GOLDCAR Erfaringer

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av elgaaen, 09. mai 2018.

1. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med Goldcar på LPA (eller andre lokasjoner)? Husker ikke helt men har en følelse av at de alltid prøver å lure deg litt..

Er Hertz PC, Avis PRES og Sixt Plat men disse er dobbelt så dyre for min leieperiode. Skal leie 22 døgn så deilig med oppgradering som jeg fikk sist i Mars hos Hertz..

2. mobie

mobie Medlem

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg leide 3 biler av dem på Mallorca i påsken. Det gikk forsåvidt greit, men en må ha tungen rett i munnen når en leser vilkårene deres. Om man er trygg på at man er dekket så kan man gjøre en særdeles god deal på leieforholdet.

Jeg hadde Full/Full rate og betalte ca 40 euro for 8 dager med en splitter ny Citroen C4 (pga ekstra avgift for diesel, 20 euro i utgangspunktet) og ca 20 euro for Ford Focus STW (bensin, noen riper). Jeg har egenandelsforsikring gjennom egne forsikringer, så jeg lot være å ta den dyre forsikringspakken. Egenandelen var vel på 1100-1400 euro på Full/Full rate. De forsøkte å prakke den på meg når jeg hentet bilene, men om du har kontroll på det så er det bare å avfeie det på en vennlig måte uten å måtte komme med en begrunnelse (jeg sa ikke at jeg hadde egenandelsforsikring). Om man vil ha forsikringspakken så var dealen de forsøkte å prakke på meg i skranken bedre enn den på nettet, inkl ekstra sjåfør også.

Du kan lese uendelig mange dårlige historier på nettet om man søker, men i de fleste tilfeller så leser jeg det som at de ikke har lest vilkårene godt nok og vært ufin mot personalet.

Jeg fant en kode på nett som gav meg 20% rabatt.
    Prisene på sidene deres går opp og ned (betalte først 68 euro, men kansellerte og bestilte på nytt til 19 euro senere)
    Les vilkårene nøye.
    Du betaler en ekstra avgift om bilen du får er diesel (viste ikke at C4 var diesel før henting så ikke bli overasket). Husker ikke om det gjelder alle destinasjoner.
    Hent bilen i ordinær åpningstid, jeg kom der 2310 og måtte betale 40 euro ekstra pr bil for "off hours" etter kl 2300, men fremdeles uendelig mye billigere enn alternativene.
    Du betaler 8% flyplassavgift, betaler for en full tank med drivstoff (du får de refundert senere) og reserverer egenandelen på et kredittkort når du henter bilen, 1400 euro i mitt tilfelle.
    Ta bilder av bilen (riper ol) og kontroller mot skjema du får utlevert med bilen så det ikke blir noe stress i etterkant.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med leieforholdet og vil leie bil av dem igjen. Jeg har som sagt bare vært på PMI så kan ikke snakke for andre steder. På generell basis så tror jeg dem i skranken får høre mye dritt, så ha en vennlig og konstruktiv tone med dem så løser nok ting seg om det skulle være noe.

CrotchRocket and Upsaker like this.
  3. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for info:)

Jeg har egenandel dekket gjennom AMEX, med forbehold om de tar AMEX:)
    Jeg kommer ganske sent ned, lander 23.15 så må da forhold meg til ekstrakost.

Kjøper som regel full-full, orker ikke høre de forklare på sin finurlige måte..

4. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Eg leide det ein gong, då Avis og Hertz var skyyyhøgt over. No er eg vel litt bortskjemt, men er usikker på om det var verdt dei kronene. Følte det litt som å fly Ryanair, at dei var ute etter alt som var av ekstra kroner, avgifter etc, og då føler eg meg litt lurt. Men fekk det eg betalte for, og klarte å løse opp ved å ha lest den lille skrifta.

Edvard and elgaaen like this.
  5. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,400
    Bonuspoeng:
    93
    Var i BCN forrige helg, og noen venner leide via GoldCar. Overlevert skadeskjema uten ett eneste kryss, han gikk ut og inspiserte og krysset av totalt 47(!) punkter. Goldcar representanten nektet i utg. punktet å signere, men myknet etterhvert opp og signerte motvillig. Flere diskusjoner frem og tilbake om ekstraforsikringer måtte også til....

