Grunnpoeng vrs Ekstrapoeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fjellrypa, 31. jan 2018.

Tags:
  1. Fjellrypa

    Fjellrypa Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.
    Ny her og har kanskje dumme spørsmål men finner ikke helt ut av det.
    1. Man skal kunne kjøpe grunnpoeng og det skal man kunne gjøre her: points dot flysas dot com
    Men jeg får ikke det valget tilgjengelig. Kun kjøp eller overføring av ekstrapoeng...?
    2. Har lest at grunnpoeng kan kjøpes for kr 1,- pr. stk. Kan man reise for disse poengene eller gjelder
    de kun for oppgradering til EBS/EBG/EBD.
    3. Har aldri hatt EBG og lurer på hva "hypen" er. Er det tilgang til lounger eller annet som frister mest?
     
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    1,847
    Bonuspoeng:
    113
    Hype er å ta i, men jeg setter pris på lounge, fasttrack og setevalg selv om jeg må fly Go eller economy på en Star partner.

    Ellers er (dessverre!) hurtigere tilgang til kundeservice også en veldig fin fordel når du trenger det.

    «Uendelig» baggasje når man reise i Plus/Business har jeg også hatt bruk for noen ganger.

    Prioritert baggasje og boarding er bare tull.

    Edit: glemte en viktig ting, +25% poeng inntjening
     
    MrPutter liker dette
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,744
    Likes mottatt:
    21,938
    Bonuspoeng:
    293
    HVIS DU ØNSKER Å KJØPE GRUNNPOENG
    Etter at du har logget inn kan du se om du kan kjøpe Grunnpoeng hvis du mangler maks. 5000 poeng for å nå Sølv-status, 15 000 poeng for å nå Gull-status eller 30 000 for å nå Diamant-status.

    Det vil si at du ikke kan kjøpe grunnpoeng før du nærmer deg neste nivå.
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut som jeg havner på 8 legs før perioden min går ut. Er MR eneste løsning for å nå EBS eller er det mulig å «kjøpe meg opp»?
     
  5. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    EBS gir ganske lite, sikkert en haug som kan gi bort her også.
     
    Xflipper liker dette
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Så mye som du bidrar med her må det være noen som kan gi deg ebs . Har desverre ikke mulighet selv :(
     
    indahla liker dette
  7. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Å kjøpe seg opp er avhengig av at du er nær nok i poeng (til at du tilbys å kjøpe grunnpoeng). Hvis du ikke har muligheten til å ta en MR som røsker litt, kan du vurdere en ekstra innenriks/skandinavia tur/retur med tilbudsbillett. Den vi da bringe deg opp på sølvnivå på antall legs, og vil i mange tilfeller være rimeligere enn å kjøpe grunnpoeng til 1 NOK pr stk. (Men støtter dem som mener at noen "bør forbarme" seg over deg. Jeg har dessverre heller ikke muligheten (noen i nær familie ville nok blitt nokså snurt)).
     
    indahla liker dette
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan ikkje kjøpe legs, men kun grunnpoeng.
    Men sølv er jo ikkje så mykje, om du ikkje reiser mykje på laurdager, sumar og jul, og treng ein ekstra bagasje når du flyg go/plus på sas. Og om du kun har 8 legs, så er kanskje ikkje behovet så stort.
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Skal på tur med SAS til sommeren med familien (etter at ny periode begynner) og hadde vært fint å kunne ta med familien i loungen. Ellers har jeg nok ikke så mye bruk for Sølv, nei. Mulig det blir litt mer reising fremover (bytter jobb 1/3) men ikke helt sikkert.

    Hvis noen har mulighet til å gi meg ett sølvkort hadde jeg selvsagt satt stor pris på det =)

    PS: Beklager til trådstarter for å "stjele" tråden..
     
    Last edited: 01. febr 2018
  10. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis forutsetningen er at a) du har OSL som base og b) opptjeningsperioden går ut i f.eks Feb. kan du finne T/R billetter til Bergen og en del andre byer til mellom 1300 og 1500, hvor du gjør unna turen på en dag. (Men du kan seff vurdere enn helg hvis du har et fornuftig eller hyggelig gjøremål). Du kan nok fremdeles finne liknende tilbud også fra andre lokasjoner. Som andre har nevnt, det er ikke all verdens fordeler med sølv, men hvis du reiser på lørdager, og / eller sommer og jul er det jo litt. Du må selv vurdere om det er bryet verd. I en "ærlig" beregning av kostnadene dine bør du jo også ta med transport til og fra flyplass hvis du f.eks skal sammenlikne med å kjøpe manglende poeng.
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    De 8 leggene jeg har er 6 x TRF - BGO og 2 x OSL - MAN, alle i GO. Så jeg mangler masse for å nå 20.000 grunnpoeng.. =(
    Bor 20 min. fra TRF.
     
    Shyneno liker dette
  12. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det er torsdag i dag, så du får håpe på Now or Never. Har ny opptjeningsperiode 1 mars, så då har eg mogleggens eit sølvkort. Men må finne ut korleis det blir når eg gjer bort eit sølvkort fyrst i perioda, og så gje bort eit gullkort når eg blir diamant! Elles sit det sikker nokon me sølvkort her før sumaren
     
    indahla liker dette
  13. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Her er en tur TRF-CPH samme dag for drøye 1600 smekk. Riktignok fakir-avgang, men det skaffer deg altså de nødvendige leg'ene (Hvis datoen er tidsnok).
    upload_2018-2-1_12-49-31.png
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,883
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Pleier ikke fakir-avgangene å være veldig tidlig på morgenen??
     
    Are liker dette
  15. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Send meg en PM med navn og EB-nummer, så bidrar jeg med EBS for en god sak :)
     
    Bolle, Shyneno, furlong and 11 others like this.
  16. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Du søte grøt! Det var jo Post Meridiane! Med mindre han er Bmenneske extraordinaire er dette alt annet enn fakirfly. My bad.
     
    DanH and holmen like this.
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk!! PM kommer.
     
  18. Fjellrypa

    Fjellrypa Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Etter at du har logget inn kan du se om du kan kjøpe Grunnpoeng hvis du mangler maks. 5000 poeng for å nå Sølv-status, 15 000 poeng for å nå Gull-status eller 30 000 for å nå Diamant-status.

    Det vil si at du ikke kan kjøpe grunnpoeng før du nærmer deg neste nivå.[/QUOTE]

    Ok, takk. Godt svar.
     
  19. Fjellrypa

    Fjellrypa Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Etter at du har logget inn kan du se om du kan kjøpe Grunnpoeng hvis du mangler maks. 5000 poeng for å nå Sølv-status, 15 000 poeng for å nå Gull-status eller 30 000 for å nå Diamant-status.

    Det vil si at du ikke kan kjøpe grunnpoeng før du nærmer deg neste nivå.[/QUOTE]

    Ja skjønner nå det er der det ligger :) Takk for svar.
     
  20. Fjellrypa

    Fjellrypa Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    25% flere poeng er verdt å ta med seg ja! Takk for svar.
     

Del denne siden