Den andre dagen i mai skal brukes på tur. Blir en lang, men fin dag Ha en god torsdag og god tur til alle som skal på reise
God morgen fra FBU. Sitter og nyter utsikten over fjorden, med en helt ok sol-oppgang. Turnus kjøret er i gang, nå er det nattevakter som står på agendaen. Ikke fri før helgen, men jobbe skal man uansett
Jinxet det greit i forrige dagstråd. God morgen, våken siden 0130 her! Blir kjekt tilbake på jobben! Ha en flott dag!
God morgon frå Aust-Finnmark! Partane i SAS-streiken er framleis hos riksmeklaren. Sjølv om dei skulle bli samde i løpet av dagen, trur eg morgondagens flytur rett og slett går fløyten. Det vil jo ta litt tid å få fly og pilotar på plass og i riktig posisjon, tenkjer no eg. Det er ikkje bra for bonuspoengbingen, men pandionkatten blir nok fornøgd... Vel, ha ein bra torsdag, folkens
God morgen fra BA’s F lounge på T5 LHR. I dag var det solid kø for å komme seg gjennom sikkerhetskontrollen på F-wingen, aldri sett det før; Flyturen fra OSL i går kveld leverte service bedre enn noen gang på short. Vi var bare 2 stykker i Club og herremannen som styrte avdelingen var nok over middels interessert i herremenn så mulig det forklarer?; aldri fått «isbøtte» med sjampis på fly før Ble korte 6 timer på Sofitel T5. Helt OK men ikke noe mer heller; meget praktiskt for ett såpass kort stop med flight inn og ut fra T5 da. Her er det KEF neste, BA Club med 8 rader som er fulle av folk. Avis byr på leiebil ved ankomst så blir en rolig tur. Ha en strålende torsdag folkens
Hilsen fra CPH Lounge. Reist fra TRD 0600. Skal videre til VCE via ZRH med Swiss, men fikk bare Economy seter. Fikk tilbud om Business med Lufthansa senere på dagen, men velge å komme frem tidligere.
God morgen fra kontoret! "Etter en alt for kort helg kommer en kort uke", gammelt jungelord. Startet dagen kl 0430 med å bli vekket av hunden. Så da var jeg enda tidligere på jobb enn vanlig. Skal holde et kurs for første gang i morgen, så i dag er det siste gjennomgang av alt som kan gå galt. Det er under 14 dager til neste flytur, og forhåpentligvis er det lenge nok til at pilotene er tilbake på jobb igjen. Og at de ikke har streiket SAS konkurs. I morgen starter helgen nok en gang, jeg liker mai.
God morgen fra Drammen, ingen fly reise i sikte, fordypning i OneWorld går så det suser, valgets kvaler er å forholde seg til Finnair eller BA... Disk daglig med ektefelle, som gjentar "det har klikke for deg" dessverre er dette ikke noe nytt på hjemme fronten, relatert til alt med fly og bonus... Krysser fingrene for at SAS fly den 11.mai... nesten på nippen til å ringe og be om LH t/r... God dag i luften som på bakken. Vet ikke hva skal mene om riksmegleren... skulle likt å være flue på veggen å hørt hva som gjør at avstanden så enorm at de ikke kan komme fram til et par kompromisser...
God morgen fra Trondheim Startet dagen med frisk sykkeltur i 2,4 grader -våknet da ja.... Blir en helt vanlig torsdag - skal handles noe til barnebursdag i helga, ellers fint lite som skjer. Siden forrige helgs flytur gikk i streikevasken, ser man fram til neste helgs flytur istedet, og håper folket i den spisse enden hos bolaget har avklart sine ting. Ha en trivelig torsdag
God morgen fra Kjevik lufthavn. Reiser fra 22 grader på Sørlandet til frysepunktet i Tromsø. På grunn av streiken har jeg booket meg om til Widerøe hjem igjen. Da får jeg prøve Embra 190 for første gang i alle fall.
God ettermiddag fra Nordens Paris Her er det 3° og delvis skyet. Venter på en kamerat som er på treningssenter før det bærer av sted på butikken for å gjøre dagligdagse kjøp Ingen flyturer i nærmeste framtid, men kan ihvertfall se frem til KLM og Delta som skal ta med meg over dammen til Toronto om 33 dager! Så frem til da får alle her ha en God Torsdag så håper jeg at partene i SAS blir enige idag
God ettermiddag fra EK160. Knappe 7 timer til DXB, så henge 5 timer i lounge før flyet til TPE letter. Godt at boblene er på plass .
God morgen/ettermiddag fra Chicago. Siste feriedag og siden det er mulig å kome seg hjem som det ser ut blir dagen brukt på outlet center for å sjekke om litt penger kan brennes. Elsker de Amazon hentepunktene... HDD 4TB halv pris
God formiddag fra San Diego. Her drikker man dagens første kopp kaffe og gråter en skvett for at krona har svekket seg 10 øre mot dollaren siden jeg la meg i går kveld. Krysser fingrene for at SAS-streiken er over slik at det ikke går utover de planlagte reiser neste uke. På Dagsnytt 18 i morges fikk det til å høres ut som om det var like før partene kom ut døra hos Riksmekleren, men det skjedde jo aldri...
God kveld fra hovedstaden. Mandagsfølelse på jobben i dag, selv om kalenderen sa torsdag... i morgen er det altså fredag og snart helg, men har følelsen av at det skal være tirsdag. Kanskje like greit man skal jobbe litt i helgen da siden det føles mer som starten enn slutten av uken Ser at NRK for ente time på rad melder om løsning i streiken og håper jo det stemmer, men er litt usiker på om det er godt eller dårlig tegn at Frøsundavik nå har flyttet pressekonferansen fra 20.30 til 20.45 til 21.10 til 21.30... får vi noen gang beskjed om enighet eller skal de flytte pressekonferansen til Dovre faller?
God tidlig ettermiddag fra Las Vegas. Tok sjansen på at streiken løste seg og bestille fly med Southwest Airlines mandag til LAX. Da har jeg fem timer før sas skal frakte meg hjem. Det er vel ikke noe problem å få sjekket inn bagasjen så tidlig før jeg stikker i polarisloungen?