God tirsdag i sola

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av EndreD, 06. aug 2024.

  1. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,106
    Likes mottatt:
    12,602
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Koh Samui, jeg ser vi er flere fra forumet som er her nå - riktignok på hver vår side av øya.

    I dag var det meldt masse regn, men man kan tydeligvis ikke stole på yr her.

    Ha en solrik tirsdag!

    IMG_5069.jpeg
     
    Kristian, Liza, Sonictravel and 15 others like this.
  2. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    274
    Bonuspoeng:
    53
    God formiddag fra Ritz Carlton, Koh Samui!

    Siste dag her før vi staker ut kursen vestover til Nikki Beach Resort & Spa for å se på solnedganger☺️

    Ha en fin dag!
     
    Kristian, Liza, Sonictravel and 14 others like this.
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,466
    Likes mottatt:
    25,119
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hovedstaden!

    T-53 Sicilia og høstferien, mulig jeg bør kjøpe meg armlene flagg til da;)
    [​IMG]

    Ha en fin tirsdag alle bonusnisser:)
     
    Kristian, Liza, Sonictravel and 9 others like this.
  4. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,100
    Likes mottatt:
    7,311
    Bonuspoeng:
    183
    Kunstig sol for min del på morgenkvisten. Høsten er tydeligvis ikke helt i gang å dømme etter innenrikskantinen, og mangelen på tidlige morgenavganger innenriks, men bare 4 av 14 midtseter ledig i plus, så litt i gang synes vi å være.
    IMG_2351.jpeg
     
  5. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,241
    Likes mottatt:
    8,623
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Flytoget.
    Fremdeles sommerprogram så føles som jeg er snaue halvannen time forsinket, men skal i det minste ta meg tid til havregrøt i loungen for første gang på sikkert et halvår.

    Så PlussNatt fra Vy med det som ser ut som liggestoler - virker ålreit for reise på natt, det kan jeg tenke meg å prøve.
    IMG_1754.jpeg

    Ha en solid en!
     
  6. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,241
    Likes mottatt:
    8,623
    Bonuspoeng:
    183
    Kan høres ut som vi er på samme, gitt.
    IMG_1755.png
     
  7. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,100
    Likes mottatt:
    7,311
    Bonuspoeng:
    183
    Så det er du som har tatt setet mitt (1F er ifølge Myflightradar setet hvor jeg sitter mest).
     
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,241
    Likes mottatt:
    8,623
    Bonuspoeng:
    183
    upload_2024-8-6_7-38-46.png
     
  9. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,076
    Likes mottatt:
    14,714
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra stueloungen. Solen kommer hit i dag også.

    Her har vi gjort det enkelt og fjernet midtsetet. Ingen ubehagelige overraskelser frabes. Og det serveres kaffe i LH-kopper. Nye tider, må vite.
    20240806_090107.jpg

    Ha en fin tirsdag!
     
  10. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    291
    Bonuspoeng:
    53
    God morgen.

    Det nærmer seg en måned til årets tredje solotur, og livets tredje tur "framme i bussen". Jeg følger derfor litt ekstra med på om det slippes noen ruter ut eller hjem som er mer spennende enn det jeg har i dag. Synes det er meget vanskelig å vurdere, ettersom egne erfaringer er begrenset til SAS-metall. Om noen har noen preferanser, tar jeg gjerne imot innspill. Jeg husker en post for noen måneder siden som ranket de forskjellige produktene (etter sin egen mening), men fant den ikke igjen med søk nå.

    Det fordrer selvfølgelig at alternativet er bedre enn Thai A350-9. Siden man ligger litt på grensen til *A-exit så er det nok mest fornuftig å vurdere alternativ til utreisen framfor hjemreisen fra Japan. OKA kan fint sløyfes hvis jeg finner en direkterute Taiwan-Japan på dag 2 som passer.

    Ut fra denne ukens slipp så kan det se ut som at alternativer utreiser kan bli:
    • FRA/MUC-HND (NH) med 787-9
    • CDG-TPE (BR) med 777-300ER
    • VIE-BKK (OS) med 777-200
    • FRA-ICN (OZ) med 350-9
    • ZRH-NRT (LX) med 777-300ER
    Ut fra googling av de forskjellige kabinene så må jeg innrømmet at det harde produktet ikke virker å skille seg ut i sterk positiv retning på de overnevnte. Kanskje 350-9 og 787-9 kan vurderes som ganske like?
    OKA.png
     
  11. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,243
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Skedsmokorset. Sitter og nyter dagens første kaffe innendørs idag. Overskyet og innflyvning fra nord på OSL så ingen flytrafikk å følge med på.

