God tirsdag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 02. aug 2022.

1. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    I EB poeng har alltid fått tilbudt beløp i EUR x 100 så dette høres riktig..

Det jeg stusser på er at de kke dekker mer enn 1500kr av hotellrommet - det skal godt gjøres å finne ett så billig rom på kort varsel..

Tror SAS kommer til å få mye pepper i media fremover om dette er linja de legger seg på

Kristian, Maggie and travelislife like this.
  2. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93

Et skilt på CPH på SAS service senter sa at de dekker hotell opp til 195 EUR eller mer etter individuell vurdering.

Flymunda liker dette
  3. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,141
    Bonuspoeng:
    113
    Liten heads up til IF etter rar opplevelse på OSL etter ankomst fra WAW i dag. Jeg reiser på seperate bookinger og måtte derfor sjekke inn på nytt her på Gardermoen. Det kom ingen info på skjerm om hvilket bånd bagasje fra WAW kom på, fant noen ansatte som sa at det var bånd 6, og når jeg kom til båndet så stod det faktisk Warszawa på skjermen. Bagasje dukket aldri opp, jeg hadde tight connection og tenkte at som EBD med plus bør jeg kunne flytte flygningen til senere på dagen, sprang ut av bagasjehallen, møter opp på sas service center 2 min før boarding startet. Ok, all good og får byttet til senere fly, går deretter tilbake på utland og kommer meg til bagasjeutlevering igjen og ser fortsatt ikke bagasjen min på båndet. Stikker i skranken og spør om hvor bagasjen min er og får beskjed om å sjekke bånd 1, der står faktisk bagasjen min. De har altså i utgangspunktet ikke engang ført opp hvilket bånd bagasjen kommer på, deretter har de informert om bagasje på feil bånd og tilslutt kunne en fyr i skranken informere meg om hvor bagasjen min muligens var. Ble litt lang tekst her, men vil tro dette er greit å vite om for andre reisende. Jeg var på vei til å hoppe på flyet til Bergen og droppe bagasje, godt forsinket nå, men jeg har i det minste alt med meg….

Are, Earl, Kristian and 2 others like this.
  4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,577
    Bonuspoeng:
    183
    Per rom, eller totalt?
    I mitt tilfelle med 2voksne+2barn måtte jeg bestille to rom.

travelislife liker dette
  5. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Vil anta det er pr billet ja. Så dere hadde krav på 2 rom til 195 eur hver

Maggie liker dette
  6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    "Opp til [...] eller mer" er jo en merkelig måte å sette en begrensning på. Enten er det opptil 195, eller så er det mer. Ikke begge deler..

Jeg mener uansett jeg leste hos SAS at de dekket opptil 250 EUR pr. rom. Vi måtte overnatte i Istanbul på vei til Kreta og betalte ca. 2300,- for et rom for 4 personer. Jeg blir veldig grinete (og går videre med saken) hvis ikke SAS dekker dette.

7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer, ville absolutt klaget på dette

Screenshot from 2022-08-02 14-27-44.png

travelislife and Maggie like this.
  8. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    899
    Bonuspoeng:
    93
    Feil overskrift på denne tråden :/
    To uker gammel mobil gikk i asfalten og knuste beskyttelsesglasset. Heldigvis ikke noe mer, men utrolig irriterende.

travelislife liker dette
  9. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,029
    Bonuspoeng:
    183
    God tirsdagskveld og gratulerer med dagen til @Berlioz :)
    Tilbake på kontoret en tur i dag og plutselig var det opptil flere som var tilbake fra ferie. Føltes nesten uvant etter at vi i forrige uke var 3 på hele etasjen så var det i dag minst 15:eek::p. Nesten i overkant folksomt, men må vel bare bli vant til det igjen ettersom flere og flere kommer tilbake fra ferie... Godt det kun er 1,5 uke til man skal ha mer ferie selv :cool:

Nyt kvelden folkens :)

Kristian, holmen, Calling and 2 others like this.
  10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant observasjon som nesten passer med dette.
    Ankom OSL i dag og ved bagasjebånd 6 så var det en solid håndfull bagasje fra FRA som gikk rundt og rundt og rundt.. Veldig mange med priotag, og Frankfurt stod ikke på skjermen overhode.

Når det er sagt, og stikk i mot hva @tobeornot999 opplever så har jeg ofte god erfaring med å få bagasje på OSL. I dag var intet unntak, og bagasjen var vel på båndet godt under 30 minutter etter vi landet og alle våre 3 innsjekkede kom innenfor første 10 på båndet, alle med en slik liten fin PRIO tag på. :)

holmen, RoadKing and Flyrlavt like this.
  11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Det stod "eller mer etter individuell vurdering", som jeg gjetter på betyr at hvis du hadde behov for hotellrom et sted der hotellrom koster mer så kan du få det. Om enn det er fordi nesten alle hotellrom i byen er utsolgt eller fordi du var i en by der hotellrom er generelt dyrt.

Del denne siden