Folkens, det har blitt brukt mye tid og ressurser på å få opp farten på deler av websidene. I tillegg til 3 Skandinaviske sider, har vi også hatt utfordringer med milepoint som ble Insideflyer.com, .nl samt at vi lanserer i Tyskland og UK 5. Og 6. November. Det var en av de mange plugins som skapte problemene kombinert med en kompleks greie med en API, vi fant løsningen i helgen og nå er alt gjennomtestet og friskmeldt. Vi oppgraderte nemlig serveren og farten betraktelig dagene før launch med mål om å få opp farten, samt være klar for mer teknologi Vi var fullstendig klar over at det kom til å bli ett trafikkdropp med en såpass omfattende oppgradering, men den var nødvendig - i høyeste grad. Vi hadde 3 forskjellige installasjoner på 4 forskjellige websider, .no hadde en lokal prosjektjobb i fjor sommer som var en fiasko siden denne ikke ble dokumentert og hver gang man skulle installere enkle upgrades endte med nedetid. Standardisering er stikkordet, det måtte gjennomføres. Vi har derfor bevisst latt være å holde aktiviteten oppe de siste ukene, men fra mandag er Insideflyer friskmeldt nok til at vi kan komme tilbake til normal modus med artikler mv. Nå kan vi endelig begynne å flytte knapper, fjerne/flytte annonser og endte layout på bakgrunn av din feedback. I tillegg er vi også klar med en masse kule aktiviteter mv for våre medlemmer, den første er inaugural A380 fra København. Stay tuned Så takk igjen for din tålmodighet og ditt bidrag, skjønner frustrasjonen, siden jeg postet den aller første posten ved oppstart har det vært en fantastisk tid og en fantastisk gjeng her på forumet. Mvh -Tommy og team Insideflyer
SAS brukte vel 8 år fra den dagen de innførte 25% regelen i 2003 før man kunne finne ut om du kjøper en eco eller low eco, så vi har litt å gå på ifm SAS IT Del knappen ble oppdatert for lenge aiden. Hvor ser du dette? Kan du vennligst poste en link?
Er vanskelige å gjøre noe med SAS it, SAS kundeservice, Norwegian sin håpløse kundeservice, men å bidra på et forum med en positiv tone kontra å utelukkende fokusere på alt som er drit det får vi til. Jeg kjenner verken Kjos, Gustafsson, Tommy eller deg for den saks skyld. Flyselskapene leverer også en tjeneste de tidvis tar godt betalt for, men ikke leverer det de lover. Insideflyer er helt gratis, helt frivillig og et sted for å lufte frustrasjoner. Ja det var sykt irriterende at det gikk så tregt en periode, men mye av klagingen her går på at alt var bedre før, bonusfeber var så bra etc. Javel, men det som har skjedd har skjedd. Riktig eller galt? Tiden vil vise.Jeg skal hvert fall holde mitt bidragsnivå oppe og prøve og spre litt positivitet.
Tenkte egentlig ikke spesielt på deg. Som jeg sier, helt innafor å lufte frustrasjon, men jeg synes det har vært en del "surmaga" innlegg i det siste. Men nå er jeg ferdig med denne
Savner nye innlegg knapp når jeg er inne i en tråd. Grei tilgjengelig når jeg allerede bruker funksjonen men kjedelig og hele tiden måtte opp i toppen ellers.
Jepp, jeg også. Den vil komme tilbake i løpet av neste uke. Det samme vil den røde indikatoren som forteller at du har melding mv. Det savner jeg virkelig
Jeg savner klokkeslett for nå det sist ble postet i en tråd. Før så jeg dette på "hovedsiden" f. Eks når jeg klikket på SAS EuroBonus. Er denne borte eller er det bare jeg som er blind? Hvis den er borte ønsker jeg den tilbake på plass
@tommy777 Dere har sikkert tenkt på dette allerede, men å flytte 'Nye innlegg'-knappen helt til venstre (der det nå står 'Merk alle forumer som lest') på den dropdownen som dukker opp når man holder pekeren over 'FORUM' hadde gjort brukeropplevelsen på PC mye bedre - sånn som de har gjort det på den danske versjonen. Liten forandring, enklere liv
På forsiden, så er det en headline og øvrige artikler under. Når man klikke på artiklene under så burde det ta leser direkte til artikel. Ikke endre headline slik at man må klikke på den.
På iPad blir menylinjen fortsatt ganske fremtredende. Hadde man skalert tekststørrelsen bittelitt, så alt hadde havnet på én linje, tror jeg det hadde blitt veldig mye bedre. iPad Mini med Safari.
