God tirsdag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Stuttfeiten, 06. febr 2018.

1. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen!

Det blir ein ny spennande dag. Vil børsene fortsette nedgang utan kontroll? Stort spørsmål, men kanskje endå større er spørsmålet om sportjournalistar nokon gong vil få kontroll på forskjelane mellom transitive og intransitive verb? Sukk!
    Screenshot_20180206-055655.png

Ha ein fin dag alle sammen!

2. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,365
    Bonuspoeng:
    93
    God tirsdag, jeg er tilbake i gamlelandet og har selvsagt vært våken siden 3.30.

Tur to og tre unnagjort i SAS business til og fra EWR på vei til/fra San Diego. Imponert over SAS sitt produkt, men tror ikke jeg ville brukt såpass med poeng på oppgradering igjen på en så kort tur med tanke på at disse kan spares til CT i stedet. Men fint å ha prøvd siden jeg fortsatt er noob.

Kristian and DanH like this.
  3. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Mornings fra Bergen. I bergens tidende kunne jeg lese om noen som "gikk av med pensjon" da de fylte 33, så nå er det bare et par år igjen og så er det pensjonstilværelse! Eller nei...

Tikket de herrrrligste 150 poeng inn fra Swiss, noe som betyr at t/r CPH-ZRH med Swiss gir 300 poeng in total. CT here I come :eek:

Kristian, ArthurDent, DanH and 3 others like this.
  4. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,662
    Bonuspoeng:
    183
    Mornings fra Winchester. HI bydde igjen på oppgradering til executive rom. Ikke all verden, badekåpe og kjøleskap er forskjellen.

Ha en flotters dag folkens

Kristian and ArthurDent like this.
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor flyr du ikke direkte til vestkysten, LAX eller SFO og tar lokalfly siste biten? 5 timer cross continent i USA... Jeg gjorde 3 sånne turer via EWR eller ORD, men da sa jeg ha det til SAS og det var begynnelsen på min karriere med BA, enda de fløy ikke til SAN enda den gangen.
    Men hør, det er jo elementær matematikk. OSL - ARN - LAX er vel 10 timer widebody og så er det 45 minutter LAX - SAN (nå har de jo fått jet der også), MYE bedre enn OSL - EWR 7 timer widebody og deretter EWR - SAN på 5-6 timer narrowbody. Do the math.
    Når du legger til at EWR er en grusom flyplass og immigrasjon på vestkysten er noe helt annet enn østkysten så...
    Dessuten, når du blir EBG, Polaris loungen på LAX har et herlig utvalg øl til svært rimelige priser (evt gratis bud, men det drikker man ikke :)) og uteterasse, supert sted å vente på connection.

Last edited: 06. febr 2018
  6. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,365
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har i etterpåklokskapens navn tenkt og erget meg litt over dette valget. EWR - SAN - EWR med United var død. Gamle fly, litt for lang tur til å være 2nd leg og kjip service. Men i utgangspunktet var det for å redusere antall flybytter og for å teste SAS business fra OSL. Neste gang blir det nok OSL - ARN - LAX, dersom jeg skal tilbake til veskysten eller som du nevner OSL-LAX-XXX.

Vi får pensle det inn i kolonnen som inneholder nybegynnerfeil. Det blir nok sikkert fler av dem.

Kristian, Henrik, Eddie47 and 4 others like this.
  7. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra gullstua på OSL. Snart videre til CPH før det blir SK C til SFO. Gledes :)

8. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Nå var det heller ikke Brå som brakk staven. Det var hans konkurrent, Zavjalovs, fall som medførte at staven brakk.

Ha en flott, rød børsdag!

Kristian, ArthurDent and Stuttfeiten like this.
  9. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Trondheim
    Så var det min tur å være hjemme under dyna.....Manflu er skumle greier. Testamentet ble tatt fram og gjort klar til endring dersom jeg ikke skulle komme jeg gjennom dagen.....*host*

Ha en frisk dag :)

Kristian, Wiolenze and Eddie47 like this.
  10. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Så en artig variant udi den nye tids språk her om dagen. *Manflu* vil jeg kalle et sarkastisk eller lett koketterende substantiv (avhengig av avsenderen), men så altså en artig variant av det beslektede verbet (Mansplaining); Marxsplaining: = Den lett nedlatende (og belærende) forklaringen på et fenomen, - forklart ved hjelp av (den nevnte ) ideologien, gjerne fullstendig frikoblet fra virkelighetens verden. :D For ørvig 1) åpenbart intransivt, for øvrig 2) God bedring!

