Hola frå Aust-Finn...nei, frå Buenos Aires! Her er det laurdag nokre timar til, men denne skrotten vart flytta frå Lufthansa premium economy til KLM economy og kom laurdag morgon fram til Argentina -- eitt døgn forseinka.Konklusjonen er: 13 timar langt baki bussen er eg no for gammal til. #84-modell Her er det varmt og då er det viktig å passe på væskebalansen: Og som alle ser, vêret klagar vi ikkje på. +32 i dag: Ha ein fin søndag anten du er ute på tur eller sit inne bak veggar og mur
Jeg er døgnvill, så sitter og surfer nettet mens jeg sender inn noen nye Tripadvisor-rapporter fra vinterferien. En av dem blir skikkelig slakt, så det er godt å få ut gruffen. Legger ikke ut på TA før hotellet har fått sjanse til å rette opp feilen sin, men når jeg ikke fem - vel da skal det også bli gitt tydelig beskjed om til potensielle nye hotellgjester.
God morgen. Flott dag for det norske stafettlandslaget. Trist dag for flyverden etter at et fly fra Iran Aseman styrtet. http://avherald.com/h?article=4b511c15&opt=0
God morgen fra Syden (tm). Værmeldinga har vært skummel, men ser bedre ut nå. Så får vi håpe at dette holder hele uka Ha en fin dag
Buenos Aires er en fristende destinasjon! Tar gjerne et reisebrev herfra Men si meg, hva skjedde siden du både måtte bytte flyselskap og ble flyttet ned i eco?
God søndag fra Trondheim. Nydelig vintervær her, men jeg har trukket vinnerloddet om å male trappeoppgangen hjemme.... så her blir det innendørsopphold i vinterferieuka. Heldigvis er kjerring og unger på hytta så man er herre i eget hus( for en stakket uke.... ) Ha en nydelig søndag
God nons fra Sørlandet. Det er mindre enn en uke til min odyssé til BKK. Skulle sjekke litt mer om det bestilte hotellet .... og der fikk jammen Arthur Dent nesten panikk. Note to self: les alt med liten skrift. Det nedenfor nevnte hotellet har bra fasiliteter, hyggelig pris, bra plassering, og gode anmeldelser,, men det er altså et alkoholfritt halal-hotell eek:) . For de som måtte lure, jeg reiser ikke halve jorden rundt for å bo på et halal-hotell . Oppdaget det heldigvis innen gratisk avbestilling Da blir det en ny runde med hotellmysing (og lesing av liten skrift) . Ha en god søndag uten for mange overraskelser Nouvo City Hotel BKK
Det irriterer meg når amerikanske flyplasser enda ikke har fått ut fingeren å satt opp APC maskiner! Som her på CLT. Så irriterer det meg at AA’s tilårskomne 330-300 mellom LHRCLT, med noen forferdelig dårlige business seter, ikke blir byttet ut med en nyere maskin. Men det gleder meg at Kimpton hotellene nå er en del av IHG! Så er jeg imponert over kommentatorene på NBC, de har virkelig lest seg opp på kunnskap om de norske skiløperne, og entusiasmen er fantastisk! På nivå med J.H Karlsen på sitt beste. De har til og med fått med seg at det heter Klæbo bakken. De snakke om Klæbo Bakken hele tiden, og de uttaler det på norsk; Klæbobakken! God søndag!
Eit reisebrev skal herskapet få, men først i etterkant, er eg redd. LH-flyet frå G-moen til Frankis furtis kom seint inn. Det hadde visstnok vore eit snøfnugg eller sju i lufta på FRA, noko som førde til totalkollaps (eg trudde tyskarar ikkje var sååå hjelpeslause om vinteren?). Vi kom kort sagt inn til Frankfurt etter at Lufthansa til Argentina hadde stengt dørene. Vidare var det visst veldig få tilgjengelege billettar til Buenos Aires, eg fekk tilbod om å reisa via Sao Paulo to døgn seinare. LH-frøkna i ombookingsskranken skjønte at dette var lenge å vente og 50 minutt og nokre dusin ihelhamra tastatur seinare vart det KLM berre eitt døgn seinare. Det var det beste ho fann og for å ikkje miste for mange dagar her, så takka eg pent ja.
Ja, denne gangen var det om å gjøre å ikke miste for mange dager i et allerede stramt Argentina-program, selv om det var med en god dose tvil jeg sa ja til eco med KLM. Altså, KLM leverte bra i apeklasse, men de får kraftig trekk for et underholdningssystem som er like innholdsrikt som hjernen til en amøbe. De får pluss for USB-kontakt slik at telefon/nettbrett kan brukes/lades.
God kveld fra hovedstaden. Dagen begynte tidlig ettersom vekkerklokken måtte på for å få med seg herrestafetten, og det var vel verdt å stå opp tidlig for å oppleve norskt gull Deretter ble det en tur på ski selv i nysnøen i Nordmarka før man fikk med seg skiskytingen. En allright søndag