God onsdag. Da er broen til backupturen min til BOG brent, så nå går jeg all inn på å få reise til Asia neste med forbyttet fornavn/etternavn. Har vært en heidunranes læringsprosess - ikke bare for meg, men også for Valdemar, John, Alexander og Lina på CT-telefonen i Helsingborg Har ringt SAS daglig siste dagene, men mentoren deres har ikke hørt noe fra HQ ennå. "De har mye å gjøre - et par dagers ventetid må påberegnes", har jeg hørt siden bookingen ble gjort for tre uker siden. Lite gøy at (Skyteam)-bookingvinduet for avreise neste uke lukker seg i morgen tidlig, da (fire dager før?). Deler hele tre observasjoner i dag: Det er dessverre ikke (gebyr-)fordelaktig å bytte eller kansellere flyvninger i SAS-appen lenger Endret sist for noen dager siden uten gebyr. Jeg fikk en ny schedule change (40 min) på hjemreise som gjorde at jeg kunne justere hjemreisen min i appen. Valgte da å fly med SK i stedet for AF fra CDG til OSL. Innså hvor knapp margin det var på å rekke siste tog/flytog med siste AF-fly, at jeg heller tar litt kortere layover på CDG mot en time ekstra søvn i Oslo. Uansett, opprinnelig billett var booket i bookingklasse X (Skyteam Award Økonomi med SK). På første schedule change ble denne til bookingklasse Y (Økonomi revenue!) med AF. Når jeg i appen byttet flyvning tilbake til SK så ble billetten igjen X. Så nå har jeg en reise i X-C-C-C-X på samme PNR. Er massevis ledig på samme fly i SAS Bonus Plus og Sky Team Business, men agentene klarte ikke å kombinere det med min ellers spesielle PNR. Jeg får ikke opp setevalg på AF-flyvningen når jeg slår opp booking hos SK eller SQ (som er de andre to selskapene på reisen). Sørget for at EBG-nr var registert på alle legg i SAS-appen. Gikk deretter inn på AF-siden. Valgte et sete og gikk videre i livet. I SAS-appen står det at "Your booking seems to be missing valid documents for your travel extras. Please contact SAS Sales and Service for help". Sjekket derfor sete-status på flyvningen via SQ sin hjemmeside. Der står det at setevalget er "pending", viderefulgt av "Payment has not been completed. To retain your selected seat, click on Continue Shopping to continue to pay and confirm your purchase". Å trykke på Continue Shopping gir bare feilmelding ettersom det er en AF-flight. Og går jeg inn via AF så står det vitterlig at det koster +NOK 1.742 å velge sete (selv som EBG), men det er ingen mulghet til å verken betale eller fjerne setevalget. Sjekket med John på CT-telefonen, og han ser at feilmeldingen i SAS-appen er knyttet til dette, men han trodde at setereservasjonen mest sannsynlig bare ville bli slettet når innsjekk/setevalg åpner. Det begynner å bli såpass mange "observasjoner" siste måneden at jeg snart må dedikere et eget kapittel i reisebrevet for å oppsummere alle.
God ettermiddag fra kontoret i nordvest. Mye styr med 17.mai om dagen siden jeg sitter i årets komite og må hente og bringe og lage arbeidsplaner osv... Men har faktisk fått tid til å booke ny tur som vil ta meg innom både GTW, LHR, VIE og CPH med rødnesene, SAS og nytt flyselskap for meg: Austrian Airlines. Fikk brukt min siste Senator E-voucher på Austrian
Gullstuen viser krefter mot proteinsutrerne. Bacon i cæsarsalaten, kylling attåt. Røkelaks i buffeen, og carne i chilien! K