LN-FHU and Kristian like this.
  11. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Siden vi er i det grammatikalske hjørne idag kan jeg bidra med følgende gullkorn når det gjelder transitive/intransitive verb:
    "Etter en tid på byen, spant han på seg skiene igjen, gikk over Nybrua, krysset Thornes gate ......"
    Dette er fra Laagendalsposten, og dreier seg om mannen som ville gå på ski hjem etter tydelig overforfrisking under byturen. Nå skal vi ikke se bort fra at han både spente på, og spant på skiene, siden politiet måtte hjelpe han hjem. Tror likevel ikke det var journalistens mening å kombinere aktivitetene her. Historien har visst blitt ansett som godt stoff, og spredd over riksaviser og andre langtrekkende medier.
    Det var det, neste gang bør vi vel skrive noe om fly og sånn!
    Fortsatt god dag til alle, uansett bruk av verb, substantiv eller andre språklige fallgruver!

ArthurDent and Kristian like this.
  12. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    God formiddag fra New York City. Booket om fra SAS C til LH C (som vel skal være en del dårligere). Har jeg noen rettigheter?

13. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God kveld fra Øst-Finnmark!

Her virker det som om sportsjournalistenes skjødesløse omgang med verb brer om seg til andre redaksjoner, da selv ærverdige NRK Dagsnytt benyttet den samme formuleringa i dag tidlig. Hvor skal dette ende? :oops:

Mange bekker små gjør en stor å! Måtte poengene komme løpende til herren fort som fy!:)

Noe alle håper var en overilt handling – sett i etterpåklokskapens lys! Dog, i kampens feberhete står det sjelden til liv i særlig grad. God bedring!:)

Kan det tenkes at det var rulleski der den beduggete mannen forsøkte å oppdrive så stor hastighet at man kunne bevitne hjulspinn? Kanskje var det dette journalisten ønsket å formidle?:rolleyes:

Siden vi er i det språklige hjørnet i dag, kan jeg dele min frustrasjon over at én av nyhetsoppleserne på NRK Finnmark faktisk ikke makter å uttale kj-lyden. Her om dagen var det snakk om både Shina og shøping i samme setning. Da måtte undertegnede slå av radioen og telle til ti. Det hjalp ikke nevneverdig...o_O

Heldigvis har livet andre sider, og de smiler. Nå er det åtte dager til Argentina-tur, det er fire dager til neste flytur og man har nylig anskaffet seg en flytur til Orknøyene med BA i business (hvor ellers?).:D

Ha en fin-fin kveld alle sammen!

OttoL, Earl, RoadKing and 4 others like this.
  14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,514
    Bonuspoeng:
    293
    Godt du har noe fylle ventetiden med!
    Hvor mange dager tar turen til Orkenøyene?

LN-FHU liker dette
  15. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Forsøker herren her å antyde at undertegnede ikke befinner seg i såkalte sentrale strøk?

Turen til Orknøyene tar omtrent tre uker – tur/retur, men da er det inkludert fire netter på selve øygruppa. Det skal sies at reisen til Kirkwall går via Trøndelag og hovedstaden og at returen går via hovedstaden, Trøndelag, London og hovedstaden igjen – med noen strategisk innlagte pustepauser ;)

Alt i alt en snartur, med andre ord!

16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,514
    Bonuspoeng:
    293
    Tar selvkritikk dersom jeg leste feil:

Om 8 dager reiser du til Argentina
    I mellomtiden reiser du til Orkenøyene om 4 dager ...

17. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Der kan nok undertegnede ha vært noe uklar:
    Første flytur om fire dager går ikke til Norgesveldets utpost, men til Tromsø. Det er selve anskaffelsen av Orknøyene-turen som er ny, men det er ikke før til sommeren at reisen skal gjennomføres. Forhåpentligvis ble det noe klarere nå :)

Eddie47 liker dette
  18. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Øyh, du Kreschjan! Jeg gløste på en tur BGO til Orkenøyen selv i sommer. (Logan) som også flyr Skottland. Men de billettene var mer dyre enn det som kan beskrives intransitivt! Tror nærmest de var transcendentale! Fant du noen billetter som f. Eks en skotte kunne vært villigvtil å kjøpe?

Kristian liker dette
  19. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    God tur Spaceman! (Her snakkar vi long-haul!)
    LRM_EXPORT_20180206_220342.jpg

Kristian, funkenstein and Eddie47 like this.
  20. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig at wheretocredit må oppdatere kalkulatoren sin, gitt...

DanH liker dette

Del denne siden