Hei og god morgen Her er man i gang med jobb, kaffe er godt...... Blir møte med Audi region idag, samt noe mat og godt i glasset på To Rom og Kjøkken Får se hva de har av bobler.....tror dessverre vi ikke får bestille fra "den lille ,sorte boken" Ha en fortreffelig dag
God morgen fra Blindern i et for årstiden meget lunt Oslo. To hele dager uten å være på reisefot - men selvfølgelig presterte jeg å takke ja til testing av nye OSL i går, så det ble en slags følelse av reise allikevel (som ærlig talt gjorde meg litt uvel, selv om selve testen var utmerket organisert). Tillot meg å skrive følgende med blokkbokstaver på spørreskjemaets fritekstfelt: Priority boarding hos SAS, Star Alliance og andre selskaper som måtte praktisere dette, kommer aldri til å fungere så lenge gateområde ikke har fysiske skiller til å lede de forskjellige typer køer priority boarding avstedkommer. Med de slusene som allerede finnes i eksisterende terminaler og altså skal brukes i de nye, så blir det kun kaos dersom disse programmeres for priority boarding og x antall mennesker uten tilgang på priority boarding må snu. Til dette kommer at trengselen ved gate uansett vil gjøre det vanskelig å håndheve priority boarding. Slik jeg ser det, har man derfor to muligheter: Avinor må enten informere de aktuelle selskapene at man ikke kan tilby egnet infrastuktur for prioritert ombordstigning, eller så må man få opp dertil egnet skille ved gatene, både i ny og gammel terminal.