God ettermiddag fra ANA Suite Lounge på Haneda. Sitter og slapper av med fin tarmacutsikt mens jeg venter på LH 717 til Frankfurt. Utvalget av mat og drikke kan ikke måle seg på noen måte med Lufthansas First Class Lounge, men utsikten er upåklagelig. Fikk møtt R2D2 ved nabogaten ved ankomst, under er den på tur til München. Boarding om en time, men må vel også kikke etter en liten gave til jentungen før det. Ha en førsteklasses dag! ;-)
God morgen fra Møller "suite lounge" i Trondheim Ankommet for en liten time siden, og sitter og venter på første kunde.Utsikten derimot er veldig påklagelig, da man stirrer rett ut i en jordvoll +2 grader her og mye vind, så vil tro de som skal lande på Værnes idag får en spennende final Ha en strålende 5.juledag
@LN-FHU: Final på Værnes leverer, 10/10! Tar en litt annen vri på god dag posten, med en lettere utgave av et reisebrev. Jeg er på vei til Bergen, og som de fleste avganger i ferien går turen fra Sandnessjøen. Yr.no meldte i går den berømte sørøstavinden som har en tendens til å herje flyplassen, da skjer det to ting, enten kan du glemme avgangen eller så er det garantert en rimelig heftig tur. Det er noe sjarmerende med den lille flyplassen, ting går manuellt og over skranke, men heldigvis rimelig kjapt. Ankommer flyplassen i helt grei tid før avgang, men køen er lang og det er tydelig at det er noen som ikke har reist altfor mye foran meg. Bagasjedropp og sikkerhetskontroll er samme greia, og køen blir større når folk foran har alt for mye rart i håndbagasjen. Knapt sett så mye stasj bli beslaglagt på så kort tid. Dagens balje er en av mine absolutte favoritter LN-WSB, det er noe med den kraftigere motoren jeg liker med Q200. Vindforholdene sier nordøst og på rullebanen går det for full maskin. Krapp sving med sterke vinder merkes godt, så turen mot Brønnøysund får en start som rister deg våken. Etter noen minutter blir det rolig, veldig rolig, før det er rett ned i været og inn mot Brønnøysund med landing mot nord. Kjapt stopp i Brønnøysund og det vindretningen ser ut til å dreie, for avgangen går med full maskin sørover. Turen er rolig inntil innflyvningen til Værnes, som leverer mye brå bevegelser, risinting og alt som skal till for å gjøre alle inni likbleike eller grønne i ansiktet. Turbulensjegeren i meg er fornøyd, men skal innrømme at magen hater hele turen. Så gjenstår det viktigste, god morgen fra Cafe loungen på Værnes. Nå venter jeg på turen videre mot Bergen. Det kan bli interessant...
Sitter på jobb å ser på klokka tikker og nærmer seg med stormskritt 15:00. Så går turen til Radisson Blu på Gardermoen for en natt der før turen går videre til varmere strøk (AGP)
God midt i romjula! Heldigvis ble det væromslag i går kveld så i dag er nesten all den hvite guffa borte. Fortsatt fri men alltid noen småting som skal ordnes og fikses, så utover å sove lenge blir det ikke så mye tid til å ligge på sofaen gitt. Er vel snart på tide med en ettermiddagscocktail. Er nok derfor jeg drikker....
Sånn, da er bonus challenge i boks før februar. På tide å brenne kredittkortet og skaffe en fin (gratis) kalender. Er det rart jeg ikke drikker? Ha en fin dag, enten du er over eller under skydekket