God torsdag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av rimitone, 13. april 2023.

1. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Hei og hopp alle sammen, god morgen.

Grått i hovedstaden i dag, ok nok gitt det var overraskende greit i går. Bare to dager igjen til helg, firedagersuke vokser på meg.

Ønsker dere alle en god en!

t-13 til GYD

EndreD, Earl, haifinn and 6 others like this.
  2. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,553
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra bussen!
    En uke til Oslotur. Har fått bytte til et NC hotell, fordi jeg har fått noen andre til å dekke utleggene mine og da gjelder ikke vår egen reisepolicy lenger, så nå kan jeg avbestille Thon. :)
    Nå er alle fornøyd tenker jeg.
    Fin start på dagen.

Ha en flott torsdag, det er snart helg, for oss som ikke driver med helg på ukedager :)

3. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,649
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag frå Florø. Godt at sola ikkje skin endå, slik at gardinene på kontoret ikkje vert heilt utslitt. I går dukka det opp flightar for heimturen frå Tokyo i januar. Det vert ei "amerikareise" som inkluderer nesten heile verda, med unntak av Amerika. Kanskje best å vente til det dukkar opp flightar via USA. Eg har framleis til gode å fly over Stillehavet. Det hadde vore stas å kunne fly verda rundt på nokre dagar.

EndreD, Earl, haifinn and 7 others like this.
  4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret i Sandefjord!

Grått og kjedelig ute. Og en lang dag på kontoret foran meg. Ikke bra..

Japan-reisen i juni begynner virkelig å ta form. Hoteller er booket og plan for de fleste dager er lagt. Men, jeg har veldig lyst til å ta en tur med Shinkansen. Så det er foreløpig en dag ledig til dette. Problemet er at jeg syns det blir litt dyrt med et Rail Pass for å bruke på en t/r reise. Legger et spørsmål i Japan-tråden om det =)

Ha en flott torsdag, på jobb eller ei!

5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Øst-Berlin, været er like grått som jeg innbiller meg at det var i kommunist-tiden. Litt småregn og 10-12 grader ute.
    I dag er det tid for å hente ut bil hos Avis og kjøre til Opole i Polen. 5313CB99-B606-4DB6-8057-3D504ECCD4A3.jpeg

EndreD, Earl, haifinn and 9 others like this.
  6. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,662
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Beograd. Må innrømme at dette er en av byene jeg minst liker å besøke.

Turen videre, om ting går som de skal i dag, går til LJU i kveld. Direkte med Air Serbia og en ATR. Nytt selskap på listen, de er ikke med i noen allianse og tilbyr kun eco på denne flighten så kjøpte fast track i tillegg.

Safe flights

Edit; På den positive siden, de dyreste ecobillettene hos Air Serbia gir loungetilgang. Helt OK fremfor terminalsiden.

Det negative, tror jeg, Air Serbia operert av AirConnect fra Romania.

Minner meg sterkt om en episode Solsidan dette

Last edited: 13. april 2023
    EndreD, Earl, haifinn and 7 others like this.
  7. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,494
    Bonuspoeng:
    183
    God formidag fra FBU.

I går tikket det overraskende inn ca 4400 kronasjer via airhelp, hadde helt glemt at jeg la inn en sak mot Lufhansa for forsinkelse i juni i fjor tilbake da. Er klar over at de tar seg ett fett gebyr fra det LH utbetaler, men i og med at jeg helt sikkert hadde glemt hele afæren om jeg skulle filet det selv, så er det vel kanskje like greit. Uansett artig at det plutselig poppet inn på konto nå :)

8. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,221
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra vest! En mild vårdag med 10 grader og overskyet. Blir jobbing inne og ute, samt pakking til helga i tigerstaden. Høytrykkspylerslangen revnet, og det koster 900kr for en ny slange. Da blir det ny spyler i stedet, ser Komplett har noen gode Kärchertilbud… Og så terrassevasker. Og skumlanse, og og og…
    Uten å undersøke i detalj, så ser det ut som du muligens kan haie til deg noe hos Ethiad
    https://www.airserbia.com/en/air-serbia-etihad-guest/loyalty-program/how-the-program-works

Sunnfjordingen, EndreD, Earl and 3 others like this.
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,789
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra bortekontoret.
    Har en tå som er vond, så den ble fikset litt på i dag tidlig. (Av en som vet hva han driver med, ikke meg selv..)
    Alt for mye å gjøre på de to siste dagene før helgen, men du verden hvor fort tiden går når man har litt mye å gjøre.. Så: Snart helg!

Det blir vel en hyttetur i helgen, om det ikke regner for mye.
    Og regn, det har vi nok av om dagen. Alt blir vasket, og snøen smelter fortere, så det er ikke bare trist.

Hadde en reise booket med Air Serbia i august, men måtte kansellere. Fun fact: Det er ikke mulig å kansellere på nettsiden. Du må sende epost, eller legge inn info i et skjema på nett. Og så får du epost fra dem, og må svare med enda mer informasjon. Så får man pengene tilbake. :rolleyes:

10. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    God formiddag fra Brekke

Kan melde om at det faktisk er opplett :)

Brekke er vel plassen i landet med flest nedbørsdøgn iløpet av året :rolleyes:

Jakten fortsetter forøvrig på returbilletter fra WDC i begynnelsen av mai :cool:

11. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,662
    Bonuspoeng:
    183
    Tror dette blir engangs, så skal klare meg uten poengene.

12. Rohass

Rohass Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93

Sonictravel liker dette
  13. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,494
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm, om det har tatt så lang tid fra de sa det var innvilger og ikke noe har kommet høres det ut som noe er feil, har du sjekket at du har gitt rett kontoinformasjon etc. jeg fikk Mail om penger på vei ca en uke før de kom på konto, men måtte da logge på å legge inn kontoinfo

14. Rohass

Rohass Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Jada all min oppgitte info stemmer.
    Har logget inn & sendt de oppdaterings forespøsler via deres kundeservice kontaktside hver måned i 7 måneder, men har enda aldri fått noen respons.
    Har kommet gjennom på en kunde chat side funksjon ca hver annen måned hvor de hver gang gir intetsigende generiske svar og beklager at kundeservice ikke har hatt anledning til å svare enda. men at de vil sjekke saken snarest & gi tilbakemelding. Dette har de såklart aldri gjort heller.

15. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,494
    Bonuspoeng:
    183
    Kjipt! Høres ut som jeg hadde en bra porsjon flaks i forhold til dette!

16. Rohass

Rohass Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Endte slik:

7.9.22 Airhelp
    We've just heard some great news.
    Our work and patience has paid off, and Avianca has agreed to compensate you for your flight to Bogota.

25.4.23 Airhelp
    It’s unlikely your claim will be successful

Even with air passenger rights established by law it can be difficult to enforce them in some countries or courts.

The law dictates that the claim must be argued in a specific jurisdiction. And unfortunately our previous experience with this airline and jurisdiction suggests passengers are unlikely to get compensation, even when they’re legally owed it.

Del denne siden