God torsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 12. mars 2020.

1. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,640
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag frå eit loft oppe i ein dal i Sunnfjord. Her er det heimekontor, arvingen er framleis sjuk og det er kjekt å ha (beste)mødre som kan trå til. Det vert nok dårlig med TTT i dag. Snør gjer det og. Godt å sitje inne med kaffi og vedfyring.

Earl, Eddie47, OyvindN and 4 others like this.
  2. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra nærområdet til OSL. Det poppet plutselig opp melding fra SAS appen om innsjekking for flighten til AMS i morgen... Hmmmm, kjenner faktisk at jeg begynner å merke Corona bekymringen. Vente til i morgen og se an situasjonen før man sjekker inn kanskje?

Ønsker alle en Coronafri dag!

Eddie47, OyvindN, sutenai and 2 others like this.
  3. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,547
    Bonuspoeng:
    183
    Virker som jeg vil være sent ute til TTT hamstring i dag, for jeg tar det først etter jobb, kanskje jeg møter tomme hyller?
    Hilser forøvrig fra et så godt som tomt åpent landskap der vi har fått beskjed om å ta hjemmekontor. Jeg skal hjemmekontorere fra i morgen, for i dag må jeg ta en kjøretur i byen som ikke bør utsettes.
    Fruen har fått beskjed om å belage seg både dobbel- og trippel vakt. Synes det er bedre med trippeltrumf enn trippel vakt da. Tenker hun er enig i det.

Ha en flott dag!

Earl, Eddie47, Avixlo and 5 others like this.
  4. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    God ettermiddag!

Krisetilstander på Vestlandet nå. Skoler og bhg stenges fra i morgen av.

Sjefen ringte og spurte om jeg kunne komme på jobb. Meldes om texas tilstander på butikken ... folk hamstrer og er helt vill. Dette blir spennende vakt

Earl, Eddie47, Avixlo and 1 other person like this.
  5. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,063
    Bonuspoeng:
    183
    Har kjørt en runde på diverse TTT butikker. Klarte å bruke 4-5k og fylte Volvoen godt baki.
    Hint: det begynner å bli litt hamstringstendenser (eller mange IFere som er ute?) så ikke vent for lenge med å gjøre nødvendige innkjøp for å vedlikeholde bonuskontoen.
    Ellers er det hjemmekontor også her, og turene fremover er avlyst. Egentlig OK med noen dager hjemme da jeg så langt i år har hatt fem turer til Brussel, og noen ukesturer til Amsterdam, San Antonio, Kypros samt en aldri så liten nød-tur til Milano for å bruke opp en CT som gikk ut. Kanskje ikke optimal destinasjon for tiden, men ser ut som vi berget unna korona.
    Men det blir fort fly-abstinenser hvis man blir sittende for lenge i heimen og stirre på skjermen, så krysser fingre, tær, armer og bein for at dette går over fort!

Earl, Torris, Eddie47 and 2 others like this.
  6. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    God dag fra Tromsø.. Siden Chicago-turen i slutten av mnd ryker, så sitter jeg og avbestiller hotell og leiebil. SAS skriver at de har gratis ombooking, men at man må betale mellomlegget om ny reise er dyrere. Jeg skal booke om en friends&family-billett, så spørs om det blir billigere! :confused: Noen som har prøvd?
    Uansett ikke mulig å finne nye billetter i øyeblikket så må sikkert ringe. Ser det an noen dager, sikkert visse utfordringer hos SAS på tlf nå! :rolleyes:

Earl, Avixlo, drsyk and 1 other person like this.
  7. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,383
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, du burde ha et Trump-kort på hånda nå :)

drsyk and Lars J like this.
  8. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    drsyk and Lars J like this.
  9. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    TTT gjennomført i et vanvittig kaos av hamstringshysteri.
    Virket som om hele verden skulle utnytte TTT, men var nok mer Coronaen.
    Kom opp i litt over 6k, så det burde bringe litt sårt trengte penger til trumf/EB saldoen.

Earl, Avixlo and drsyk like this.
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    @drsyk
    Har du langrennski?

drsyk liker dette
  11. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,042
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen. Stod opp akkurat i tide til å få med meg pressekonferansen med Erna og Bent etter en rolig nattevakt, nå står mer kaffe og frokost for tur.

Noe glad for at jeg kansellerte helgeturen til London i går kveld. Bestilte heldigvis fleksible billetter med Wizz, så nå har jeg 2000 kroner i "credits" som må brukes innen 90 dager. Spent på hvordan situasjonen utvikler seg, og om jeg "rekker det". Også litt spent på hvordan reiseforsikringen tolker den dagsferske karantenen ved reur fra reise utenfor Norden, og om dette gjør at forsikringen blir gjeldene og dekker tapte hotellutgifter. Uansett ikke det viktigste nå om dagen, håper de kraftige tiltakene fra regjeringen gir effekt og at vi unngår en situasjon lignende Italia her til lands.

Ha en fortsatt fin og coronafri dag!

