God morgen fra Seoul. Lang dag i dag vil jeg tro,og mye møtevirksomhet.. Men blir nok bra, satser på koreansk barbecue i kveld! Ha en god dag!
God morgen fra verdens vakreste by, skyet og 7 grader. Mor ble skikkelig fornøyd i går .... Hun fikk nytt EBG i går, det gamle gikk ut 31.10.2018 og det nye går ut 31.10.2020 ... vet det er rapportert før, men med riktig timing får man brått to nye år .. Hun har opptjeningsperiode 01.08 - 31.07. Så får vi se om jeg flyr til EBD slik at hun får gull etter oktober 2020 ...ellers må hun reise med meg for å få gullfordeler .. Ha en fin dag, enten man er i Seoul eller Hobbitland eller et annet sted, jeg er ikke misunnelig på de som planlegger champistur ...
God morgen fra Karmøy Lufthavn (med den noe ulogiske bokstavkoden HAU...). Her er det snart avgårde Kåre til OSL, før MUC og til slutt MIA venter en gang i kveld. Reisen skjer i forumets kanskje mest forhatte kabin, LH C.
God morgen fra T-banen! (NB: snikskryt følger) På vei til trening! Alt for tidlig.. Men dagen er så travel, at skal jeg få trent må jeg gjøre det nå. Lang dag med møter følger etterpå, før langhelgen starter. Avreise til DEN i morgen. Har tilbragt en del tid på telefonen med Avis de siste dagene, for å finne ut hvorfor jeg ikke får mine 10k poeng fra kampanjen til EB/Avis. Det viser seg at feilen (selvfølgelig) ligger hos Avis.. Men nå skal det (forhåpentligvis) være rettet opp i, så jeg får poeng for de neste leiene som ligger inne. Hadde det ikke vært for muligheten til å få poeng i disse kampanjene, hadde jeg kastet Avis overbord for lengst! Men, de har veldig kort svartid på telefonen, og det er jo positivt. Kanskje jeg er den eneste som har problemer og må ringe dem? God lillelørdag, folkens!
God onsdags morgen fra Manchester Her venter jeg på klokka tipper 07:30 (lokal tid) for da åpner de frokost serveringen. Ha en god onsdag folkens
Riktig god morgen fra Dubai! Den varme sommeren er definitivt over og man kan virkelig begynne å nyte godværet. Blir vel straks litt kaldere i Beijing om 2 uker. Ha en fin dag!
Morn fra Oslo. Ser rett og slett ut som om jeg må en tur til Bergen og hente noe rød julebrus ettersom alle østpå tror at julebrus skal ha fargen som assosieres med høst, nemlig brunt. Ha en god dag og god bedring til deg som drikker brun julebrus.
God morgen fra hjemmekontoret rett utenfor OSL. Grått i dag også. Ser Tier points fra QR telles med som life Tier, positivt overrasket. Eller ikke noe å melde, det er HKG som gjelder i morgen.
God formiddag fra Trondheim Her er man tilbake på jobb, venter på news fra St.Olavs og kona, etter kneoperasjon. Mulig hun må være over en dag til... Ha en ordentlig lille lørdag
God morgen fra OSL lounge. Norwegian til Gatwick, så videre til Buenos Aires ikveld. Første gang ut på langtur med Norwegian, premium skal også prøves ut! Ønsker alle en strålende dag!
God Ettermiddag fra OSL! Da er det på tide å fly litt igjen Blir nok en tur til GDN og hjem igjen. Ruten skulle egentlig vært OSL-ARN-CPH-GDN-CPH-OSL, men pga kansellering av ARN-CPH blir det OSL-CPH først i stedet. Så da blir det en runde med ebretro for å få poeng og segment ift opprinnelig booking Ha en fin Lille Lørdag Folkens
Så er Tjukken ferdig med siste eksamenen etter tre trivelige år på Nord Universitet (på si'). Det betyr at det etter nyttår er slutt på å bruke Eduroam på flyplassar og i byar rundt omkring, og at ein må gå over til airport Wi-Fi igjen. Ei siste (absolutt objektiv) egenvurdering av besvarelsen tilseier ein B, så eg er godt fornøgd. Så gjenstår det kun å sjå om sensorane er einige, eller berre tjukke i haudet. Småfeiring med opphavet i kveld før det blir jobbing med strykejern og pakking av eit par koffertar i morgon. HKG, LIS og PRG ventar back-to-back fram til retur 3.des. Har ikkje fått ordna adventskalender endå, men det går heilt greitt for min del å ete tre sjokoladar på ein gong når eg kjem heim. Ha ein fin dag alle sammen!
Eduroam er vel den eneste fordelen vi som jobber i akademia (eventuelt studenter) har når vi er ute og reiser over andre reisende. I land der dataroaming er dyrt og Wi-Fi generelt er sjeldent (les: Australia), er jeg kjent for å henge utenfor biblioteker og universitetsbygninger for å få de edle signalene inn på mobilen et par ganger om dagen.
God kveld fra Romerike! Bare en arbeidsdag igjen før HKG noen dager med gode venner og nye venner! Gleder meg stort. Men før ankomsten i HKG skal Firstclass lounge nytes i Zürich og Swiss F skal nytes max på vei til HKG