    Skal en tur ut til OSL om et par timer men dessverre ingen flytur på meg:(. Skal sende ungene til BLL og litt sommerferie hos bestemor og bestefar i Danmark. Aldri prøvd UM hos Norwegian så vi får se hvordan det funker, SK hadde ingen avganger idag…
     
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,248
    Bonuspoeng:
    293
    Tirsdag er det blitt på solkysten også ..
    Fruen sier at vi har en travel dag (kveld tenker jeg) for i dag er det både 400m og 400m hekk og 1500m og det hele toppes med en håndballkamp ..
    Travle dager for tiden
    F473DF83-8A6E-4C03-A30E-91264A3E0A67.jpeg
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,452
    Likes mottatt:
    62,416
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra bortekontoret.
    Solen skinner, det er jo hyggelig!
    Første treningsøkt etter sommerferien er gjennomført, og jeg kan glede meg over at ikke alt tidligere arbeid er bortkastet.

    Nå er det litt jobbing (ganske rolige dager her på kontoret, fortsatt en del folk som har ferie) før service på bilen og en is mens jeg venter. :)

    Noen prøvde å bruke SAS Mastercard'et mitt i dag, fikk varsel tre ganger i appen om å "godkjenne kjøpet", på noe det ikke var jeg som kjøpte.
    Så da ble det kortet sperret umiddelbart.

    Ha en fin en!
     
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,404
    Likes mottatt:
    8,742
    Bonuspoeng:
    183
    Nok en slapp morgen, sitter jammen i denne coronaen… Ingen store planer idag, utenom å bli frisk, høre håndball (hvis ikke den sendes på TV Norge, da. Gidder ikke kjøpe nok en streamingtjeneste) og knaske smertestillende, pseudoefedrin, Otrivin og kaffe.
    Siden du har TG hjem, ville jeg forsøkt EVA. Ikke pga flytype, men servicenivå som skal være helt opp mot F. Så sant det er biz-seter du ser på. NH som en tett nr2.
     
  15. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    671
    Likes mottatt:
    1,363
    Bonuspoeng:
    93
    Det gjør den!
     
    Spielhaug liker dette
  16. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,559
    Likes mottatt:
    24,270
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå Sunnfjord. I dag har eg vore innom lækjaren for å få meg reseptar til reisevaksiner. Han var veldig interessert då han fekk høyre at eg skal på bonustur og spurte ivrig om korleis eg tener poeng. Eg trur ikkje det var @drsyk. Han såg litt rart på meg då eg sa eg planlegg ei langhelg i Afrika…
     
  17. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,617
    Likes mottatt:
    3,883
    Bonuspoeng:
    113
    Da sitter vi på verdens stusseligste terminal i Bangkok. Det viser seg at Thai flyr til Oslo fra satelitterminalen. Her er en eneste lounge, og *A har ikke tilgang. Har sjelden vært mer glad for Amex Platinum. Vi fikk gjestet inn et ungt norsk par også, men det kom en strøm av nordmenn som ble avvist rett etterpå.

    Ganske sprekt av Thai å bruke en terminal på hjemmeflyplassen uten lounge..
     
    Stuttfeiten, btm, Berlioz and 8 others like this.
  18. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,515
    Likes mottatt:
    36,894
    Bonuspoeng:
    293
    God kveld frå Østmarka ved Oslo!

    Sola skin og det er god sommarvarme. Herleg!

    Screenshot_20240806_183056_Gallery.jpg
    Utsikt frå Haukåsen

    Det er lenge til neste flytur, men det pågår planlegging i kulissane! :)

    Ha ein knallfin kveld, folkens!
     
  19. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    291
    Bonuspoeng:
    53
    Takk for headsup. Jeg har slitt med å søke opp hvilken concourse denne går fra i BKK. Hadde dere tilgang til loungene i hoveddelen før dere forflyttet dere til satellitten, eller ble dere sluset direkte ut dit? Planlegger en loungesafari ifm en mellomlanding (biz) i september, men har ikke Amex Platinum :oops: så det kan jo fort bli stusselig hvis jeg ikke får vært i hoveddelen.
     
    Stuttfeiten liker dette
  20. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,521
    Likes mottatt:
    5,709
    Bonuspoeng:
    183
    Bare å besøke de loungene du ønsker i hoveddelen før du ta toget ut :)
     
    Stuttfeiten, Nordlands and btm like this.

Del denne siden