Han mente nok noe som holder temperaturen godt under "vannets frysepunkt" som de mer perseptive vet er 20 gr C. . Men de virkelige kuldegradene har faktisk vært inne i bildet, -når champagnen ble laget ("Methode champagnois"). I prosessen inngår fjerning av bunnfall vet å fryse innholdet i flasketuten til en liten plugg som så trekkes ut. Fra Wikipedia: Disgorging[edit] Equipment for effecting dosage through the addition of 'liqueur d'expédition The lees removal process is called disgorging (dégorgement in French), traditionally a skilled manual process where the crown cap and lees are removed without losing much of the liquid, and a varying amount of sugar added. Before the invention of this process by Madame Clicquotin 1816, Champagne was cloudy. Modern automated disgorgement is done by freezing a small amount of the liquid in the neck and removing this plug of ice containing the lees.
OI den var jo råååå lekker, må se hvor får tak i en sånn en 6 grader, jøss da lærte jeg noe nytt idag også Må hjem å stille kjølern. Den var jo litt overkill? Eller har ikke bobler en max pris? Ryan Air? Er det Bobler og rakfisk tur
Fagernes lufthavn, Leirin var en sivil, regional flyplass som ligger i Nord-Aurdal kommune i Valdres i Oppland. Flyplassen eies av Avinor AS, og ble åpnet i 1987. Den hadde 7 812 passasjerer i 2011. 3 781 av disse var fast rutetrafikk, resten chartertrafikk fra utlandet. Flyplassen ble stengt fra 1. juli 2018
Litt kjølig kanskje?. Vinskapet for bobler her i huset holder 10 grader øverst og 8 grader for de flaskene som bor nederst.
10 grader er ypperlig for hverdagsboblene, da er de jo nesten serveringsklare Kommer selvfølgelig an på type du skal servere.
Holder meg til boble råd fra selveste eksperten @jgroneng Takker. Går i Moet(sjelden), Dompa(av og til), Feuillatte(oftere) eller litt Henriot(oftest)... Ikke hverdagskost nei, da er det H20 så langt blæra holder...
Langt fra ekspert. Det beste er når folk finner det som passer best for de selv. Skulle gjerne ønsket å hatt en gammelt hus, med skikkelig kjeller ... Eller hatt plass til 2 vinskap til her i huset.
*Sikle* Men den nettsiden er jo bare på germanisk. Er litt redd for å ende opp med en vegetarkube i posten, selv med hjelp fra Google translate..
Bordbar er på engelsk? Men den andre var kanskje bare på tysk. Spør om hjelp hvis du trenger! Jeg kan godt legge ut for deg, så kan du Vippse tilbake.. De tar Amex, hvis jeg husker rett..