God torsdag morgen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 30. nov 2017.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    God torsdag fra 15C.
    Har stått i milevis med kø på Kjevik.
    Virker som en svært lite effektivitetsfokussert flyplass.
    Til stadighet er det 4-5 fly med avgang på samme tid. Gir lange køer i sikkerhetskontrollen, masse stress når det står igjen 50+ mennesker og det er gate closing på alle. Navneopprop og alt tilhørende.
    På toppen er det lang kø til de-ice når man endelig kommer inn på flyet og døra lukkes..

Blææ...

God dag videre.

Fredrik81 liker dette
  2. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Det er fare for at alle selskapene har benyttet prinsippene i det kjente: "Bensinstasjonslokaliseringsprinsippet" når de har forhandlet om tidsslot o_O (Tilsier at beste plassering for en ny stasjon ligger mellom eksisterende stasjon(er) og der det er mest folk). Med et antall selskaper som konkurrerer om kundene vil de seff forsøke å kile seg mellom de som allerede er der og antatt optimal avgangstid (Møter i OSL, videre ruting fra OSL, osv). Men nå som alle har lært det de trenger å vite om bensinstasjonslokaliseringsprinsippet regner jeg det blir en god torsdag ;)

3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,790
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag!
    Var hjemme fra jobb kl 2130 i går, og på trening kl 07 i dag. (selvskryt er viktig!)

Resultatet er at jeg nå har sittet i 2 timer og ventet på at klokken skal bli mye nok til at jeg kan gå og spise lunsj..

Nå er det jaggu snart helg!

4. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,536
    Bonuspoeng:
    183
    For å bli litt nerdete, så heter dette egentlig Hotellingers lov.

5. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Jada, det er nok det formelt korrekte navnet. Men det er da atskillig mer schwung over "det norske"? ;). Prinsippet er også brukbart ved en snever type veddemål hvor det gjelder å gjette antall objekter -f.eks erter i et glass (Hvor du kan vurdere "motstanderens" forslag før du gjør ditt eget). Strategien vil være å velge EN enhet mer enn "motstanderen" i "riktig retning" -fremfor et "friskt forslag i riktig retning" -hvor en risikerer å "feile i den andre retningen"

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Du har nok rett, men trenger flyet til OSL,BGO,SVG, CPH og AMS gå på samme tidspunkt?
    Er jo gjentatte ganger kø forbi både serviceskranken og Narvesen.

Jeg føler nesten at det er et syndrom at det "skal være kø på en populær flyplass" slik at ledelsen føler at flyplassen har mer trafikk enn reelt..

7. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,536
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det syns jeg ikke. :p

Det er dessuten alt for uklart om man ønsker å lese mer om det, da man får et svært begrenset resultat om man googler «bensinstasjonslokaliseringsprinsippet». Kun en artikkel av Jo Nesbø i Dagbladet i 2000 som er litt relevant.

8. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra Trondheim
    Overtidsdag pga månedsavslutning....her skal det letes i alle kriker og kroker for å nå opp mot budsjett....drøye 5 mill. Det jobbes....;);)

Ha en fortreffelig torsdag :D:D:D

9. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld! Då er seks temmelig stressande veker over. Det var berre så vidt eg rakk ein liten tur til Brussels og ein endå kortare tur til Hong Kong innimellom.

Men, no er det ei heil veke fri, kofferten er pakka, og så skal eg berre sitje på ræva i ro i 40 minutt før turen går til flyplassen og fyrste etappe mot Christchurch. Dette trur eg kan bli bra. :)

Ha ein fin kveld alle sammen!

Travellingalf, Tore, LN-FHU and 2 others like this.
  10. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Atter en travel dag nærmer seg slutten her også. Akkurat ferdigpakka etter en innholdsrik dag med familiesamvær, shopping av julegaver og bil, besøk til min gamle mor, diverse annet og ikke minst forberedelser til avreise til Christchurch i morra tidlig.
    Ferdigpakka på en halv time i kveld, men hva skal man reise med når man ikke er en del av Rimowa "mafiaen"? Pappas gamle Samsonite og SQ bag fra eBay eller dattera sin barnehagesekk? Blir kanskje litt lite plass i sistnevnte ser det ut som...

IMG_5568.jpg

IMG_5569.jpg

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Dere reiser lett :)

12. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Plass til gaver er der også :)
    I mai når vi reiste til NZ sist så fikk jeg sjekket inn hele veien på Vigra på tross av to separate bookinger, men det ble hevet noen øyenbryn både foran og bak skranken når hun på innsjekk spurte hvor mange kolli jeg skulle sjekke inn til Auckland og jeg svarte ingen.

RoadKing and Stuttfeiten like this.

Del denne siden