god tidlig lørdag fra IGA lounge på IST

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Petter B-C, 12. des 2020.

1. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Klokken er 0659 i Istanbul og mine 3 uker i Tyrkia er omme. Har kjørt ufattelige 7.205,5 km med min leide, rumenske Lamborghini :p siden ankomst 21.11.

Har fått sett alt mellom Edirne og Bodrum i nord-sør-vest, Eufratdemningen (Keban) og Antakya i nord-sør-øst, og det meste i mellom. For et utrolig variert land og variert folk. På få timer kan man komme fra 22 grader i Alanya til snø og 5 minusgrader.

Likte aller best området Malatya-Keban-Elbistan, det var som å se bilder fra ville vesten eller en annen planet. Var også ganske tankevekkende da det slo meg rett før jeg sovna på hotellet i Antakya at den trygge senga mi var nokså nøyaktig 8 mil fra Aleppo!

Så nå bevilger jeg meg en skarp GT etter all kjøringen, uten skam eller blygsel for klokkeslett!

Ser med uglede frem til å vente på OSL fra 10 til 18-tiden, da flyet går hjem til KRS. Håper i alle fall at SAS lar meg være i domestic lounge en halv evighet. Det er god bruk av 3000 ebp for et basicmedlem :)

Ha en god dag, enten den er i luften eller på bakken! 20201212_065828.jpg

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Litt av en tur i disse tider. Vi får vel reisebrev?
    Hva er en rumensk lamborgini? Spør for en venn.

3. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen! Var mørkt, 0 grader og frost når jeg dro hjemmefra klokken 0530 i dag. Endelig begynner det å bli litt lyst ute.

Forøvrig 7 dager til min første flytur med Wizz innenriks, som jeg er litt spent på. Ikke selskapet jeg har mest lyst å velge, men når Wizz koster 49 kroner og SAS samtidig koster 2500 kroner blir det vanskelig å velge noe annet. Heldigvis er de tre andre flyvningene på den reisen med SAS.

Ha en fin lørdag! :)

20201212_090509.jpg

Mbauer, EndreD, Upsaker and 5 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,731
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Lørdagen er her, og nå drikkes kaffe nr to i sengen. I dag skal jeg montere hjemmekontor-utstyret som ble levert på døren i går. Dustin har glemt å trekke betaling fra kortet mitt. Hvis jeg er heldig, så trekker de det i løpet av helgen, så jeg får doble poeng. :p

Været er sådær, men det er hvitt på bakken, så det er litt lysere. Det er trivelig. Hunden liker det også.

Nyt helgen!

Mbauer, EndreD, Calling and 5 others like this.
  5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du er heldig glemmer de å trekke hele beløpet!
    (.... eller vil heller ha doble poeng)

6. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,502
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Porsgrunn. Fikk luftet oss litt i går. Penthouse playboys leverte.. i dag blir det sofa. 20201211_214120.jpg

Mbauer, Petter B-C, EndreD and 7 others like this.
  7. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    En rumensk Lamborghini er den ypperste bilen som lages i Romania, m.a.o. en Dacia Duster :D

Kalsnes, Wiolenze, Mbauer and 9 others like this.
  8. Mbauer

Mbauer Greenhorn

Likes mottatt:
    545
    Bonuspoeng:
    83
    God morgen fra Valdres. Så langt en treig dag med mangfoldige kopper kaffe. Nå ut i naturen. Ønsker alle en flott lørdag!

Attached Files:

Petter B-C, EndreD, Kristian and 4 others like this.
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,731
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er selvfølgelig det beste utfallet. Men jeg regner ikke med at de glemmer å ta betalt. :cool:

Eddie47 liker dette
  10. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra vest i Viken.
    Veldig trivelig å lese nyopplevd utenlandsopphold fra trådstarter. Burde fått dobbelt-like.
    Annen underholdende lesing er the Guardian, som raljerer med BoJo's snartur til Ursula, og det som forventes å bli et avtaleløst Brexit i helgen. EU har lagt alternative planer som skal sikre at flytrafikken vil gå uten hinder, så da er vel vi alle her i forumet fornøyd. Kanskje vi kan håpe på et synkende pundkurs også?
    Ha en frisk og underholdende lørdag!

