God onsdag :)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 11. april 2018.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Oslo.
    Nå merker jeg at det er CT-angst dom slår til.
    Har brukt opp CT-tiden for i år.. neste mulighet er antakeligvis neste sommer, og SYD/AKL er vel ikke helt riktig for vinter heller.. Mulig man må hoste opp ytterligere poeng for å fly til RAR eller NAN..
    Men så har jeg sett at vinteren 2019/20 har usedvanlig lang skoleferie... Så da.. :)

    Har kikket litt både på 4 og 5 awardseter og ser ikke så håpløst ut som fryktet. Eksempelvis Swiss og Avianca har datoer med 5 seter. Avianca intra-sentral-amerika har flust med tilgjengelighet, selv på 319 og de andre små fluene.
    Da er det bare å sope inn 220k poeng og to CT på kona i løpet av et år..

    Til de litt mer normale her: dette er hvordan hjernen begynner å gnage når bonusfeberen øker.

    God dag og god bedring :)
     
    Wiolenze, Cforoe, RoadKing and 4 others like this.
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Dette må då vera tankeaktivitet innanfor normalen? :)

    God onsdag frå det austfinnmarkske!

    Både måndagen og tysdagen starta med sol frå skyfri himmel og avslutta med snøstorm.

    Dagen i dag har starta med gråvêr, så no er eg spent på kva vakthavande vêrgud har på lager...

    Elles har ein brukt SK-salet til å skaffe seg ei ekstra strekning intra-Europa på ei eksisterande bestilling for slikk og ingenting. Eg seier som Vårherres son sa for cirka 2 000 år sidan: La dei små poengborna kome til meg!

    Nok ein fridag med opphavet i hus. Bygda skal gjerast utrygg! :)

    Ha ein brillefin onsdag!
     
    Earl, Are, LN-FHU and 1 other person like this.
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Nydelig onsdag!
    Gleder seg stort til OTP-langweekend med masse varmegrader og en øl eller to.
     
    Kristian and LN-FHU like this.
  4. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Trondheim
    Her skinner sola fra skyfri himmel, våren er her forhåpentligvis.
    Ser fram til avreise Berlin og Autostadt i morra :):)

    Ha en herlig dag :cool::D
     
    Kristian liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jeg ikke sikker på om er en gjengs oppfatning foruten her inne altså.. :)
     
    Kristian liker dette
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    I går sa kjerringa beklager når ho glømte å bruke bonussparende kort på skokjøp..Og no truer ho med å bruke Payr-kontoen sin sjølv. Plutseleg har ho spart 220' poeng sjølv... (ho har no 70' og er godt på tur til å få til CT i år)
    Solen skinner og snøen smelter, og det er faktisk best for den, då psykopatgenet er der når eg hjelper den med å smelte, Die Snow, Die(litt bedre på tysk enn engelsk)
    God lillelørdag!
     
    Last edited: 11. april 2018
    Kristian and Are like this.
  7. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    LHR-BA-1LOUNGE-EGGSBENEDICT-TATTINGER
     
    Wiolenze liker dette
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    I dag føler jeg med spesielt optimistisk, og skal derfor hente sommerdekkene ned fra garasjeloftet...

    Snart helg, og flytur!
     
    Kristian liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Ligg unna South Pacific for julen 2019/2020, den skal fruen og jeg ha på CT :p
    Spøk til alvor; du kan ikke mene at det allerede er lagt ut awardseter for vinteren 2019/2020???
     
  10. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Mustache City. Sitter og piner meg gjennom de siste timene med mas og stress på jobb før jeg slår av telefonen, setter meg på fly og vender neste sørover om 6 timer og 7 minutter. God flydag til alle!
     
    Kristian liker dette
  11. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,426
    Likes mottatt:
    29,348
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra ett tåkete QLA. Relativt lite som skjer i dag, men i det minste hjemtur med DY, LGW-OSL i morgen.

    Bor på HI i Winchester, bortsett fra oppgradering av rom er det relativt lite å skrive hjem om selv om de byr på shuttle til sentrum siden hotellet ligger i ingenmannsland.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Klart det ikke er det..
    Men litt planer må man jo ha.. Og ettersom vi skal ha unge til sommeren tenker jeg at når minsten er 1.5 år er det jo greit å ta fordel av at han får business til gratis pris :)
    Tanken var at jeg har kikket på en rekke ruter på tilfeldige dager om rundt halvt år og funnet ok muligheter for både 4 og 5 personer på samme fly. Det imponerte meg at det var så mange, i november får man jo til og med 5 C på A380 MUC-MIA :)
     
    RoadKing liker dette
  13. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Det er lett å tenke 'Det er ikke alle de andre, det er meg', men slikt skal man ikke legge for mye vekt på :) Likevel, det er mye mulig du har rett :)
     
    Are liker dette
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er glad for at alle andre ikke tenker som meg..
    Er ikke mange år siden jeg var student og jeg har nå 6 longhaul i førsteklasse under beltet... For 10 år siden visste jeg ikke at det fantes omtrent :D
     
  15. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    God onsdag! Har bestilt mine første SAS-turer og hotell via Viatrumf, og er spent på om jeg har fulgt prosedyren som skal gi de etterlengtede poengene. Men det har vært mer spenning, mye mer.... Jeg har tidligere "skrytt" av min AmEx og MC-strategi, hvor jeg hele tiden sørger for å holde utestående kreditt på et lavest mulig nivå (for å minimere rentekostnadene). Men etter en litt omfattende reise i mars, med litt påfølgende forsinkelser, så jeg at jeg plutselig hadde brukt drøye 25' kroner på MC. Selv om jeg ventet på reiseoppgjør fra opp til flere kilder måtte jeg altså skride til verket.... og jeg så gjorde, uten å ha alle papirer helt klart for meg. I nettbanken min er det en hendig søkefunksjon hvor søk på navn/kontonummer gir forslag på tidligere relevante konti. Samtidig kommer det opp en bemerkning om sist overføring til den kontoen jeg velger. For å gjøre en lang historie kort Jeg overførte 18' til en DNB-konto, med KID som hører til MC-innbetaling ( og betalingen gikk i gjennom/ ble belastet min Sb konto) Etter hvert som saldoen på MC bare vokste videre ble jeg seff en smule urolig og begynte å nøste. Det viste seg altså at jeg har overført til kontoen for et for lengst avsluttet DNB-kort. Jeg har kontaktet DNB, og de skal overføre tilbake. Men Arthur Dent var nok en gang på grensen til panikk. IKKE BRA ;)
     
    NyPoengJager, Eddie47 and Kristian like this.
  16. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra København! Selv om mine dager som ukependler gudskjelov er talte, hender det allikevel at jeg må avgårde både til Danmark og Sverige. Men et lite døgn i København i dansk aprilsol er ikke å forakte, i alle fall ikke når det harde arbeidet er over og man dilte med til fyraftensøl.

    SAS slo til med ny kabin på OSL-CPH i går kveld, men jeg lurer på hvor det ble av USB-uttakene som var å finne i de første oppgraderte kabinene? Ikke at jeg behøvde det i går, men det begynner å bli lenge siden jeg så noe slik i en oppgradert SAS-kabin. Er dette noe de droppet? I det minste burde man jo ha hatt noe slik i Plus.
     
    Eddie47 and Kristian like this.
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har jeg sett mange ganger, men sitter du på nødutgang så er de ikke der..
    Antakeligvis for at man ikke skal måtte skreve over ladekabler og styr ved evakuering..
     
  18. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Mener å ha lest at den er under setet på rad 1 og nødutgang.
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Den er i hvert fall under setet på rad 1.
     

Del denne siden