Godt å se at noen flyselskaper kan vise ekstraordinær service

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av Bizflyer, 12. april 2016.

1. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
  2. Jan Fredrik

Jan Fredrik Senior Medlem

Likes mottatt:
    503
    Bonuspoeng:
    93
    En flott historie! Tror et hvert flyselskap som yter slik service vil få mye igjen for det.

3. RemiWM

RemiWM EBS

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Godt å se at kapteinen valgte medmenneskelighet fremfor "profitt". Virkelig flott gjort!

4. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,452
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er vel strengt tatt ikke et flyselskap, men et crew som viser medmennesklighet. Det er kapteinen som tar dette valget, ingen andre (ikke en gang CEO i flyselskapet). Så her er det kaptein som skal ha all cred! :)

5. anders82

anders82 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,133
    Bonuspoeng:
    93
    Crewet handlet på vegne av og som representanter for flyselskapet.
    Sånn, da er det kverulere litt i dag også ;)
    Utrolig fin handling uansett

Flemming Poulsen liker dette
  6. RoadKing

RoadKing Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,988
    Bonuspoeng:
    113
    Når flyet ikke engang var i luften så skulle det jaggu bare mangle.

7. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    113
    Det ene utelukker jo ikke det andre! Kaptein og crew er representanter for flyselskapet og har utvist stor menneskelighet og forståelse overfor to av sine reisende i en ekstraordinær vanskelig og krevende situasjon. Husk også at flyselskapet skal ha gitt ekteparet mulighet til å bruke sine Australia-billetter på ny, på det tidspunkt de selv måtte ønske. Så her er det virkelig selskapet som skal ha ros, ikke bare crewet!

8. kosvines

kosvines Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Men med illustrasjonsfoto av et British Airways fly. Greit nok det bare er en illustrasjon, men kanskje greit med et bilde av det aktuelle flyselskapet?

9. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    Sier vel bare litt om journalistene. Tror faktisk bildet er tatt på Sola også, mens saken omhandlet Etihad og Manchester. Det er ikke første gang slikt skjer fra journalister, og blir sikkert ikke siste gang heller.

10. Martin Foss

Martin Foss Senior Medlem

Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    Og ikke flyr Etihad via Dubai heller.

11. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,452
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det ene utelukker ikke det andre, det har du rett i.
    Poenget mitt var bare å belyse den faktiske helten bak denne handlingen, siden trådens tittel er "godt å se at noen FLYSELSKAPER...". Det er ikke alle frekventære reisende som kjenner til dette med at kapteinen har ene og alene ansvar for beslutninger som tas ombord. Så lenge dørene er lukket er det kapteinen som har det siste ordet i absolutt alle beslutninger. Kapteinen har politimyndighet.
    Det er vel ingen flyselskap som har retningslinjer som sier "in case of xyzæøå - turn around and go back to gate". Her er det en kaptein som har tatt en beslutning helt på egenhånd, som et medmenneske. Og det synes jeg han/hun skal få personlig cred for. Et flyselskap vil alltid være ute etter å tjene penger (altså få god omtale = god reklame), mens denne kapteinen agerte fordi han ønsket å gjøre andre mennesker godt.

Jeg tror de fleste flyselskap ville vist samme håndtering av en sak, hadde en av deres kapteiner gjort det samme. Selv Ryanair.

Det var nå egentlig bare det jeg var ute etter å belyse, jeg. Mennesket bak :)

12. kosvines

kosvines Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Ser litt sånn ut basert på omgivelsene. Og akkurat den maskinen har jeg selv flydd med fra Sola.

13. Earl

Earl Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Flott avgjørelse av kapteinen, skulle nesten bare mangle, men er nok ikke alle crew og alle selskap som hadde gjort dette er jeg redd...

Mistenker at Dagbladet har "lånt" denne saken fra engelsk media, men ettersom BBC klarer å stille opp med bilde av rett selskap så Dagbladet kan ikke ha lånt alt ;) http://www.bbc.com/news/uk-england-36022686

14. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vondt og godt på samme tid å lese om dette, og uansett en uselvisk beslutning av kapteinen.

tommy777 liker dette

Del denne siden