God mandag morgen fra..... Nice :)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 22. mai 2017.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    God mandag morgen fra Nice.
    Da står man i kø i sikkerhetskontrollen her, tilsynelatende ingen fasttrack som kan brukes, heldigvis er ikke køen drepende lang ennå, så går nok greit. Verre er det at det ser ut som det er en hissig kø på andre siden av kontrollen, noe som også ble rapportert i går.

    Hadde sett for meg en frokost i loungen, men boarding er satt opp om 7 minutter..blææ..

    Ha en strålende dag, forhåpentligvis uten lange køer og fortrinnsvis med plass i 1A :)
     
  2. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Han flyr Austrian i C han....
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Swiss.. Men jeg kom meg ikke til noen lounge... Finally call lenge før jeg kom til passkontrollen, så jeg måtte til slutt snike i køen for å komme igjennom...
     
  5. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra OSL. Lang tur hjem fra Nice endte 0246 i senga på Park Inn OSL. Nå boarding på SK 336 til Trondheim og direkte på jobb.
    Ha en våken dag :):)
     
    kiev liker dette
  7. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Frankfurt. På vei til Lagos og videre til Port Harcourt i morgen, LH har dessverre sluttet å fly via Abuja til Port Harcourt på mandager, så jeg må innom den møkkaflyplassen i Lagos først. Rakk å stikke innom tax free å konstantere at mye er latterlig mye dyrere på denne "tax free" enn i Oslo! En 1945 Rotchild koster 34 000,- euro her, den samme koster under halvparten hjemme. Det er dessverre over mitt budsjett uansett, men det er mye som er endel dyrere her!

    Senator loungen er som vanlig ganske full og menyen er samme som alltid. :)
     
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen Norge!

    Då har Stuttfeiten rydda opp på hotellet etter ei flott InsideFlyer-helg. Klar for utsjekk og spasertur til flyplassen. Prøvar å berekne litt betre tid enn @afirm så skal nok alt gå bra :)

    Strålande sol i dag også, prøvar å ta den med heim.

    Ha ein fin dag alle sammen!
     
    miura, Baldrick, LN-FHU and 3 others like this.
  9. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    De flyplassen i Nice er noe av det dårligste som finnes i vest Europa.
     
  10. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Rødme, vi snakka jo om det i går... Austrian er til Megado det;)
     
  11. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    Mornings fra D8346. Budapest neste. Kjipern å reise fra solvær hjemme når det ryktes om småregn i BUD. 15A og nødutgang er helt OK, selv om C/D er å foretrekke
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nice og Tegel? :)

    Bingo :)
     
  13. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    God Morgen fra hovedstaden, lite motivert til å jobbe på en mandags morgen så jeg tråler United award search for bonus billetter i Juli :cool:

    Største problemet er faktisk posisjonerings flightene fra Oslo.
     
  14. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    God morn fra København. Pinne stiv i dag etter mitt første maraton i går, så i dag blir en rolig dag.
     
    Xflipper and Henrik like this.
  15. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    God ... whatever ... fra Guanzhou.
    Skulle egentlig vært i Sydney nå, men klarte å kuke det til med visum. Tidligere har reisebyrået fikset kenguruvisum, men med det nye byrået skulle jeg visstnok selv fikse biffen. Manglende visum og minimum connection time er en dårlig ide :(
    Så da ble det 13 timer ekstra på China Southern Airlines VIP suite, også kjent som business lounge. Ikke så ille da - fikk eget hvilerom med seng og greier. Dusj og do på gangen riktignok, men har bodd på langt dårligere hotell enn dette ;)
    CSA er forresten ikke så ille. Jeg har tidligere stort sett brukt Qatar eller Singapore ned til Australia, men fikk for meg å spare halve prisen med å prøve kinavare. Med tidligere SAS-erfaring med skrå flatbed hvor man våknet forkrøblet i en haug nede i fotenden hadde jeg noe angst, men løsningen til CSA er helt kurant. Foring og væsketilførsel er også helt godkjent. Ground staff var også svært hjelpsomme hele veien, selv om de måtte fram med Google (Baido?) translate for å uttrykke seg på engelsk.
    Ikke noe stress egentlig. Nå skal jeg ned til lounge-kokken og se hva han kan fikse til middag.
    Ha en fin dag, og ikke glem visum!
     
    miura, Petter B-C, Eddie47 and 8 others like this.
  16. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag!

    Innser at denne måneden, blir den første måneden siden Juli 2015 uten noen flyvninger (hvis jeg ikke klarer å finne på noe i løpet av den neste uken, som blir vanskelig med eksamen neste mandag og tirsdag).

    Trist.
     
    Xflipper, LN-FHU and Henrik like this.
  17. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra Gardermoen. Ble en noe forsinket avgang fra Nice i dag, da sjåføren av den ene flytrappen presterte å kjøre inn i vingen til flyet. Etter litt over en halvtime med seks franske teknikere ble det konstatert ingen skade slik at vi heldigvis kom oss avgårde. Kjipt å være ferdig med ferien, men litt godt å komme hjem til Norge og...

    Ha en fortsatt flott søndag!
     
    LN-FHU and Stuttfeiten like this.
  18. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Og god ettermiddag frå OSL!

    Vi vart litt forsinka frå Nice pga at Francois som var ansvarleg for å flytte ei trapp hadde drukke eit par glas rødvin for mykje til lunch og dunka trappa inn i vingen vår. Ein merka samanstøyten godt, men skipper og teknisk personell sjekka vingen grundig, så vi fikk pushback 30 min etter rutetid.

    Fin tur over Alpane, litt raudt i glaset og krigsfilm på telefonen etter litt tekniske problem med headsettet. Lommerusk i 3,5mm-en på fonen vart fjerna ved hjelp av ein tannpirkar som crew velvillig forsynte ein stakkar i Go med.

    Tre timar til neste flight, hurra for liggestolane i loungen!

    Ha ein fin resten av dagen!

    Mont Blanc i ettermiddag:
    IMAG3578_1.jpg

    Edit: Og ein russisk bjørn på flyplassen i Nice:
    IMAG3570.jpg
     
    Last edited: 22. mai 2017
  19. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Var du ombord også ja :) Hadde vore trivelig å hilse på. Kanskje neste gong?
     
  20. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Åh, jeg hadde inntrykk av at alle reiste hjem fra Nice i går jeg. Det får bli neste gang. :)
     

Del denne siden