Guide: Flying Blue

Tråd i 'Flying blue' startet av Jørgen, 06. jan 2014.

  1. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Selskapene opererer med egne tider, sjekk gjerne www.klm.com. Det er også relevant å vite om du skal sjekke inn bagasje eller reiser kun med håndbagasje.
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville vel gjettet på at en time før var tilstrekkelig.. Er vel begrenset med trafikk så tidlig på flyplsasen og åpner vel ikke kl 03 heller?
     
  3. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaringer med oppgradering på KLM/Air France langdistanse? Og evt poengpris nå med ny ordning? Har bestilt noen reiser til USA i økonomi, og får opp mulighet til å oppgradere, men melding om at det siste setet for oppgradering akkurat er tatt... Har satt opp varsel i Expertflyer om/når de slipper seter på business.
     
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Forrige uke NRT-AMS, det var 4 ledige seter i biz da jeg sjekket inn 24 timer før avgang. Smekkfullt i biz når alle hadde boardet.

    Minst 1 av de 4 ledige biz setene ble gitt til en dame med status, FB GOLD. De gikk rundt ved gate og holdt oppe en iPad med bare bilde av navnet hennes, hun meldte seg og de gikk bort til gaten der hun fikk beskjed om at hun ble oppgradert.
     
    Michel and rkvalvaa like this.
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Angående oppgradering for poeng: kjøpte en billig økonomibillett (AES-AMS-PVG) og da skulle KLM ha 70000 poeng for å oppgradere til business.

    Betalte 4000kr ekstra for en økonomi M fare billett og da skulle de ha 40000 poeng for oppgradering (da fikk jeg mer fleksibilitet og betalte mindre poeng).

    Jo dyrere (full flex) billett du kjøper, jo mindre poeng koster det for oppgradering. Kjøper man dyreste økonomibilletten koster oppgradering «bare» 25000 poeng.
     
    drsyk and rkvalvaa like this.
  6. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Takk skal du ha, det var det jeg tenkte meg, at de nå har variabel prising basert på hvor mye du har betalt. Har platinum, så kan jo håpe på en operasjonell oppgradering, men tvilsomt når jeg reiser med 2 andre på samme booking. Har en del poeng så kanskje jeg kan få til noe :)
     
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke du skal satse på at du blir automatisk oppgradert ved gate om dere er to stk på samme booking nei. Med mindre begge er Platinum og dere har en dyr eco billett og evt spør fint i tillegg :)
     
  8. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med å booke China Airlines awards med Flying Blue poeng? Hvor er beste søkemotor for å finne dette, og må man ringe inn for å gjennomføre booking?
     
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Syns Delta sin søkemotor er ganske grei. Resten kan jeg ikke svare på.
     
  10. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Interessant. Hvor flyr du fra i såfall? Man må vel starte med KLM i AMS dersom man skal bruke FBpoeng vil jeg tro
     
  11. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Planen er SAS C til HKG, EVA Biz til Taipei og China Airlines på FB poeng fra Taipei til AMS eller VIE.
     
  12. Chaisselounge

    Chaisselounge Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Michel and veeegard like this.
  13. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje også verdt å nevne at det "fordrer en minimumsomsetning på kr 10 000 innen 31/12-2018."
     
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Nå begynner de å bli aggressive. Dritt at jeg allerede har kortet.
     
  15. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har 9499 Miles i Flying Blue med utløp 31.1.2019 som jeg ikke får brukt. Om noen er interessert i de for noen kroner el. EB-poeng så værsågod..

    Edit: Flying blue skal ha ågerpris for å overføre poeng, bare å glemme. Får ta en liten tur i Europa og få en vei på poeng i stedet...
     
    Last edited: 13. nov 2018
    TigerTravel liker dette
  16. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har fått award upgrade på KLM med miles, og vet cirka hva de "dynamiske" prisene ligger på for AMS-EWR, AMS-ORD feks?
     
  17. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg, som mange andre antar jeg, har skaffet meg et visst kort, og har begynt å leke litt med dummybookinger.

    Jeg har en liten tass som blir to år neste høst, men jeg finner ingen mulighet til å booke en bonusbillett for barn under to år. Gjør jeg noe galt, eller er det ikke mulig..?
     
  18. kjeid

    kjeid Once you go C...

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
  19. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
  20. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er på utkikk etter FB miles til neste sommer, så jeg kan gjerne betale 6 eur! (Gitt at de ikke utløper 30/11 ved overføring :))
     

Del denne siden