Satt oppe og så F1 kvalifisering i opptak til sent på natt så litt tungt å stå opp i dag tidlig. Men unga må ha mat så da er det bare å trå til. Brukte litt tid på å lese meg opp for muligheter for turen til Canada i oktober. De fleste steder på info-sidene fra kanadiske myndigheter ser det ut som det kan gå i orden. Men ett sted stod det at hvis en ikke reiste fra USA ville en ikke slippe på flyet til Canada. Håper det er en restriksjon som blir borte nå den 7/9. Hadde vært deilig med en IC-tur igjen Requirements to board flights to and within Canada: https://travel.gc.ca/travel-covid/travel-restrictions/flying#health-check Strålende vær her idag! Ha en flott søndag!
Riktig god søndag til hele IF. Avslutter kaffekoppen og Wandavision fra sofakroken denne morgenen. Når legen sier sitt på sofaen kan en jo alltid oppdatere seg litt på hva slags fjernsynsteaterproduksjoner Marvel og Disney har laget det siste tiåret. Mykje smell og farve, er konklusjonen.
God morgen fra Tromsø! Smak i går, det er like hyggelig hver gang. Fant ut neste gang, så må vi opp på chef's table, og prate med Espen. Så da booket vi det til konas bursdag i desember. I dag skal jeg ut og fly igjen, må jo hjem også! Nyt søndagen!
God morgen fra OSL loungen Lite kø og FT tok 3 min, slippet lounge on the go og rett til boblene. Presjekket inn alt på nett boarding kortene ankom igår, så denne gangen går det som smurt. Nå må det nytes før avgang 11.05 ARN
God morgon frå Aust-Finnmark! Her er det ikkje mykje nytt å melde, men reisefeberen er såpass heftig at eg rota meg inn på heimesidene til Vágar lufthamn, FAE, og kom over denne artikkelen om Boeing C-17A Globemaster III som i år gjesta Færøyane som det største flyet nokosinne. Førstkomande fredag følgjer Widerøes flyveselskap etter. Ha ein ikkje altfor reisefeberramma søndag, folkens!
God søndag fra en relativ lang pop-up testkø i Oslo, ungene ikke i form så da ble det test og ikke badestrand i dag, ønsker alle en mer spennende søndag!
God formiddag fra hytten. Solen skinner, og Hirvi (elg på finsk) -terrassen er varm. @Kristian har allerede utvidet dagens språkområde med innslag på en annen nordisk dialekt, som faktisk var lesbar og forståelig. Og ikke minst, interessant for oss som også liker fly og ikke bare å sitte i dem. Så vi følger bare opp, samtidig som vi innrømmer å ha kastet inn nesten hele ordforrådet på en gang. Og dett var dett. Ha en fin søndag!
Trondheim og enda en soldag, ute på trilletur i nabolaget før turen går til den internasjonale flyplassen på Værnes …
Ankomst ARN uten noe å meddele enn sjokkerende nok INGEN SPARKLING på denne ruten??????? Middagen på AmEx loungen var meget god! Kan anbefales å heller ta en søndags tur hit enn å spise i Oslo for alle Platinum kort holdere PS fikk noen merkelig kommentarer av bekjente: skal dere kjøre bil over 2 timer, sitte i kø i 4 timer på vei tilbake, bare for å spise i Strømstad? HE HE HE, verden utenfor IF har ikke sosiale antenner
God ettermiddag frå innenriksloungen, i dag blir det OSL-BGO-CPH CPH-AMS i morgon tidleg. Kvifor flyr eg ikkje via ARN istaden når eg ser bilda frå @drsyk Ja nettopp tatt 3covid test på 1veke, slik har det blitt med jobbreiser. (Jobbkrav, ikkje land krav) Samt så tar eg alltid ein Antigentest kjøpt på apoket før eg kjem heim følas litt betre
Så er det ut å fly igjen, ankommet TRD med Værnesekspressen … Må jo sende kofferten fordi jeg får den ikke opp i hattehyllen med rent venstrehåndsarbeid. Foran SAS priority luken var det lang kø … du verden! Så da fixet jeg det helt selv .. Det er litt snålt å bruke Fast Track og på en måte snike seg inn i køen, men jeg treffer dem neppe igjen. På vei inn i bollebuen her på TRD oppdaget jeg at den er stengt og åpner i morgen, det står på gardinen. Nå sitter vi her ved gate 31 og venter på komme ombord i en nymalt 14 åring som skal fly oss til BGO og solkysten.
God ettermiddag frå Sunnfjord. Her er yngstemann i gang med dagens andre lur. Sjølv vakna eg 0330 idag og fekk ikkje sove meir. Dagen har vore produktiv og i morgon skal eg male eine sida av huset, som vart vaska i dag. Slik lounge-greier ser kjekt ut, @drsyk. Det skulle eg ha prøvd ein dag. Velkommen hém, @Eddie47. Nesten skyfritt i Sunnfjord i dag. Kan ellers melde om lite trumf, men dugelige mengder kaffi. Det skal bli godt å legge seg tidleg i dag.
ARN er å anbefalt som lørdag/søndag tur. Kostet med 40.000 EB SAS MC bonus og har kost oss. Var en tur innom SAS loungen, ikke mye å skryte av, så vi avsluttet turen med Norrsken loungen. Rimelig sikker på om Gullstua var operativ, var de en solid nr 2. Takk for turen PS på LHR er kun LH biz åpen, Senator stengt, Singapore, United og Canada er stengt, nærmere enn dette kommer en ikke Lounge safari.
25 år siden den største flyulykken på norsk jord. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/...en-verste-flyulykken-pa-norsk-jord-1.15609285
God kveld fra hovedstaden etter en helg i Rondane. Tror jeg har fått nok steinrøys for dette året, men fint var det.