Mbauer, Petter B-C, EndreD and 3 others like this.
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Det var bra for sjefen i FDA at de godkjente vaksinen mot flaggermusstøv ellers hadde han fått sparken!
    Dette viser jo at Donald er en handlekraftig president!
    De begynner å vaksinere på mandag ...

På den annen side så viser høyesterett at de ikke er helt Donaldkorrupt når de avviser søksmålet fra Texas ....

Sånn går dagene ...
    Her på prærien i vestre Viken har far fått kaffe (Friele) på sengen og er i rimelig godt humør ...
    Siden jeg er over 65 år får jeg vaksine i pulje nr 2 og regner med å kunne reise fritt i verden i løpet av våren ....
    Kanskje på tide å bestille billetter

12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,146
    Bonuspoeng:
    293
    Så de fikk lov til å underholde i provinsen? Vi i byen går glipp av den gleden i år.

13. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,018
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Alta. Er på kjøpesenteret med eldstejenta nå, og her er det ikke mye som minner om Corona. Masse folk, og nesten ingen masker. Nå skal det sies at det er noen uker siden noen sist testet positivt her.

For 5 år siden var vi i Budapest og spiste et bedre måltid...

FB_IMG_1607769736430.jpg

Berlioz, holmen, Petter B-C and 2 others like this.
  14. Hanto22

Hanto22 Medlem

Likes mottatt:
    856
    Bonuspoeng:
    83

God tur hjemover !

Et lite spørsmål :)

Fikk melding av flyselskapet som jeg skal ha hjemover til Norge ifra Istanbul i morgen der de sier at jeg må ta en PCR test og fremvise bevis. Måtte du vise til noe PCR test får å sjekke inn ?

Petter B-C liker dette
  15. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,502
    Bonuspoeng:
    183
    De underholdt i Ibsenhuset i Skien. 800 fastmonterte stoler, 200 gjester. Ble knallstemning allikevel. Hadde bulkheadsete 20201211_213029.jpg

Calling and Mbauer like this.
  16. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Takktakk, sitter på Ritazza på OSL og spiser amexciabattaen min akkurat nå.

Måtte ikke vise noen verdens ting. Fløy Turkish, vet ikke hvordan f.eks. Pegasus fra den andre flyplassen løser det. Har du norsk pass kan jeg aldri tro de nekter deg å fly.

17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Det er utrolige utslag når en savner flyreiser og den forhatte kuben ..
    Og sin man er i Hønebyen må man da oppsøke den ..
    Ha en fløtt lørdag
    FB6C8A10-01BE-4836-8714-04381D23EC60.jpeg

Upsaker, Calling, SAJblue and 6 others like this.
  18. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag frå Aust-Finnmark!

Eg leikar med tanken om å fly berre for å fly... Skal 2021 bli det første året der eg skal gå inn for å fly kvar einaste månad – sjølv om eg kanskje berre må snu i døra på destinasjonsflyplassen? Det hadde òg vore fint med eit par ekstra kvalifiserande strekningar slik at eg kan slå i bordet med eigeopptent gullkort hos SAS...

Pandionkatten, som rugar på varmekablane, forstår ikkje min iver etter å fly og minner om munnbind og stengde loungar og fråverande servering... Men eg har lyst til å fly!!!

Ha ein enklare laurdag, folkens :)

PS
    Intensjonsplanen om å skriva reisebrev frå Sør-Afrika er ikkje skrota, men litt forseinka. Reisebrevet blir publisert før jul – eg seier ikkje kva for år...

Upsaker, Berlioz, holmen and 2 others like this.
  19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,949
    Bonuspoeng:
    293
    Julebord eller «overtidsmat» som det nå offisielt kalles ble gjennomført med stor suksess i går. Det kjennes på kroppen så foreløpig har sofaen vært min beste venn :)

Må vel ut en tur etterhvert for litt luft men det frister ikke ..

54098191-A69E-43CD-8CFC-F99F40CA77F8.jpeg

Upsaker, Kristian, Petter B-C and 2 others like this.
  20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    En av de gode tingene med vestre Viken og Hønebyen er at fort kan snuble over @ValdresBjarne sine produkter ..
    D3D20C90-D8AD-47EC-816C-141CF0B929FC.jpeg

Upsaker, ordnetseg, Calling and 4 others like this.

Del denne siden