Guide: Flying Blue

Tråd i 'Flying blue' startet av Jørgen, 06. jan 2014.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Så med «vanlig» opptjening ville en fått 7500 miles på 50k, nå 17500. Er det bare meg, eller er det noe puslete opptjening hos FB? Eller er vi bare veldig godt vant fra EB?
     
    Michel liker dette
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,193
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, premium har 15p/100 som er det samme som SAS MC premium. Nå er riktig nok Flying Blue litt mindre verdt enn Eurobonus i mine øyne, men helt håpløst er det ikke.
     
    Michel liker dette
  3. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Det er sant, men jeg var av den oppfatning at man må ut med fler miles enn EB for tilsvarende turer, og da blir de vel mindre verdt?
     
    Chrisljo liker dette
  4. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    261
    Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Er nok enig her. Det er dynamisk prising hos Fb, og de prisene har skutt i været etter Covid.skatter og avgifter er også høyere. Kan være noen gode deals på promo awards av og til dog.
     
    Michel liker dette
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Michel, freddyen and Upsaker like this.
  6. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    105
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Lavpriskalender eksisterer. Du trenger bare å plotte inn avreise og destinasjon så kommer kalenderen opp for måneden og du ser lett hva dette koster
     
    Rapolo liker dette
  7. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    105
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    De siste åra så har man fått 10000 miles dersom man har brukt 50 k i juli. I tillegg får man ekstra miles ved f.eks ticketmaster og accor kjeden.. Les på flyingblue.com
     
  8. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    105
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    bedre heller å kjøpe en reise med miles enn overføring
     
    freddyen liker dette
  9. Magnuus

    Magnuus Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Søker etter noen tips. Er i rute til å bli platinum i FB på nyåret. Flyr ca 2-3 ganger i kvartalet med KLM/AF for jobb og 90% i biz. Men ser at jeg får 1 poeng mer og gratis valg av sete (ikke noe pluss for min del ettersom jeg flyr mest i biz). Samt at du får premium kunde service, ser jeg heller ikke på som noe pluss. Har stort sett kjempe god erfaring med kundeservicen på den norske telefonlinjen. Er det noen andre perks som noen har opplevd med Platinum FB?
     
  10. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    105
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    På flyingblue.com får du oversikt over alle fordelene (perks som du kaller det - og sammenligningen mellom de andre statusene). Det er ikke noe mer enn det du sannsynligvis allerede har lest deg opp på.Slik jeg ser det, så er fordelene blitt dårligere de siste årene, både via flying blue kredittkort og selve statusnivået platinum. Jeg kommer til å kjøre på i år og bygge meg opp 1500XP for å bli PFL.
     
  11. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    105
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    de 97k milsa er ikke stort verdt dessverre. kanskje et par tusen spenn i beste fall.....
     
  12. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    105
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    10k ekstra miles er ikke verdt mer enn rundt 500spenn nok.
     
    Last edited: 30. juni 2024
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,193
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    113
    Det er selvfølgelig subjektivt, men personlig mener jeg Flying Blue er verdt rundt 6 øre. I absolutt verste case kan de konverteres 4:1 Accor points som er verdt 2 eurocent, så 0.5 eurocent per mile, og på Europe short haul får du lignende verdi.

    I motsetning til Eurobonus hvor en lett får 8 øre verdi og ofte opp mot 12 øre.
     
    Michel liker dette
  14. Magnuus

    Magnuus Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar. Var dessverre det jeg mistenkte.. Fulle lounger gjør det hele litt trist med unntak av søndag formiddager. Håper de setter opp kravene for XP for Gull, eller at de som fikk Gull på double XP kampanjen mister sin status.
     
    Michel liker dette
  15. Hanto22

    Hanto22 Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    856
    Bonuspoeng:
    83
    Mange år har du igjen før PFL ? Neste år skal de stopper med rollover av XP slik at du maks kan ha 300 xp rollover hvert år
    https://loyaltylobby.com/2023/11/02/flying-blue-starts-limiting-rollover-xps-from-november-1-2024/

    Selv har jeg 5 år igjen med 800 xp liggende
     
  16. Magnuus

    Magnuus Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Fyi. Noterte meg når jeg booket OSL-HK i AF Biz at på AF sine sider kostet turen 10k+18k men på KLM sine sider kostet det 10k+10k. AF ga meg ikke alternativet til KLM som var 8k billigere.
     
    Hollender and Spielhaug like this.
  17. Indo

    Indo PoengKjøper

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei er sikkert ikke riktig tråd

    Men betilte en bilett for venn med KLM, fra brussel til amster og så til oslo, Men glemte å skrive etternavnet hans, Så kun fornavn og mellomnavn. Er det noen som vet om de sjekker bilett med pass? eller er det som sas og norwegian med schengen?
     
  18. Magnuus

    Magnuus Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Kan ikke huske å ha blitt sjekket ID i Amster/Brussel eller Oslo i Schengen i de siste par årene. (flyr via AMS ca 3-4 ganger i kvartalet)
     
  19. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,193
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    113
    Er evt hvis man må sjekke inn baggasje i skranke?
     
    dandor liker dette
  20. Indo

    Indo PoengKjøper

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Gikk fint, bestilte for en venn men glemte etternavnet. Han kom seg hjem uten problemer heldigvis
     

Del denne siden