CrotchRocket and Wiolenze like this.
  6. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Som med alt annet får man som regel det man betaler for. Benyttet dem en gang vi var på Tenerife. Fikk tildelt en ferdigbulket bil hvor radioen var kaputt. Fikk ny bil hvor radioen virket, men det meste annet var på halv åtte. Da det begynte å regne dagen etter oppdaget vi at det ikke var gummi på vindusviskerne..
    Betaler gjerne litt ekstra for å slippe alt det tullet som følger med slike selskaper. Som nevnt over er det litt som Ryanair, også et selskap jeg har benyttet meg av én gang:rolleyes:

7. elpedro666

elpedro666 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Dårlige erfaringer med dem. De krever f eks betaling i din egen valuta og legger sjøl på 4% + bankens eget valutapåslag (fordi de tar betaling i euro, og konverterer tilbake til NOK ). De trenerer veldig ved henting I Alicante har det alltid tatt minst en time . Just say no

8. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Konklusjonen blir da at jeg driter i Goldcar

Thomas123 liker dette
  9. Andre_

Andre_ Nytt Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Dårlige erfaringer med GoldCar + lang kø.

På Kanariøyene er det kun et selskap som gjelder: Cicar. Canary Island car. Rask betjening og alt inkludert. Du blir ikke prakket på forsikringer.

Gjør som de lokale, de bruker Cicar om de må leie på Kanariøyene

10. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,617
    Bonuspoeng:
    183
    Har brukt dem 10 ganger på AGP. Alltid under halv pris. Aldri hatt trøbbel, men har ikke bulket eller hatt andre problemer. De tar ikke amex, og har stått en halvtime opp mot tre kvarter i høstferien. Opplever ikke at de er så mye mer ivrig på å prakke på meg ekstrautstyr og forsikring enn andre. Bilene er rene men ikke de mest ordentlige. Alt har virket .

K

11. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Har aldri testet Goldcar, men husker godt da vi ankom ALC i fjor sommer og så minst 30 stk i Goldcar køen (måttet tatt minst en time så det ut som) mens jeg spasserte rett opp til Hertz Pres Circle skranken uten et menneske i kø og hentet nøkler... aaah.

DanH and Petter B-C like this.
  12. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Eg delte opp min leige i høgsesong i Italia, og kom 500 kroner bedre ut totalt. Samt 20000 ekstra EB poeng... (deler av perioden var i peak og andre på skulder)
    Edit: dette var ein tråd blotta for poengprat...

elgaaen liker dette
  13. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Den følelsen, den er verdt mykje. Har i blant lyst til å gå bort til køen og høre om dei kan ta tiden på meg...

14. mobie

mobie Medlem

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    De krevde ikke betaling i NOK av meg. Jeg fikk vel valget som alle andre steder, men er jo bare å velge EURO da.

Jeg kan ellers fint klare å stå i kø i 1 time, om det gjør at jeg får en bil i 8 dager for 200kr :) Men jeg har bare erfaring med PMI, og der var det veldig greit og ingen kø.

15. elpedro666

elpedro666 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Det jeg skriver, er reelt. I Alicante måtte jeg signere kontrakt digitalt. Etterpå fikk jeg utskrift at kontrakt, hvor det var lagt til at jeg akseptere konvertering til NOK med nevnte påslag. Jeg protesterte, men uten å få aksept. Da jeg fikk regning fra kredittkortselskap var betaling gjort i euro, og som sagt, siden konvertert til NOK igjen av lurendreierne i Goldcar. Det er et useriøst selskap

16. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Har hørt mye om de, men det er ganske mye dyrere..

17. vetikka5

vetikka5 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Last edited: 16. mars 2021
  18. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Goldcar er skit. Film skitbilen utvendig og innvendig, både ved utlevering og retur. Forbered deg på dårlig kundeservice og akutt synkende engelskkunnskaper ved uenighet, kun løselig med videobevis og facebookshaming.

Samboeren min og moren hennes leide bil på LPA i anledning deres årlige tur til landet Syden. Etter hun var kommet hjem igjen til meg, så ble hun belastet flere tusen kroner for skader som var der ved utlevering, eller ikkeeksisterende ved retur. Heldigvis hadde hun video, og jeg skulle uansett en tur til TFS noen uker seinere, så etter null respons fra Goldcar, ble saken løst ved at vi sendte stillbilder fra videoene til reiseforsikringsselskapet med kopi Goldcar, jeg skrev på facebookveggen til Goldcar med referansenummer, og at de måtte refundere pengene innen en mnd, hvis ikke så la jeg omveien hjem innom LPA og tok det opp direkte med de.

Pengene var tilbake innen en uke, og jeg fikk en fin, uneventful solo-geocachetur til Tenerife og Granka, inkl. propellflytur fra TFN Los Rodeos til LPA med AirEuropa :)

Spielhaug, trygveat and holmen like this.

Del denne siden