God torsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av LN-FHU, 26. aug 2021.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,155
    Bonuspoeng:
    293
    Flaks! :p

Eddie47 and drsyk like this.
  2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,741
    Bonuspoeng:
    183
    EU-passet oppgir kun produsent for siste dose, så i praksis er dette neppe noe stort problem.

drsyk liker dette
  3. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,818
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk samme dose som første i dag.
    Nå må bare Japan åpne opp og så er jeg good to go i høstferien :D
    Alternativt blir det en destinasjon innen EU...

Sunnfjordingen and drsyk like this.
  4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,761
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg jobber også i stort internasjonalt selskap. Overraskende ofte fungerer det å google "<firmanavn> corporate code <hotellkjedenavn>" hvis man vil ha en tilbudskode å registrere i profilen sin i den relevante kjeden. Dersom man ikke klarer å finne intranettsiden med den informasjonen såklart. Sånne sider er overraskende vanskelig å finne noen ganger i et stort internasjonalt selskap :D

Du burde også sjekke muligheten for statusmatching og/eller statuschallenges for hoteller og flyselskaper pga firmaet ditt forresten. Jeg klarte å statusmatche Delta en gang gjennom jobb.

EndreD liker dette
  5. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,411
    Bonuspoeng:
    93
    Jaha? Jeg spurte faktisk om dette når jeg var på vaksinestasjonen i dag, og de påstod hardnakket at det ville stå 2 forskjellige der.

Er det forskjell på hva som står i det norske og det som er linket til EU kanskje?

6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,741
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer at enkeltdosene føres inn i SYSVAK, men dette og litt annen data eksponeres ikke i sertifikatet.

Sertifikatet for innenlands bruk viser kun rød/grønn farge ut fra om man har status som beskyttet eller har en fersk negativ test, mens EU-sertifikatet har en QR-kode med detaljer om antall vaksinedoser og tidspunkt+produsentnavn for siste dose.

Se også kommentar fra helsemyndighetene om at det ikke er teknisk mulig for Storbritannia å avdekke om en nordmann har fått blandede doser: https://www.tv2.no/a/14172188/

drsyk liker dette
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,943
    Bonuspoeng:
    293
    Det er rart med det, som EB medlem i over 20 år, sikkert 40 årish siden min første flytur med bolaget, så har jeg aldri opplevd pylsetorsdag, før nå.
    01D006E9-8AD9-4008-8D22-08EEC4D06DE6.jpeg
    Det skal forøvrig nevnes en annen «first», og det er at loungen var så full at man måttw vente på innslepp.

Og en tredje «first»; lounge on the go. Himla bra, frua ble imponert. Spørs om det blir tilleggskort her.

Får se om det blir noen flere first opplevelser i dag.

Upsaker, EndreD, Earl and 8 others like this.
  8. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,490
    Bonuspoeng:
    183
    En liten brannfakkel, er det innenfor å ta med seg lounge on the go inn i loungen?

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,943
    Bonuspoeng:
    293
    Vi har nettopp gjort det. Dvs, bare kaffen var synlig. Drikke og wraps er pakket ned. Den er for bilturen senere ikveld.
    Det er jo ingen mening i å spise det her. Mye godt å forsyne seg av, skjønt jeg savner pizzaen :(

drsyk liker dette
  10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,943
    Bonuspoeng:
    293
    Lounge on the go blir matpakka når vi flyr på Granca.

EndreD, drsyk, obay and 1 other person like this.
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,899
    Bonuspoeng:
    293
    En gang må være den første, de verste torsdagene precorona opplevde jeg at var tomt for pølser når jeg kom.

drsyk and RoadKing like this.
  12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,943
    Bonuspoeng:
    293
    Juhu og en kasse med rom, så er man på tur igjen. Med en gammel traver denne gangen.
    1A9B12E5-530E-4A0D-8FEB-7E4F06A9A622.jpeg
    Avgangen forut var kansellert så SK366 til Hell International er smekk full, og litt til.

Det gledes til servering, for første gang på halvannet år.

Upsaker, EndreD, drsyk and 6 others like this.
  13. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Ingen særlig god torsdag her. Har pådratt meg en plagsom tørrhoste, så nå det blir det første coronatest post-vax i morgen tidlig :confused:

drsyk and Eddie47 like this.
  14. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,764
    Bonuspoeng:
    183
    På jobbturer har jeg kun bestilt gjennom reisebyrået og har egentlig aldri tenkt på at jeg kan få rabattene også privat. Fokuset privat har vært på opptjening av bonuspoeng heller. Her må jeg nok regne litt mer på det fremover.

Takk for tipset. Tror ikke vi har egen intranettside for dette, det er nok bare ment for jobbreiser gjennom reisebyrået.

Del denne siden