Slik jeg har forstått det er et 180 for sølv, som så nullstilles, og du har et år på å få nye 300 for gull. Deretter fornyer du med 300 per år. Enklere å fornye altså, litt som EBG.
Sorry, det var jeg som leste feil. Det er 180XP fra sølv til gull, og 300 XP fra gull til platinum. Og 100 XP fra 0-sølv. Altså 280 XP fra 0-gull. Ser imidlertid at de har dobbel XP ut året på ruter med AF og KL-nummer. To turer Norge-AMS-CDG-Europa i C, så har man gull hvis jeg regner riktig.
For å svare meg selv. Med dobbel XP ut året er det mulig å få Flying Blue gull til NOK 14 100. Tre helgeturer i oktober og november med AF C via Paris til München, Geneve og Amsterdam gir tilsammen 360 XP, hvor 100+180 XP rekker til Gull.
Kan sikkert legges inn her: Det er ikke mulig og bokke infant biletter via web, løsningen er og bokke en vanlig bilett for de voksene på turen, så ringe til KLM\AIrfrance for og få lagt til barnet på biletten. Det koster ca +10% i avgifter. Skal du ha barn i setetet må du bokke en vanlig 2-11 års bilett.
Noen som vet om det har vært noen kampanjer nylig med Flying Blue Mastercard? Har en del Flying Blue miles som går ut om litt, tenkte å forlenge gyldigheten på disse. Fant ut at det ikke fungerte å overføre MR-poeng, så må vel enten ut å fly eller få kredittkortet for å få til dette.
Antar det vil gjelde for AF også: jeg fikk bruke fast track i sikkerhetssjekken på OSL med en KLM billett påskrevet Sky Priority for ca halvannen uke siden. Billetten var riktignok utstedt av SAS.
Kom mail i dag om at gyldigheten på mine miles blir forlenget til 31. Desember 2022, ikke så mye å si for min del, men gjerne av betydning for andre her inne
Noen som vet hvordan pris og tilgjengelighet på reward billetter hos andre Skyteamselskaper er betalt med FB Miles? Kom ikke tydelig frem i kalkulatoren på nett.
Har de slutta med promo rewards på long haul i business? Det pleide jo å være mye bra dealer der før. Eller har de gjemt det et sted jeg ikke finner dem? Mtp på høye avgifter, kan det kanskje uansett være et alternativ å kjøpe billetter for å oppgradere med poeng - noen som har erfaring på det feltet? Noen triks i ludo? Sitter med ca 100K som burde brukes etter hvert.
Jeg har heller ikke observert promo rewards på C longhaul på lenge. Med 100K kommer du deg vel nesten t/r østkysten på vanlig rewards på billige tidspunkter.
Flying Blue har åpnet for å samle poeng fra flere kontoer! Loyalty Lobby: Flying Blue Introduces Family Account Det er mulig å invitere venner, men det kan være maksimalt to voksne medlemmer i gruppen. Gruppen kan forlates tidligst etter 6 måneder.
Gir jo litt muligheter til å overføre poeng uten å betale det hvite ut av øyet i gebyr. Selv har jeg en konto med en rest på 14.517 Miles som jeg er usikker på om jeg finner noen fornuftig anvendelse for, utløp 31.12.2022. Vet ikke helt hva 14.517 Miles er verd, men kanskje i området rundt en tusenlapp eller noe slik? Anyway, om noen skulle finne anvendelse for disse kan man jo gi lyd.
Ser man kan kjøpe poeng hos Flying Blue med stigende bonus https://loyaltylobby.com/2022/05/04...g-blue-buy-miles-100-bonus-until-may-15-2022/ Vil et slikt kjøp forlenge gyldighet av eksisterende poeng som går ut i 2022?
Ser ikkje slikt ut i følge OMAAT No hugsar eg ærleg talt ikkje om eg har Flying Blue kredittkortet lenger.... For då blir det forlenga. Kor langt kjem ein med 50000 miles tru? https://onemileatatime.com/deals/buy-air-france-klm-flying-blue-miles/
Hm, da får det enten bli etpar mnd med FBMC, eller en svipptur til AMS… En tilfeldig helg i oktober får jeg SVG-AMS t/r til 35000 miles i eco. (60euro i avgift) En vei i biz fra 43000 sto det også reklamert for… Så er det også en 25% kampanje akkurat nå, så da finner jeg AMS-JFK til 16500 en vei eco. Det er vel helt ok… (ikke eco altså )
Fant 1 veg til EWR for 52000 poeng i Biz på fleire datoar, kombinere med SK Flypremium Da må eg rektignok kjøpe litt poeng har vel 48-49k.
Som nevnt over så kan man komme seg til østkysten for 50-60k flying blue poeng. Booket akkurat en tur selv til Toronto i sommer med utreise SAS / Fly premium og return med KLM. Begge i C.