)

Ha en flott mandag og ny uke

EndreD, Avixlo, Berlioz and 9 others like this.
  20. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    En av de siste gangene jeg fløy BGO-OSL med SK244 før jeg flyttet så klatret faktisk fyren som satt på 2A over meg (satt på 2C).Klarte selvfølgelig ikke å dy meg med en kommentar da jeg så at han stod og ventet på flytoget samtidig som jeg hadde tatt meg tid til å slå av en prat med en tidligere kollega, kjøpe kaffi og en aldri så frekk liten bolle.

Avixlo, drsyk, Kristian and 6 others like this.

Del denne siden