Jaja, tilbake på sofaen etter 10 timer på tur!
Dette skulle egentlig vært en oppsummering av dagens MR, men det eskalerte litt! Nesten på kanten til et reisebrev.
Det er kjedelig å lande på B gate på CPH, når man kun har 25 min på seg før boarding videre fra A gate.
I hvertfall hvis man skal innom loungen for et glass bobler.
Blir litt sånn frem og tilbake gåing pluss litt til, men det lot seg gjøre.
Hadde gjort seg med et lite SAS vannhull (lounge) mellom A og B gates.
Fra Sas loungen til A11 er det i følge Endomondo ca 800m inkl en pit-stop for å kjøpe Red Bull.
View attachment 51248
Som dere ser på bilde er nok ikke det helt riktig, for så mye sjanglet jeg ikke!
Vel fremme på A11 var boarding i gang. Når jeg reiser uten håndbagasje og sitter ved midtgang går jeg alltid på sist.
Fra CPH var det Arna Viking CRJ 900 som skulle frakte meg til GDN
View attachment 51249
Ble ønsket velkommen av et Dansk crew, og fant mitt sete 1C. Om 1A har blitt blokkert pga Gullkortet vites ikke, men det var ikke så fullt i Plus.
View attachment 51250
Denne gangen ble innholdet i polarrullen laks + faktisk en flaske bobler på en så kort flyvning!
Siden det er en del her på forumet som lurer på hvordan det er å snu på MR på GDN så kommer en liten beskrivelse her.
Når man lander med CRJ på GDN går man ut på bakkenivå kl 17:58
View attachment 51251
Så er det inn en elektronisk skyvedør kl 17:59
View attachment 51252
Og så er det bare å gå opp trappen her, kl fortsatt 17:59
View attachment 51253
De som ønsker å ta seg en sigarett finner en skjult inngang i kiosken lengst mot nordvest i avgangshallen blant hygieneprodukter og elektroniske dingser.
View attachment 51254
Ferdig forurenset kl 18:04.
Boarding er i gang kl 18:12
View attachment 51255
Jeg mener og tror det alltid er samme flyet tilbake til CPH, i hvertfall de 9-10 gangene jeg har snudd her.
Ved boarding av CRJ’en igjen er gatebroen på plass
View attachment 51256
Som sistemann ombord kl 18:20 på GDN-CPH var det tilbake til 1C, nesten så jeg kunne kjenne litt restvarme fra jeg satt her i stad!
Fikk dessverre en sidemann nå.
Ved servering ble det bobler og polarrull med Ost, men knallet til med en ekstra bestilling av nøtter.
View attachment 51257
Dessverre var den musserende blitt litt lunken, siden den ble lastet ombord på vei til GDN.
Men borte blei den.
Ankom remotegate, så da ble det en busstur også. Ut av flyet kl 19:29, det var 77 pax ombord i flyet, og alle fikk plass på samme buss.
View attachment 51258
Ankom terminalen kl 19:38 og da kommer man opp trappen rett foran SAS loungen.
Etter litt bobler i glasset og chips i loungen, fikk jeg beskjed om at boarding på CPH-OSL startet 10 min før tiden.
Selv med tidlig boarding kom vi oss ikke avgårde før tiden.
Push back ble 1 min over tiden.
Vel vel, med rumpa plassert på 1D med ledig midtsete igjen kan man jo bare

3 av 4 flights med ledig side sete kan man ikke klage på!
Når den snakkesalige kabinbesetningen var ferdig med praten bak gardinen, ble det servert kanskje ikke så overraskende en polarrull. Valgte rekesalat denne gangen, bare for å prøve noe nytt.
View attachment 51259
Laks`e polarrullen kombinert med bobler på CPH-GDN er dagens vinner.
I følge Junior fikk jeg akkurat samme fly fra CPH-OSL som jeg tok OSL-CPH før i dag.
Så da ble det 4 flights på kun 2 forskjellige fly!
Døren på flyet ble åpnet på OSL kl 22:02, og med en god sprint rakk jeg flybussen kl 22:15.
Takk for i dag folkens
Vareopptelling på turen:
3 glass bobler Osl lounge
2 flasker Hvitvin og polarrull OSL-CPH, verdi 200 kr
1 glass bobler Cph lounge
1 flaske musserende og polarrull Cph-Gdn, verdi 150 kr
1 flaske musserende og polarrull Gdn-Cph, verdi 150 kr
2 glass bobler Cph lounge
2 flasker Hvitvin og polarrull Cph-Osl, verdi 200 kr
Vis alt...