Guide: Flying Blue

Tråd i 'Flying blue' startet av Jørgen, 06. jan 2014.

  1. MagnusT

    MagnusT Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Hei. Er godt kjent med EBB, men skal nå en tur til Colombia med noen kompiser - og har funnet en rute med KLM.

    Går det an å få kjøpt Flying Blue Miles på forumet her, og hva er verdien pr mile?
     
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel noen som har solgt tidligere, men ikke det største markedet.
    FB har forresten salg på miles for tiden og du kan kjøpe med opptil 50% rabatt.
    Prisen der er 162,50 EUR for 10.000 miles (35% rabatt), 300 EUR for 20.000 miles (40%) eller 500 EUR for 40.000 miles (50%)
     
  3. AB69

    AB69 Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    253
    Bonuspoeng:
    63
    FB-newbie her... Har fått tilbud om x-dobling av miles jeg tjente i Mars for penger, men jeg vet ikke hvor bra dette tilbudet egentlig er? 48kMiles for €768? Gir det mening? I posten over ser det ut til at man kan kjøpe miles billigere på tilbud?
    upload_2024-4-12_15-22-0.png
     
    Michel liker dette
  4. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    105
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Dette er en svært dårlig handel for din del. Verdien av 48k i miles er verdt et sted mellom 2400 kr og 4000 kr. Alt etter type bruk av miles.
     
    Durek liker dette
  5. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    105
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    1 mile er verdt ca 5 øre. I noen tilfeller mer om man får noen gode deler på flying blue, f.eks rabatter på flyreiser i miles.
     
  6. AB69

    AB69 Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    253
    Bonuspoeng:
    63
    Har lekt med tanken, men nå må jeg kjempe med nebb og klør for å forbli diamant så da må FB vente til 25-26 sesongen :D
     
  7. jonvegard

    jonvegard Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har en god del poeng som går ut veldig snart. Det er ikke nok tid til å bestille kredittkortet for å forlenge poengene. Står da igjen med at jeg må booke en reise før poengene utløper. Noen tips til hvordan slippe billigst mulig unna? Bør jeg legge inn litt buffer for å sikre at poengene registreres i tide eller er dette umidelbart?

    Leker også med tanken på følgende. Har i dag en Flying blue family hvor jeg har overført poeng fra medlemene til meg. Kan jeg avslutte denne, starte den på nytt og overføre poengene til madammen? Vil poengene da få 2 nye år? Noen som vet?
     
  8. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,484
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    113
    Ja! Har nylig gjort dette selv. Om Family pool'en er over 6 mnd gammel kan den avsluttes og opprettes på nytt, da med henne som eier.
    Hun overfører da poengene til seg selv. Viktig at det gjøres nøyaktig slik. DU må IKKE opprette en ny Family pool selv, om det er du som sitter på poengene idag.
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,893
    Likes mottatt:
    8,138
    Bonuspoeng:
    183
    Flying Blue tilbyr også status match nå. Kom på epost idag :)

    IMG_9823.png
     
  10. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,299
    Likes mottatt:
    1,292
    Bonuspoeng:
    113
    Betale en "fee" for statusmatch.......det er vel ikke hensiktsmessig så lenge vi tror at SAS Eurobonus blir innlemmet i de samme fordelene om noen få måneder ?
     
  11. AB69

    AB69 Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    253
    Bonuspoeng:
    63
    Tror vi det?
     
  12. AB69

    AB69 Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    253
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis det er flere som lurer...
    upload_2024-5-14_17-44-59.png

    upload_2024-5-14_17-45-27.png

    Har en Vegastur i August jeg gjerne hadde tatt med KLM - med riktig status. Nå må jeg vel få Concur til å lage en SAS/Delta-rute i stedet.
     
  13. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    1,863
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, gir mening at KLM ikke prøver å stjele kundene fra deres nye fremtidige JV-partner. Alle andre i star er fritt villt derimot.
     
  14. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,299
    Likes mottatt:
    1,292
    Bonuspoeng:
    113
    Det regner jeg som helt gitt. Noe annet ville vært veldig merkelig.
     
  15. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    Nå skal jeg være litt pirkete. Man får SkyTeam Elite Plus-fordelene, ikke Flying Blue-fordelene, så noen mindre forskjeller kan det være. På samme måte som f.eks SAS har fordeler for SAS utover det man får i kraft av å være *G.

    Feks kan FB G/D velge seter fritt i biz, mens ST E+ kun kan velge alt bortsett fra bulkhead. I tillegg har man som FB fordeler med noen av AFKLMs partnere som ikke er i ST.
     
    TomF66 liker dette
  16. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,299
    Likes mottatt:
    1,292
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan nok leve med det :)
     
    Rapolo liker dette
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Ny Flying Blue partner:

    Fly to new horizons with Oman Air, Flying Blue's newest airline partner, and explore many destinations connected worldwide from Muscat.

    You can now earn and spend Miles on all Oman Air flights, in all cabin classes.

    Now is the time to go even further with Oman Air!


    Mulig også Sky Team senere?
     
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,193
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    113
    Oman blir med i OneWorld til høsten :)
     
  19. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    Fra Midtøsten er vel Etihad mest aktuell til å bli medlem i SkyTeam. De har en solid codeshare med AFKLM og SAS, samt at de nylig opprettet et JV med China Eastern. Sistnevnte eier for øvrig 4,6% av AFKLM og dermed indirekte ca 1% av SAS.
     
  20. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Nå er tilbudet om 70% bonus ved kjøp av miles utvidet noen dager til. Er dette sett på som god verdi generelt, eller er det best for de som kun mangler litt for en oppgradering eller bonusbillett? Et eksempel er 17000 miles for 250EUR.

    https://storefront.points.com/flying-blue.iframe/en-US/buy
     

Del denne siden