Folkens, Hjertelig takk for all feedback som har kommet så langt, meget verdifull feedback er kommet fra tusenvis av medlemmer fra hele insideflyer systemet. Det er ikke en liten oppgave man her har gjennomført, mye kunne vært gjort bedre og i etterkant er det bare å innrømme at vi ikke hadde nok ressurser til å gjennomføre det som vi egentlig ønsket og vi fikk betale for det. Forrige torsdag og fredag lanserte vi de siste to brikkene i Insideflyersystemet i denne fasen, denne uken er uken der all feedback skal gjennomgås og alle tweaks og endringer vedtas. Vi flyr @Flemming Poulsen inn til Colorado for 3 dager med møter for å få dette gjort. I tillegg vil vår globale redaktør, Scott Mackenzie være tilstede. Så vi er langt fra ferdige, er nå alle websidene oppe og går og vi her en grei brukeropplevelse. Nå er våre ressurser endelig frigjort til å starte med tweaks, endringer, oppdateringer mv for å forbedre brukeropplevelsen Hva er gjort så langt: -- 2012. Milepoint, som i utgangspunktet var ett holdingområde for våre mest lojale medlemmer fra den dagen vi solgte Flyertalk lansert i 2011, trenger å tilpasse seg fremtiden, noe Flyertalk ikke har gjort. Verden har endret seg kraftig, folk leser mer enn de poster, mye forumtrafikk er flyttet til Facebook og annet social. Vi må tenke nytt. -- Undertegnede starter prosjektet tidlig 2013 og vi lanserer Bonusfeber sent September 2013. -- Mai 2015, bonusfeber og ikvliegveel har bedre vekst i forhold til marked de siste 12 mnd enn vår største site boardingarea.com noen gang har hatt. -- Juni 2015, det ble bestemt at vi skulle ha ett globalt navn. Siden Insideflyernavnet ble ledig var valget enkelt. Prosjektet starter. -- Sommeren 2015. Mye tekniske utfordringer siden alle sitene vi har var på forskjellig plattformer, bonusfeber.no var spesielt vanskelig pga ett prosjekt i fjor som totalt mangler dokumentasjon. Juli 2015. En milepæl for oss. Vår hovedsite Boardingarea.com har for første gang over 4 millioner besøkende på en måned. 2. oktober. D-day. Denne dagen skal bonusfeber.no, bonusfeber.se, bonusfeber.dk, ikvliegveel.nl og milepoint.com migreres til ny look og nytt navn, insideflyer. Vi skulle nok kjørt en betaperiode for ett fåtall medlemmer først, men nå er ikke dette mitt bord. Vi kom oss dog igjennom denne dagen, men mange mindre issues ble ignorert, fokuset var på hvorfor siten var så sinnsykt treg, for the record, vi tidoblet kapasiteten uken før, det samme med båndbredden. Man finner ut av dette i løpet av første delen av oktober, vi bestemmer oss for å vente med utrulling av alle de nye verktøyene til fase en er over og sitene er stabile. 5. november, insideflyer.co.uk lanseres, ett samarbeide med headforpoints.com 6. november. vielfliegerforum.de migreres fra vbulletin til xenforo og blir insideflyer.de, ett prosjekt i samarbeide med BCD travel. Og der var vi. 7 websteder er nå lansert og vi kan endelig begynne med fintuning og å lansere alle de nye, kule funksjonene og benefits. Takker så mye for tålmodigheten, jeg kommer til å holde alle informert senere denne uken om videre endringer og tweaks som blir diskutert / vedtatt i Colorado onsdag, torsdag og fredag. Takk for at du fortsetter å henge med oss, håper det blir verdt det. mvh -Flemming, Henning, Erling, Tommy og resten av team insideflyer.no
Men hvorfor denne internasjonaliseringen deres? Kan ikke se att vi forumbrukere har noe igjen for det? Som du sier så var Bonusfeber en stor suksess med veldig rask vekst, men allikevel gjøres det store forandringer.... Så til noko heilt anna: Ser nye innlegg knappen er flyttet, der er bra. Men vil gjerne ha den rett under forumknappen slik att man slipper å bevege seg sideveis. Den må være lettest mulig tilgjengelig
Bare jeg som misliker den meny greia som sklir inn fra siden på mobil? Jeg tar meg selv i konstant scrolle for å unngå at den kommer inn i skjermen. Ikke bruker jeg den noe særlig heller. Ikke klarer jeg å nå den med min høyre tommel heller. I hvert fall få den over på høyre side av skjermen.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Og hvem som postet sist! 2 måneder etter lansering håper vi på at det er mulig å gjøre den justeringen.