Frokost med ferske bønner fra nabo restauranten. Den drives praktisk nok av broren til eierne her på Pajamas. Planen er å se litt av øya og padle kajak rundt en av holmene på sørspissen av øya. Helt fly fritt i dag. Men poolen er besøkt. Og et rotete reisebrev er på vei sånn litt innimellom. Ser at Oslo tester ut mer trafikkkaos nå som plussgradene er tilbake. Nyt dagen din!
Morn fra Bangkok! Det var overraskende lett å sovne i ca ‘riktig tid’ (mellom midnatt og ett en gang). Verre med å stå opp når alarmen ringte, men etter en god frokost begynner kroppen å bli fornøyd. Skal finne ut hvordan offentlig transport funker i denne byen og se på hva byen har å by på. På et Nederlandsk forum fikk jeg anbefalt https://www.covankessel.com/bangkok/co-combo-5-hour-bicycle-boat-tour og denne, og de andre turene på siten også, ser jo meget bra ut. Det får bli en annen dag enn i dag riktignok, må ha litt ‘tilvenning’ først, både tidssonen og selve byen, det tar tid å finne ut av ting Ha en flott mandag!
God morgen fra Koh Samui. Her er frokosten akkurat unnagjort og en sitter å venter på de andre. Turen går ned mot Lamai for litt rekognosering. Været her er for det meste overskyet men temperaturen er perfekt med 26°C. I morgen er det retur hjem til Bangkok. Ha en nydelig mandag
Mandag her i Ao Nang, jeg sitter her ved bassengkanten og nyter den siste julebrusa for i år, og kanskje sisste noen gang da bryggeriet ble lagt ned
God morgen fra et annet sted enn Asia Nærmere bestemt Larvik! Minstemann skal på leirskole så tidlig opp for buss kl. 07 … Zzzz Ha en flott mandag, leirskole eller ei! T-4 Chicago
God morgen Fikk runda reiselivsmessen på The Hub i går. Minstejenta ble mektig imponert over RCCL sitt nye skip, Icon og the Sea (fattern egentlig like mye) Wow, for et skip. Når hun oppdaget at den går ut fra Miami, fortalte hun RCCL agenten, men pappa det er jo bra, siden vi er der så ofte Jaja, bare for far starte å spare fremover. https://www.royalcaribbean.com/nor/...KpBSl_fCbWy_XHGPDYxoC9vEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Ha en strålende mandag alle IF-ere, ha en strålende start på uken!
God morgen! Må straks våge meg ut på glattisen for å komme meg på bortekontoret. Skulle gjerne hatt hjemmekontor, men det funker dårlig i dag. Jaja. Får ta det rolig. Må booke om noen hotellopphold, så jeg får litt ekstra Trumf. Men det er litt surt å flytte omsetningen fra Amex til Trumf Visa. Må regne litt på dette. Kan jo ikke risikere å ikke få årets CTer pga bruk av feil kort! Ønsker alle en fin uke.
God morgen fra Nidaros hvor man skal tilbringe deler av dagen i Trondheimsfjorden, og et par runder i bassenget, for å få fornyet offshore-sertifiseringen. Greit at det ikke er minus 10, men glad for drakten (håper den er nogenlunde tett) uansett! Ha en strålende dag rundt om i verden
God morgen og godt nyttår forresten. En stund siden jeg har postet her. Håper alt er gått, selv om været er grått!? Ha en knallbra uke!
Solkysten en mandag i januar.. 7 grader og regn og lavt skydekke .. godt det er helg!! Litt oppegående i dag etter vel en uke med alle de virusene Espen Nakstad sier at vi skal få på denne tiden! Og de kom samtidig alle sammen! Hadde egentlig tenkt meg ut en tur i dag, men når det ser sånn ut ute ..
God morgon frå Aust-Finnmark! Halve forumet er tydelegvis i Asia, altså austpå, akkurat som meg sjølv. Eg sit nemleg på 29 grader aust, altså lenger aust enn til dømes Bosporus og Istanbul på 28 grader aust. Ergo burde Aust-Finnmark bli kalla Austlandet. Det som i dag blir kalla Austlandet (der sørpå, veit du) er jo eigentleg Vestlandet. Rett nok er eg er usikker kva vi skal gjera med dagens Vestlandet og namnsetjing... Finst det gode forslag? Ha ein fin dag, folkens, både i aust og vest, sør og nord!
God måndagsmorgon frå Sunnfjord. Humøret er på topp etter at madammen har gitt utreiseløyve til neste helgs SFO-tur med @oleredv. Det blir bra greier. Rai rai! "Gullkysten" og "Bestlandet" er og mykje brukte uttrykk. Kysten vidare sør og austover mot svenskegrensa etter at Solkysten er passert vert ofte omtala som "The Barbary Coast"
God mandag fra Grenland, her venter straks en spasertur på 300 meter til nærmeste reiseklinikk for å få satt Gulfeber vaksine. Trengte denne opprinnelig for turen til Aruba om ca èn måned pga stopover i Columbia, for de oppmerksomme så har jeg nylig endret reisen slik at stopover er endret til transit i Panama. Var da igrunn ikke nødvendig, men tenker vel at det bare er spørsmål om tid før jeg må ha den uansett. I dag tikket det også inn 4 stk Business Pro billetter for påska fra SAS, så spørs om det ikke blir ett lite glass med sprudlevann i kveld.
Det blir sikkert veldig gøy! Liker veldig godt at de har fokus på lokalsamfunnet, og tar med til steder litt utenfor "allfarvei" hvor man får se dagliglivet i større grad.