Earl, Arvid1410, Avixlo and 1 other person like this.
  12. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, men har PS4 med FIFA 2020 :D Utforskiene fra HEAD FIS sertifisert, står nok engang å tørker støv...

Sunnfjordingen, Torris and Eddie47 like this.
  13. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,131
    Bonuspoeng:
    93
    Sjefen ser vel ublidt på meg om jeg pådrar meg 14 dagers karantene, så da utgår vel turen til Storbritannia. Får fundere litt på om en skal bruke reiseforsikringen eller Amex-forsikringen for å få tilbake pengene da...

Earl, Avixlo, jgroneng and 1 other person like this.
  14. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,450
    Bonuspoeng:
    113
    Irriterer meg over saueflokken som fucker opp hele TTT-handelen min nå. Ikke et forbanna brød å oppdrive i den nissebyen her..

Nyhetene: Vi har nok mat. Det er ingen matmangel. Hold dere rolig. Ikke hamstre mat

Folk: hmm, la oss få full panikk, lage kaos i butikken og kjøpe så mye vi kan slik at det blir matmangel.

Får prøve ny butikkrunde i kveld, hvis det er noe mat igjen da..

Eddie47, Earl, Avixlo and 1 other person like this.
  15. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra Nidaros hvor det plutselig ble hjemmekontor fram til neste helg... Dette grunnet at man plutselig havnet i hjemmekarantene etter regjeringens pressekonferanse grunnet langhelg i Washington DC sist helg...
    Har heldigvis nok kaffe i hus, resten av maten får man vel forsøke å skaffe også...

Ha en fortsatt fin TTT og håper det er igjen til alle...

Eddie47, Earl and Avixlo like this.
  16. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte på det samme. Jeg skal jo bare fylle Trumfkontoen litt, men blir vel klynget opp i nærmeste tre om jeg blir tatt for å hamstre:confused:

Eddie47 liker dette
  17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Oslo Lufthavn Torsdag 12 mars kl. 18,
    Så tomt har det vel ikke vært her siden det åpnet i oktober ‘98
    image.jpg

18. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Dårlig torsdag i Hallingdal..

Jeg skulle egentlig til de Forente Kongedømmer eller Storbrittania og London i morgen. Men så kommer regjeringen med handlekraften sin og sier at jeg må være i karantene i 14 dager når jeg kommer hjem på mandag.

Dette kommer de med nå.. Livet føles veldig urettferdig akkurat nå..

Kansellere SAS koster 1300,- ombooking koster enda mer siden SAS har satt opp prisene. Hotellet skal fortsatt ha ca 50%, og arrangementet jeg skulle på kan jeg anse som 100 prosent tapt..

Dagen i dag har vært en dyr dag for en stakkars halling..

Noen mulighet for å få dekket tapet gjennom noen forsikringer?

Eddie47, Earl and Avixlo like this.
  19. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,028
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden :)
    Her er man også pålagt hjemmekontor fremover og må vel innse at turen over Nordsjøen om 14 dager bare er å avbestille... tror ikke sjefen blir glad hvis jeg drar og pådrar meg karantene ved retur. Skal avvente litt før jeg avbestiller, men er vel greit å begynne å innstille hodet på at man må holde seg innenriks fremover....
    Skulle handle litt trippel trumf, men folk er jo gale og hamstrer så mye at det var litt kaos i butikken så ble handlet litt mindre enn planlagt da mye var ribbet bort gitt.:eek:o_O

Jaja, har det viktigste i hus og hjemmekontor er jo greit i noen dager så går nok greit, men mistenker brakkesyken kan dukke opp mot midten av neste uke gitt. Det får man ta når den tid kommer... I øyeblikket er det heldigvis litt ballsparking på tv så man slipper å bare se nyheter, selv om fotballkamp uten tilskuere er noe merkelig å se på:confused:

Nyt kvelden folkens :)

Eddie47, Avixlo, Joppe and 1 other person like this.
  20. Joppe

Joppe Nytt Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    13
    God kveld fra Nesodden.

Sitter her med en kopp halv-lunka kaffe i hånden mens jeg, noe ufrivillig, går igjennom en lang liste av bookinger som potensielt må kanselleres.

Selv om jeg har all verdens forståelse og respekt for tiltakene som ble iverksatt tidligere i dag. Må jeg like vel innrømme at jeg ble noe skuffet ettersom den 5 uker lange bryllupsreisen, til meg og tante-bassa, ser ut til å gå i vasken.

Det som slår meg er at, selv om Helsedirektoratet nå formelt "oppfordrer sterkt alle til å unngå fritidsreiser." så vil ikke mitt forsikringselskap dekke en eventuell avbestilling ennå. "Vi dekker kun avbestillinger etter reiseråd fra Utenriksdepartementet" får jeg kastet i ansiktet.

Hvorpå jeg sjekker UD sine sider, bare for å oppdage at de ikke har publisert en slik oppfordring.

Hva tenker dere om dette?

Eddie47 and Avixlo like this.

Del denne siden