Flaskene står i hyllene på polet også- omtrent samme omløpshastighet i vinkjeller som på polet. Aldri fått noe tørr kork, eller usmak. Hvis det skulle skje, så har jeg en velvillig "pusher" på polet som tar retur uten å mukke
Jepp, det er det. Den kjelleren til @haifinn ser ikkje akkurat ut slik eg husker kjellerane til dei i slekta som var/er avholdsfolk. Hadde noen av dei meir militante IOGT folka eg er i slekt med sett noe lager i den størrelsen i kjelleren min så hadde dei vel krepert på stedet av tristhet, sjokk og vantro. Min far pleide bare å kalle dei Idioter og Gammle Tullinger. https://no.wikipedia.org/wiki/IOGT_i_Norge Det serveres ikkje Champagne på familliefester i den delen av slekta for å si det slik.
God kveld fra "på vei til Havstrilelandet" . Tre dagers feltarbeid/-kurs nærmer seg slutten (Det skal skylles/ordnes litt utstyr før jeg setter strek) . I går var det tid for feltarbeId i indre Hardanger. Vanntemperatur fra 3-5 °C. Yours truly var riktig så oppesen med tørrdrakt (mens kollegene stilte i våtdrakt) . Det ble ettertrykkelig buklanding. Drakten lakk som en sil, så "badingen" min ble kortvarig. Gikk over til våtdrakt etter lunch. Det fungerte overraskende bra. Ser for øvrig at et Sumobesøk ikke er registert. Skal gi dem et par dagr til før jeg begynner å gråte på noens skulder. Ha en fortreffelig kveld!
Nei dette er litt særere. Det er fra Osafjorden (som muligvis går over i Ulvikfjorden - eller omvendt EDIT: Det er Osafjorden hele veien) . En ser sørvestover på bildet.
Annen årstid indeed! Oppe fra eidet/platået ved sidedalen mot øst (med veien til fjells) ? Vi lå for øvrig og plasket fra gamlekaia (like vest for "vannfabrikken") og krysset elveosen på vår vei vestover.