Guide: Flying Blue

Tråd i 'Flying blue' startet av Jørgen, 06. jan 2014.

  1. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Sent svar, men har nylig reist CUR-AMS og der skulle de ha 72000 for oppgradering.
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som kjenner til om FB har utvidet gyldighet på poeng? Fikk en mail fra AwardWallet om at noen av poengene mine utløper nå 31/10.
     
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    milehigh, Spielhaug and Darkcho like this.
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for at du gidder @Edvard :) Keep up the good work på forumet!
     
    trygveat, milehigh and kaiarne like this.
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Michel and Upsaker like this.
  6. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Det var mye....
     
  7. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var altså poeng, trur det var 5-6000 for oppgradering med cash.:)
     
  8. permorten

    permorten Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    28
    Hei.
    Noen som vet hvordan man booker en poeng billett med klm når en skal ha med en infant. Får ikke opp infant som valg under bestilling. Skal man booke for de voksne og ringe inn for å legge til Infant?
     
  9. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Har et par spm:

    1) Noen som husker om det var noen kampanje i fjor for kredittkortene fra Resurs (begynner å nærme meg 2 år siden sist, og har egentlig behov for å bestille kort for å forlenge gyldigheten på poeng)
    2) Vil en kreditert FlyingBlue-flygning forlenge gyldigheten på alle poeng (kredittkortpoeng)? Forstod det nemlig slik at awardpoeng (kredittkort, leiebil, hotell etc) kan forlenges ved å benytte en av de samme på nytt, og gyldighet da vil forlenges.

    3) Grunnen til at jeg spør er at jeg muligens er bannet i systemene til Resurs, evt har for mange kredittkort i gjeldsregisteret og ikke vil få det. Kan jeg da kjøre en workaround med å ta en kvalifiserende flygning for å forlenge gyldigheten på milesene? (Er snakk om ~150k, så er jo greit at ikke de faller ut i det store, sorte, digitale hullet)
     
    freddyen liker dette
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, en kvalifiserende flyvning med FB partner vil gi forlenget gyldighet på alle poengene. Mer info her: https://awardwallet.com/blog/air-franceklm-flyingblue-miles-expire/

    Ifølge den posten ser det forøvrig ut som at KLM/FB har tatt en pause ut 2021 på utløp av poeng, så da haster det kanskje ikke like mye?
     
  11. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar. Så det samme, men problemet er at jeg har allerede booket opp de fleste feriene for neste år med CTer og SAS EB-reiser, så får nok ikke peilet meg inn på noe FlyingBlue før etter sommeren. Da er det greit å få 2 nye år på poengene, eller i minste fall unngå at jeg glemmer dem og de er vekke når jeg plutselig tenker at jeg skal bruke dem. Noen som vet om noen god MR-strategi for en dagstur med utgangspunkt fra BGO for å innkassere nevnte poeng? Er kanskje best å satse på noe med KLM?
     
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,154
    Likes mottatt:
    7,908
    Bonuspoeng:
    183
    Fra BGO er det kun KLM til AMS som gir FB. Videre fra AMS finnes det vel utallige connections, og så tilbake til AMS-BGO ved slutten av dagen. AMS-CDG/LHR/BCN burde vel ha mange flights og dertil gode sjanser for bra tilbud
     
  13. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    I følge artikkelen på Award Wallet så kan man ta seg en flytur eller bruke et kredittkort som gir poeng for å forlenge gyldighet:
    Mine eksisterende poengene er hovedsakling tjent opp med Resurs bank sitt KLM kort som jeg ikke har lenger og kunne tenkt med å unngå å fly med KLM med mellomlanding i AMS før nyttår siden jeg ikke har planer om å dra dit.

    Noen som vet om det vil hjelpe å kjøpe miles?
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det vil ikke fungere. Det er nok bare bruk av kredittkortet eller en kvailifiserende flyvning som vil forlenge utløpsdato på poengene. Så må man da avgjøre om det er verdt å ta en flytur "bare" for dette eller om man vil anskaffe seg kredittkortet viss det er ett alternativ.
    Nå går det jo direkteruter fra mange norske flyplasser med KLM til Amsterdam, så det burde være muligheter i alle fall. Og man MÅ jo ikke reise videre...
     
    Trent600 liker dette
  15. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    OK, takk. Bra jeg spurte her først.

    Skal forhåpentligvis ut å fly flere ganger før jul, men i disse tider foretrekker jeg å fly direkte og med et Star selskap hvor jeg ihvertfall har status hvis jeg flyr billigste alternativ, men får sjekke opp litt, kanskje det ikke er så ille via AMS. Har vært litt for mange ganger i Nederland til at det frister å besøke nå bare for moroskyld.

    Eventuelt får jeg skaffe meg et Flying Blue Classic kort for en kort periode.
     
    Travellingalf liker dette
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,154
    Likes mottatt:
    7,908
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ihvertfall det billigste!
     
  17. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg ikke får kredittkortene er planen min å fly fra BGO til GDN (via AMS) med KLM. Koster mellom 600-900 kr. Deretter ta wizzair på returen (koster ca 150 kr). 150k poeng er verdt den tusenlappen for min del, så satser jeg på å få brukt dem på en biz-tur en gang ila de nærmeste 2 årene.
     
    Trent600 liker dette
  18. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    113
    Regnes en poengreise som en "eligible flight" som forlenger gyldighet på resten av poengene?
     
  19. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Er det ingen ekstra bonus poeng å få når en signer for nytt kort for tida? 121k poeng går snart ut, så må vel ty til ett classic kort for fornying.
     
  20. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Nå når EBD fornyes bare man sjekker rutetidene med flytoget lurer jeg på å utvide hobbyen. Å gå for BA gull frister litt med tilgang til F-lounger når man flyr økonomi, men Flying Blue gull synes mer tilgjengelig med diverse salg på C, og det kreves FB gull for å oppleve AF F med poeng. Det ene utelukker jo forsåvidt ikke det andre.

    Det jeg ikke helt forstår er at det står at sølv krever 180 XP. Det står så at når man så har samlet 300 XP får man gull. Er det 180+300 XP for gull, eller er det 300 XP?
     
    tobeornot999 and Upsaker like this.

Del denne siden