God morgen fra Bangkok. Her har en akkurat benket seg ved bassenget. Blir atter en rolig og lat dag her da en er blitt «ruforkjølt». Er helt nedsyltet og covid test er helt uaktuelt å ta. Kanskje solen og varmen kan hjelpe til med å fordrive j@velskspen. Da det er T-1 til ferie, så satser en virkelig på bedring til i morgen, for da går turen til Chiangmai. Ha en glitters torsdag
God morgen fra flybussen. Flybilletten var i boks kl 22:32 i går, Ble snau tid til å pakke, bestille hotell, ordne papirer og sove. Nå blir det en tur i LH F over dammen senere i dag. Det gledes
God morgen fra Sølvbyen. Våknet tidlig, det må være TTT som ligger i underbevisstheten og kaller til aksjon. Skal egentlig ikke handle så mye, så kunne sovet lengre og fortsatt hatt god tid. I tillegg til TTT står hovedstadsbesøk og foredrag på agendaen. Foredrag om det vi aldri blir ferdig med. Denne gang er det en bekjent historiker fra Aust-Finnmark som forteller. God tur til @kjeeli, en handlingens mann som griper mulighetene! Og til @flying_all som heller drar østover. En fin TTTorsdag ønskes for alle.
God morgen fra hovedstaden. Først frokost, og så en (forhåpentligvis) avslappet dag på kontoret. Håper alle koser seg i dag!
God formiddag fra Porsgrunn. Altfor tidlig våken 0600, skal ikke på jobb før kl 15. Får svippe nedom Kiwi for TTT. Ha en tredobbel dag
God TTT frå Sunnfjord. Jammen gløymde eg å heise flagget i dag og. Ikkje bra. Snart lyt eg vel begynne på dagens dont skal eg rekke innom Kiwi før barnehagen stenger. Kos deg med LH F @kjeeli. Det blir vel reisebrev?
God morgen fra kontoret. Brukte gårsdagen på å finne 160000 måter å ikke løse et problem på. Får fortsette i dag med nye forsøk Vurderer å bestille en tur til Bodø, men alle helger frem til jul er det et eller annet. Eneste luke jeg ser er å ta et nattog rett etter (eller mens nachspill starter antakelig) jobbens julebord. Kan bli interessant... Ha en flott dag dere, og god tur til de som er på tur
God morgen fra hjemmekontoret i Larvik! Litt jobb må gjøres før ferden går via OSL og LIS til GRU Gjett om jeg er klar!!
God morgen fra Sogn ! Mandag settes kursen mot Chicago og eit gjensyn med A330, lenge siden sist eg satt beina i en slik fugl Heldigvis ryktes det at champagnen er lastet ombord Ha en strålende trippeltrumf dag
https://www.nettavisen.no/politikk/rodt/skatt/rodt-vil-ilegge-de-rikeste-klimaskatt/s/5-95-749330 Et viktig klimagrep er å få folk til å fly mindre, slår Rødt fast, og foreslår: * Forbud mot privatfly * Progressiv flyavgift for reiser mellom de store byene i Norge der det er god togforbindelse. * Progressiv flyavgift på utenlandsturer, utover én ferietur i året. * Å tallfeste mål for kutt i flytrafikken innenlands og utenlands gjennom Avinor. Foreslår reduksjonsmål på 5 prosent. Forbud er ganske drøy... selv om jeg aldri har satt fot ombord et privatfly. God togforbindelse... det er et definisjonsspørsmål. Om de hadde klart å få ned reisetiden mellom Trondheim og Oslo til ca 5 timer (som er fullt mulig på dagens spor) hadde det blitt en verdig konkurrent mot flyreiser. De sier ferietur. MR er ikke ferie, det er poengsanking, holder det utenfor tro? Eller jobbreiser, som ei heller er ferie. Kan de ikke heller kreve kut i utslipp enn avganger?
God morgen fra OSL. Her ventes det på at SK907 skal komme til gate. Første dag med A321LR til EWR. Kunne ikke gå bradet, 45 minutter delay foreløpig. Her skulle flyet stått
Jepp. Gulrot før pisk! Men, hvis man regner tid fra dør til dør, så går det ofte raskere å kjøre bil enn å fly.. Kommer selvfølgelig an på hvor man starter reisen. Men hvis man skal ta tog, så må man uansett komme seg til togstasjonen først.
Så var man i Singapore. Sov som en stein i 7 timer på flyet. Kl er 20:26 her nå og jeg er lysvåken. Hva gjør man i Singapore på natta?