Jeg nyter bonusfeber men det meste er jo ut av Norge. SAS og mange gir jo kjipe priser motsatt vei. Så jeg trenger hjelp! Noen som kjenner til gode nettsider med Asia / Kina som utgangspunkt?? Trenger tips til rimelige flighter (gjerne *A) og gode tilbud når de duker opp... Tips?
ctrip dot com tilbød iallfall tidligere priser beregnet på Kinamarkedet. Var blant annet billige innenlands flybilletter. Dette er et Expediaselskap. Et annet triks kan være å gå på flyselskapenes landspesifikke sider selv om det krever litt konsentrasjon med kinesiske, vietnametiske eller andre tegn.
Hva med moderforumet til Bonusfeber; milepoint.com? Det er også bra å følge med på boardingarea.com bloggene.
Ctrip.com er som nevnt en bra kinesisk (og enkelskvennlig) nettside. Men de forteller aldri om "bonustilbud" eller spesielle tips og nyheter som er vennlig for de som liker Bonusfeber. Men jeg har satt meg på maillistene til alle *A selskapene som flyr inn og ut av Kina. Takk også for tips om flyertalk samt milepoint.com - skal følge med der også
lag deg en liste over flyselskapene og melde deg på deres nyhetsbrev det funker veldig bra! et annet tips twitter her blir det også noen ganger lagt ut salg...
Noen erfaringer med å bruke ctrip / trip.com til å booke hotell i Asia? Vurderer Sofitel i Hanoi, og trip.com er langt billigere enn andre OTA jeg har sjekket (og Accor).
Har brukt Ctrip i Hong Kong og mainland. Mener å huske at det ofte kom opp tillegg litt ut i bookingen. Så sjekk priser hele veien. Ellers har jeg ikke erfaring nok til å si om de oftere er billigere en andre OTA.
I Kina kommer CTrip ofte bra ut på pris. De har lokale forhandlinger med hoteller om pris. Trygt og bra. Brukt de masse. Vær obs på frokoster ofte er fraværende i mange priser.